Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2004, 04:07   #1
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard Papa, ik word later terrorist.

http://www.nieuwsblad.be/Nieuws/Deta...cat=BUITENLAND
Citaat:
De scholier die zo graag terrorist wil zijn - 10/09/2004
17-jarige plant aanslagen in Nederland

Het Nederlandse gerecht is ervan overtuigd dat een jongeman van 17 jaar plannen smeedde om in Nederland terroristische aanslagen te plegen. Samir A. had het gemunt op de luchthaven van Schiphol, de Tweede Kamer in Den Haag en de kerncentrale van Borssele. Al sinds zijn veertiende koestert de jongen een grote droom: moslimstrijder zijn.

Samir A., een jonge man van Marokkaanse ouders, liep op 30 juni tegen de lamp. De toen 17-jarige werd verdacht van betrokkenheid bij een gewapende overval op een supermarkt aan de Mathenesserdijk in Rotterdam enkele maanden eerder. Toen de politie een huiszoeking deed in zijn huis vonden ze daar tal van aanwijzingen dat Samir A. een aanslag voorbereidde.

Hij had thuis een map met plattegronden van mogelijke doelwitten: de kerncentrale van Borssele, de Tweede Kamer, de luchthaven van Schiphol. Bovendien beschikte hij over alle noodzakelijke ingrediënten om zelf een bom ineen te knutselen. Er lag ammoniak, zoutzuur en verder ,,een leeg flesje citroensap gevuld met stoffen en voorzien van groene bedrading van kerstlampjes''. Zo staat het in de dagvaarding van het openbaar ministerie. Verder vonden de speurders in het huis ook de uitrusting van de klassieke gangster, zoals een kogelwerende vest, patroonhouders, een geluidsdemper,

Er werd onmiddellijk groot alarm geslagen. De Nederlandse overheid kondigde begin juli een terreuralarm af dat nog altijd van kracht is. Vooral in het westen van het land houden de veiligheidsdiensten sindsdien verschillende mogelijke doelwitten extra in de gaten. Maar de overheid is bijzonder karig met informatie. Zo is het niet duidelijk of Samir A. alleen handelde.

Samir A, intussen 18, is ondanks zijn leeftijd geen onbekende van het gerecht. Begin 2003, hij woonde toen nog in Amsterdam, kwam hij een eerste keer in beeld bij de anti-terrorismespeurders. Hij probeerde zich toen samen met een vriend aan te sluiten bij de Tsjetsjeense moslimstrijders om mee te vechten tegen het Russische leger. Maar de twee scholieren van zestien werden al tegengehouden aan de Russische grens en moesten onverrichter zake terugkeren naar Nederland.

Zoete wraak

Hij was van plan geweest te vechten tot de Russen verslagen waren, maar stond al na twaalf dagen weer thuis. In een interview, dat onder andere in het Rotterdams Dagblad verscheen, vertelde hij nadien dat hij en zijn vriend Khalid door de grenspolitie waren opgepakt toen ze de nacht doorbrachten bij een Oekraïense familie, vlakbij de grens. ,,We hadden die nacht de grensrivier moeten oversteken, dan zou het wel gelukt zijn. Maar we waren bang dat we door het ijs zouden zakken.''

Hij was ontgoocheld omdat hij ,,zijn moslimbroeders in Tsjetsjenië'' niet had kunnen bereiken, maar hij was niet van plan zijn strijd op te geven. Zoveel was toen al duidelijk. ,,Op 11 september 2001 werd ik wakker'', vertelde de scholier uit het vierde middelbaar. ,,Ik was toen veertien. Eerst vroeg ik mij af hoe deze aanslagen konden gebeuren. Later begreep ik waarom. Zoete wraak. Deze actie was superrechtvaardig. Osama bin Laden vecht tegen de Amerikanen zoals hij tegen de Russen vocht, en dat is te vergelijken met hoe de Nederlanders vochten tegen de Duitsers.''

De tocht naar Tsjetsjenië was geen bevlieging. De voorbereiding had ongeveer anderhalf geduurd. ,,We moesten voldoende geld hebben en een paspoort en visum. En onze conditie moest goed zijn. Ik ging hardlopen en ik heb geld gespaard. Samen hadden we 1.700 dollar.'' Zijn ouders wisten volgens hem van niets. ,,Voor ik wegging, ben ik nog naar mijn oudere zus gegaan. 'Ik ga naar Tsjetsjenië', zei ik. 'Ja hoor.' Ze geloofde mij niet, ze lachte en liep weg.''

Verkeerde kunstmest

Het heilige vuur doofde niet na het mislukte avontuur. Volgens de Nederlandse veiligheidsdienst werd Samir lid van een netwerk van jonge, radicale moslims. In oktober vorig jaar belandde hij al een eerste keer in de cel op verdenking van terreurplannen. Samen met vier anderen zou hij ook toen al een bomaanslag hebben voorbereid. De jonge mannen zouden intensief contact hebben onderhouden met terroristen in het buitenland, meldt De Volkskrant. Maar harde bewijzen bleven uit en de vijf verdachten werden al snel weer vrijgelaten. De politie had bij Samir nochtans een plastic zak gevonden vol grondstoffen om een bom te maken. De jongeman had alleen het verkeerde soort kunstmest gekocht.

Het openbaar ministerie heeft nu een sterker dossier tegen de jonge terrorist. Samir A. moet op 23 september voor de rechter verschijnen.

door Steven DE BOCK
Hoe is die in de Nederlandse maatschappij tot een dergelijke gedrag gekomen?
Gefascineerd door de WTC aanslagen van 2001. 14 jaar oud. Twee tieners die naar Tsjetsenië willen afreizen om daar zich bij terroristen aan te sluiten. Een verhaal dat 5 jaar terug als een misplaatste 1 april grap zou geklonken hebben. Maar nu vind ik het niet ongeloofwaardig. Daarvoor moet je tegenwoordig alle dagen maar het nieuws volgen. Alle dagen ergens 'prijs'.
Zijn zus moest wel lachen. Of hoe zelfs familie uit de lucht komt vallen. Het sluipend gevaar van de Islam zeg maar. Een 'coole moslimstrijder' worden. Bommen maken en aanslagen voorbereiden. Letterlijk met z'n kameraad aan de Russische grens gestaan. 17 jaar oud.
Niet gebaseerd op een computerspel. Maar op de realiteit. Gek hé?
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 07:42   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
http://www.nieuwsblad.be/Nieuws/Deta...cat=BUITENLAND

Hoe is die in de Nederlandse maatschappij tot een dergelijke gedrag gekomen?
Gefascineerd door de WTC aanslagen van 2001. 14 jaar oud. Twee tieners die naar Tsjetsenië willen afreizen om daar zich bij terroristen aan te sluiten. Een verhaal dat 5 jaar terug als een misplaatste 1 april grap zou geklonken hebben. Maar nu vind ik het niet ongeloofwaardig. Daarvoor moet je tegenwoordig alle dagen maar het nieuws volgen. Alle dagen ergens 'prijs'.
Zijn zus moest wel lachen. Of hoe zelfs familie uit de lucht komt vallen. Het sluipend gevaar van de Islam zeg maar. Een 'coole moslimstrijder' worden. Bommen maken en aanslagen voorbereiden. Letterlijk met z'n kameraad aan de Russische grens gestaan. 17 jaar oud.
Niet gebaseerd op een computerspel. Maar op de realiteit. Gek hé?

Citaat:
6 december 1989, Montreal, Canada
Op de universiteit van Montreal, schiet de student Marc Lepine (25) veertien studentes neer. De dader was fan van oorlogfilms en hield vrouwen voor zijn persoonlijk falen verantwoordelijk.

24 maart 1998, Jonesboro, VS
De scholieren Andrew Golden (11) en Mitchell Johnson (14) schakelen het brandalarm in op een high school in Arkansas om vervolgens op de vluchtende scholieren te schieten. Zij doden vier meisjes en een lerares.

21 mei 1998, Springfield, VS
Kip Kinkel (17) doodt twee teenagers op zijn high school in Oregon. Twintig raken gewond. Daarvoor had hij zijn ouders vermoord. Hij wordt tot 112 jaar gevangenis veroordeeld.

20 april 1999, Littleton, VS
Dylan Klebold (17) en Eric Harris (18) schieten twaalf medescholieren en een leraar dood op hun high school in Colorado. Op school hebben ze springstof geïnstalleerd, waardoor 23 mensen gewond raken. Ze plegen later zelfmoord. Het motief was haat jegens de school.

28 april 1999, Taber, Canada
Een week na het bloedbad in Littleton schiet een jongen (14) op twee 17—jarigen, waarbij er een overlijdt. De daad lijkt een imitatie van Littleton te zijn.In beide gevallen droegen de daders zwarte regenjassen.

9 november 1999, Meissen, Duitsland
Een scholier (15) steekt zijn geschiedenislerares neer. Met 2 messen steekt hij haar 22 keer. De klas van 24 scholieren moet het sterven van de lerares aanschouwen. Zijn verweer was dat hij de lerares haatte. Hij wordt veroordeeld tot zeven jaar gevangenis.

16 maart 2000, Brannenberg, Duitsland
Een scholier (16) schiet zijn informaticadocent neer. Hij was vanwege onbehoorlijk gedrag van school gestuurd.

26 april 2002, Erfurt, Duitsland
De scholier Robert Steinhäuser (19) schiet zestien mensen op het Gutenberg Gymnasium neer, waaronder dertien leraren en twee scholieren. Daarna pleegt hij zelfmoord.
Geen moslims, ook realiteit. Gek hé?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 15:12   #3
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Geen moslims, ook realiteit. Gek hé?
Geen idelogische inspiratie ook. Gek hé?
Oud 11 september 2004, 15:16   #4
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idelogische inspiratie ook. Gek hé?
Geen poot meer om op te staan ook. Gek hé?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 11 september 2004, 17:19   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Raf, die overlevenden onder die Misdadigers die jij aanhaalt hebben ook nergens een religie als excuus aangehaald.

Mij maakt het niet uit eigenlijk welke excuses er aangehaald worden door welke personen dan ook.
Maar betrapt worden in volle voorbereiding van misdaden die gewoonlijk religie als excuus gebruiken, gecombineerd met het feit deze idioot in het verleden al gelinkt is met zulke zaken([size=1]en andere meer persoonlijk gewin brengende misdaden[/size]) is niet bevorderlijk voor de "integratie" en "multicultuur".

Laatst gewijzigd door maddox : 11 september 2004 om 17:20.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 17:32   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Raf, die overlevenden onder die Misdadigers die jij aanhaalt hebben ook nergens een religie als excuus aangehaald.

Mij maakt het niet uit eigenlijk welke excuses er aangehaald worden door welke personen dan ook.
Maar betrapt worden in volle voorbereiding van misdaden die gewoonlijk religie als excuus gebruiken, gecombineerd met het feit deze idioot in het verleden al gelinkt is met zulke zaken([size=1]en andere meer persoonlijk gewin brengende misdaden[/size]) is niet bevorderlijk voor de "integratie" en "multicultuur".
Die 17-jarige scholier is een crimineel, zoals die scholieren uit de andere voorbeelden, en moet gestraft worden. Wat de reden of de aanleiding voor dat crimineel gedrag is, interesseert me niet. Bij deze laatste 17-jarige is het godsdienstwaanzin, bij die anderen is het een andere vorm van waanzin. Het bericht van Erw is een fait divers dat geen enkele relevantie heeft in het forumonderdeel vreemdelingenbeleid en integratie.

Citaat:
Oud 11 september 2004, 17:36   #7
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Beslan zijn er enkele tientallen die dat kunnen zeggen. Gek hé?
Oud 11 september 2004, 17:39   #8
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die 17-jarige scholier is een crimineel, zoals die scholieren uit de andere voorbeelden, en moet gestraft worden. Wat de reden of de aanleiding voor dat crimineel gedrag is, interesseert me niet. Bij deze laatste 17-jarige is het godsdienstwaanzin, bij die anderen is het een andere vorm van waanzin. Het bericht van Erw is een fait divers dat geen enkele relevantie heeft in het forumonderdeel vreemdelingenbeleid en integratie.
Mij wel. Zeg maar oorzaken aanpakken in plaats van gevolgen. Gek?
Oud 11 september 2004, 17:41   #9
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij wel. Zeg maar oorzaken aanpakken in plaats van gevolgen. Gek?
Welke oorzaak? Godsdienstwaanzin? Ga je iedereen aan een verplicht psychologisch onderzoek onderwerpen?

Citaat:
Oud 11 september 2004, 17:55   #10
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:

Het feit dat die kerel zijn "zaak" vergelijkt met die van de Nederlanders onder de Duitsers zou toch al een lichtje moeten doen branden.
dit heeft nog weinig met alleen maar religie te maken (als in de koran staat het zo geschreven) maar meer met een ideologie die voortkomt uit brainwashing.

Diezelfde fanatieke ideologie vindt je evengoed bij "onze" jeugd terug. Als ik hier zaken lees dat sommigen schrijven, al die blood & honour kereltjes, die deinzen er ook niet voor terug om met geweld voor "hun" zaak te vechten. Natuurlijk tegen dit soort gebrainwashte kereltjes zoals hier betrapt.

En net zomin als dat ik mij wil associëren met die skinheads zullen er vele en vele moslims zijn die zich totaal niet geassociëerd voelen met die islam-fundi's.

Veel werk aan de winkel, alleszins
Oud 11 september 2004, 17:58   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Welke oorzaak? Godsdienstwaanzin? Ga je iedereen aan een verplicht psychologisch onderzoek onderwerpen?
Eigenlijk Raf,nog zo'n slecht idee nog niet. maar wat ga je doen met mensen die door de mand vallen, en niet binnen de "normen" vallen van "normaal"?

En wie zet de normen uit?
Oud 11 september 2004, 18:02   #12
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Eigenlijk Raf,nog zo'n slecht idee nog niet. maar wat ga je doen met mensen die door de mand vallen, en niet binnen de "normen" vallen van "normaal"?

En wie zet de normen uit?
pfff, da's niet echt afdoende vrees ik.
Ik wil er heel wat onder verwedden dat al die kapers van 9/11 glansrijk door die test doorkomen als "normaal"
Zo werden ze tenslotte ook door iedereen beschreven, die hebben koelbloedig hun plan beraamd, pilootlessen gevolgd en vervolgens zonder verpinken hun plan uitgevoerd.

Ik vrees dat zo'n test hen er helemaal niet zou uitpikken als zijnde 'abnormaal' dat is het angstaanjagende van die terreur.
Het enige dat je met zo'n test gaat beogen is willekeur en stigmatisering denk ik.
Oud 11 september 2004, 20:01   #13
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorzaak - nee, de plaatsen aanpakken waar dit soort waanzin in besloten omgeving gepropageerd kan worden. Zeg maar voorkomen van indoctrinatie door toezicht en openheid. Dat we het niet moeten ontdekken n�* de boem.
Eisen tot integratie en assimilatie.
Oud 11 september 2004, 20:08   #14
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorzaak - nee, de plaatsen aanpakken waar dit soort waanzin in besloten omgeving gepropageerd kan worden. Zeg maar voorkomen van indoctrinatie door toezicht en openheid. Dat we het niet moeten ontdekken n�* de boem.
Eisen tot integratie en assimilatie.
Hoe?

Citaat:
Oud 11 september 2004, 20:14   #15
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen verstand meer om na te denken. Gek hé?

Hoe de multiculturele verloedering leidt tot de geestelijke verloedering van diegenen die zichzelf het multiculturele zelfbedrog blijven aanpraten.

Rafke werd effen tegen de muur geplaatst. Het ijzersterke argument van Erw kon hij gewoonweg niet weerleggen.
Dus maar vluchten in flauwigheden. Zeer typisch voor die multikullies die plat gaan voor de islam en soortgelijke ideologieën waarin elk spoor van redelijkheid ontbreekt.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 20:16   #16
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Geen verstand meer om na te denken. Gek hé?

Hoe de multiculturele verloedering leidt tot de geestelijke verloedering van diegenen die zichzelf het multiculturele zelfbedrog blijven aanpraten.

Rafke werd effen tegen de muur geplaatst. Het ijzersterke argument van Erw kon hij gewoonweg niet weerleggen.
Dus maar vluchten in flauwigheden. Zeer typisch voor die multikullies die plat gaan voor de islam en soortgelijke ideologieën waarin elk spoor van redelijkheid ontbreekt.
Welk ijzersterk argument van Erw, liefje? Ik heb hier nog geen argument gezien, laat staan een ijzersterk...

Citaat:
Oud 11 september 2004, 20:31   #17
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe?
1) Controle door staatsveiligheid van alle moskees en islamitische verenigingen, met dien verstande dat de staatsveiligheid de laatste technologieën hiervoor ter beschikking krijgt en mag gebruiken (afluisterapparatuur, etc.).

2) Verbod op 'import" imams. Enkel imams die opgeleid werden in een door de Belgische overheid gecontroleerde instelling, worden toegestaan. Uiteraard mogen zij hun actviteiten enkel in de officiele landstalen verrichten.

3) Nadruk op integratieplicht door alle overheden en hun administraties. Toestanden als die met kopvodmoslima's mogen niet getolereerd worden. Geen ruimte voor compromissen. Moslims dienen de burgerlijke wetten (en alles wat onder die noemer valt) te eerbiedigen. Doen ze dat niet, dan verliezen ze hun rechten : hun eventuele Belgische nationaliteit of verblijfsvergunning, hun sociale rechten. Onmiddellijke deportatie naar wat ze zelf hun 'moederland' blijven noemen. Idem voor criminele allochtonen.

4) De wetgeving moet dringend een jeugdsanctierecht maken dat harde strafmaatregels voorziet en een luik 'heropvoedingskampen' om allochtone criminele jongeren die in naam van de islam criminele feiten plegen herop te voeden. Hier geldt maar één methode : ze geestelijk kraken, als het ware de islamitische troep wegspoelen en ze heropvoeden naar Westers model.
Kortom, de methode die men in de psychiatrie gebruikt om ex-sekteleden terug tot redelijkheid te brengen.

Heel eenvoudig Rafke.
T'is juist een kwestie van politieke moed.
Oud 11 september 2004, 20:33   #18
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk ijzersterk argument van Erw, liefje? Ik heb hier nog geen argument gezien, laat staan een ijzersterk...
I can't help it dat jij zo dom bent.
Lees Erw's argument nog eens.
En nog eens.
Misschien valt het eurootje.
Maar als je persé de politiek correcte idioot wil blijven uithangen, be my guest ...
Oud 11 september 2004, 20:43   #19
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
De 'faits divers" die dagelijks in naam van godsdienstwaanzin gepleegd worden hebben net heel veel relevantie in het forumdeel vreemdelingebeleid en integratie.

Is het u ontgaan Rafke, dat die 'faits divers' gepleegd worden door vreemdelingen die niet bereid zijn te integreren omdat ze hun jihad komen voeren in het gastland/continent?
We denken aan Madrid bv, georganiseerd o.a. met de hulp van 'Belgische' Marokkanen ; we denken aan 9/11 georganiseerd en gepleegd door islamitische 'vreemdelingen' die in Duitsland woonden en studeerden, etc. etc.

Merkwaardig toch hoe in de geest van multikullies de moord op meer dan 200 kinderen in Beslan, plots akkefietjes en 'faits divers' worden als ze gepleegd worden in naam van Allah.
Oud 11 september 2004, 20:56   #20
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
1) Controle door staatsveiligheid van alle moskees en islamitische verenigingen, met dien verstande dat de staatsveiligheid de laatste technologieën hiervoor ter beschikking krijgt en mag gebruiken (afluisterapparatuur, etc.).

2) Verbod op 'import" imams. Enkel imams die opgeleid werden in een door de Belgische overheid gecontroleerde instelling, worden toegestaan. Uiteraard mogen zij hun actviteiten enkel in de officiele landstalen verrichten.

3) Nadruk op integratieplicht door alle overheden en hun administraties. Toestanden als die met kopvodmoslima's mogen niet getolereerd worden. Geen ruimte voor compromissen. Moslims dienen de burgerlijke wetten (en alles wat onder die noemer valt) te eerbiedigen. Doen ze dat niet, dan verliezen ze hun rechten : hun eventuele Belgische nationaliteit of verblijfsvergunning, hun sociale rechten. Onmiddellijke deportatie naar wat ze zelf hun 'moederland' blijven noemen. Idem voor criminele allochtonen.

4) De wetgeving moet dringend een jeugdsanctierecht maken dat harde strafmaatregels voorziet en een luik 'heropvoedingskampen' om allochtone criminele jongeren die in naam van de islam criminele feiten plegen herop te voeden. Hier geldt maar één methode : ze geestelijk kraken, als het ware de islamitische troep wegspoelen en ze heropvoeden naar Westers model.
Kortom, de methode die men in de psychiatrie gebruikt om ex-sekteleden terug tot redelijkheid te brengen.

Heel eenvoudig Rafke.
T'is juist een kwestie van politieke moed.
Heel eenvoudig, inderdaad... Hoewel ik eerder voor het woord "simplistisch" of zelfs "stupide" zou geopteerd hebben. Het enige wat je met dit soort maatregelen zal bereiken, is dat je allochtone jongeren zo het bloed onder de nagels uithaalt dat je ze juist in de richting van het fundamentalisme duwt.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be