![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Men blijft ze maar uitnodigen ![]() Ik denk dat ze in sommige andere landen denken, dat Belgen donkere mensen zijn. ![]() Dat moet echt wel een winstgevende handel zijn dat 'versluizen/handeltje' in adoptiekinderen. Didier Reynders, die mogen ze ook al schrappen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
Eigenlijk lag het in mijn bedoeling bij het opstarten van dit draadje, of men het zich niet eens kan afvragen of er hier in België zelf, geen kindjes/jonge mensen genoeg zijn die op een 'leuk gezinnetje' zitten te wachten, op mensen die voor hen een 'soort' van ouderrol willen spelen? ![]() Waarom moet men die elders gaan zoeken???? Orphans ... (volle weeskinderen)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Pleegkinderen zijn er in België meer dan genoeg. Adoptiekinderen daarentegen, not so much.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() het maakt het melden dat ze geadopteerd zijn makkelijker. ze groeien op in een zichtbaar onlogisch afkomstsverhaal.
en ze weten dat ze gered zijn van een vreselijke plek. Maar een plek die vindbaar is. Hetzelfde geldt naar de omgeving toe. Adopteren is een ingrijpende keuze, het is beter om er openbaar voor uit te komen. plus de omgeving ziet ook de reddingsactie, het praten over de afkomst is makkelijker. Je hebt hoedanook het kind al een beter leven gegeven en je hebt het opgenomen in je familie 2 vliegen in 1 keer |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Kom eens terug als je nuchter bent.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Niets verkeerd met adoptie zolang de familie niet meereist, dit gaat zelfs niet over immigratie per sé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Heb de kinderen met hun "nieuwe" ouders hier in Kinshasa gezien tijdens hun verblijf in de bijgebouwen van de ambassade, ik twijfel er niet aan dat het voor de kinderen de beste keuze was, ik twijfel er ook niet aan dat ze zich perfect zullen integreren in hun nieuwe land
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Ik denk dat als ze zo graag negers zien,waarom gaan ze dan zelf niet in Congo wonen in plaats van hier het straatbeeld te vervuilen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Negers zijn super mooi, bepaalde streken dan toch. Alleen jammer dat er zoveel moslims tussen zitten, die verpesten alles.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(natuurlijk kunnen ook gewoon gedrag en gewoontes voor wrijvingen zorgen, maar om het toch wat identitair te houden zal ik me daartoe beperken)
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met afkomst heb je ook huidskleur, natuurlijk zal huidskleur niet voor de directe afwijzing zorgen, maar toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In sommige omgevingen kom je zelfs beter uit bij zwarten. 10 willekeurige zwarten en 10 willekeurige blanken aan d'unief bijvoorbeeld, gegarandeerd dat die zwarten meer gevoel voor waarden en identiteit hebben.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet mee akkoord* en dan is het duidelijk dat jij niet veel buitenkomt.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik doel op de basis westerse normen en waarden. Iemand uit Afrika heeft toch een ander beeld van vrijheid, vrouwen dan wij in het westen. En ja, ik generaliseer als de pest. |
|
![]() |
![]() |