![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() Ali Sina as een zeer gelovige moslim en heeft zich uit de Islam bekeerd met zovele anderen.
Lees hier wat hij schrijft: http://www.faithfreedom.org/oped/sina40908.htm Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In tegenstelling tot de joods-christelijke Westerse beschaving waar mensen min of meer ongeschonden een andere mening mogen hebben worden de meeste moslims die anders denken vervolgd en vermoord (dat is een gegeven van de Islam).
Vandaar dat ik mij verheug te zien dat een groep ex-moslims erin zijn geslaagd een ander geluid te laten horen. Het is weliswaar nog maar in een embryonale fase, maar kom, ik hoop dat de beweging groeit en zich verspreid over de moslim gemeenschappen in de Westerse wereld, en later misschien ooit in hun eigen landen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Islamwereld daarentegen zit al 1400 jaar in dezelfde situatie. De (weinige) afscheidingen die er zijn van de algemeen geldende Islam zijn extremistische versies.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kilometers boeken en analyses,video,film,verwerking in duizenden cursussen.....Wij LEREN van onze misdaden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben absoluut geen islam-fan (ook al studeer ik arabisch), ik vind het ondenkbaar dat mensen blindelings een mens kunnen volgen die niet alleen 1000 jaar dood is, maar die ook om de haverklap "visioenen" kreeg die hem en hem alleen goed uitkwamen.
Maar ik ben niet bereid om de wereld nog eens in brand te zetten, vooral dan omdat ik nog te veel goede wil zie bij de overgrote meerderheid van moslims om in vrede te leven. En heb je er al eens aan gedacht wat de gevolgen zouden zijn als die idiote "oorlog tegen het terrorisme" een "oorlog tegen de islam" zou worden??? Die is niet voorbij op 4 jaar, over heel de wereld zullen miljoenen doden vallen in wederzijds zinloos geweld. Het is ook geen conventionele oorlog, zonder frontlinie en zonder afgetekend leger. Zowat elke burger zal er in meegesleurd worden. En weet je wat? Ik heb daar nu eens GEEN zin in. Trouwens, wie zegt dat die brief niet van de extremisten zelf komt? Het is echt geen idiote complot theorie, ik zou in hun plaats net hetzelfde doen, ze hebben maar 1 kans om hun jihad te winnen en dat is door elk mens hier op aarde in dit conflict te betrekken.
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Over de kruistochten dient wel vermeld dat zij een reactie waren op het veroveren van het bakermat van het christendom door .... moslims. Syrië, Turkije, Noord-Africa, Palestina waren allemaal christen totdat ze door de volgelingen van de profeet gewapenderhand werden ingenomen. Het is precies omdat het de bedoeling was om die gebieden te heroveren dat er zoveel enthousiasme was voor de eerste kruistocht.
Ik wil niets goed praten. het ergert mij gewoon een beetje dat men dat nooit vermeldt als men over de kruistochten spreekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Spoils of war...
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de geallieerden verloren waren tegen de nazi's, zat je nu ook duchtig je rechterhandje verplicht op te steken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 september 2004 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Constantinopel was orthodox en dus niet beste vriend van de papen, de keizer ginds heeft de katholieke kruisvaarders een paar keer schoon opgelicht met overzetten van Bosporus. Paus verloor zieltjes en geld, niet de priesters met baarden, die hun wingebiedlag en ligt in Oost-Europa. Shit, heb dat liedje nu wel in mijne kop zitten: Istanbul, Constantinopel, Istanbul, Constantinopel... Kruisvaarten waren 'heroveringen' in het heilig land, de dingen niet door mekaar halen. Ivm ietske langer durend derde rijk. No prob, in tegenstelling tot de meeste blok-roepers hier, kom ik immers wel in aanmerking om de vruchten van die maften hun getikt wereldbeeld te plukken. Me dunkt dat een klein protektorat ergens in de Balkan me wel zou gelegen hebben...
--E eigen vork eerst --E Laatst gewijzigd door JoeQpublic : 14 september 2004 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De kruisvaarders hebben zich met brutaal geweld een weg gebaand naar en in Jerusalem, dat is duidelijk, maar even brutaal als Mohammed (1ste voornaam in de stad waar Godfried zijn standbeeld heeft) en zijn volgelingen. De eerste genocides werden trouwens door de Islam uitgevoerd en ze zijn er buiten een afscheiding in de 10de eeuw (?) en de relatieve vrede in het Ottomaanse rijk praktisch nooit mee gestopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Zullen we eens een lijstje maken van de keren dat een moslimbevolking door westerlingen onder de voet is gelopen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Onlangs heb ik gelezen over Suleiman en die gast heeft vele europese landen veroverd. Hij is tot aan Wenen geraakt en was er geen winter gekomen, dan was hij nog verder geraakt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Goed gezegd doornroosje.
Ik zie helemaal niet in waarom wij ons zouden moeten schamen tov de moslims. Wat is het verschil tussen de veroveringstocht die de moslims in eerste instantie tot in Poitiers bracht en de kruistochten? Of het verschil tussen de colonisatie van Noord-Afrika en Syrië en de eeuwenlange bezetting van de Balkan door het Ottomaanse rijk? Er is helemaal geen verschil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |