Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2012, 14:51   #1
Egmond Codfried
Banneling

Standaard Gelijkgeslachtelijke liefde als een vorm van male-bonding

[Gay Lions]

Aan de mensen die bekend zijn met beelden uit het dierenrijk van gelijkgeslachtelijke seks, waarmee denk ik vaststaat dat homoseksualiteit wel degelijk een natuurlijk verschijnsel moet zijn, als ook dieren zich daarmee uiten.

Dus vraag ik mij dan af wat de functie van homoseksualiteit is, wat is de evolutionaire meerwaarde.

Ik las over bepaalde vogels dat een paar van twee mannetjes als pleegouders optreed voor verlaten, ouderloze jongeren. Men staat tegenwoordig adoptie door homoparen toe. Het is bekend dat zowel mannenparen als vrouwen paren soms hun eigen kinderen opvoeden.

Hoewel men bij homoseksualiteit vaak meteen het seksuele voorop stelt realiseerde ik mij door een uitspraak van Agnes Moorehead dat er ook een spirituele dimensie is. Die waarschijnlijk beter verklaard waarom ontzegging van een homoseksuele leefstijl zo schadelijk is voor mensen die dat willen.

Kortom, homomannen hebben net als alle mannen behoefte aan bonding met mannen, ter bevestiging en versteviging van hun identificatie als man. Een verbod op het aangaan van zulke relaties of de omgang met gelijkgestemde mannen, is de oorzaak van gevoelens van ongeluk, geestelijk lijden en zelfs neurose bij homo's. Want ze kunnen zichzelf niet volledig maken en hun plaats vinden in het leven.

Citaat:
Rumors about sexuality

There has been a rumor that actor Paul Lynde came late to a rehearsal and Moorehead scolded him for it. Out of vengefulness, it is said, he started a rumor that she was a lesbian.[citation needed] (Lynde himself was gay.)

In the years since her death, rumors about Moorehead's being of lesbian or bisexual orientation have been widespread. She was challenged to discuss her sexuality when contributing to a book of personal interviews titled Hollywood Lesbians by Boze Hadleigh. All the interviews included in the book were transcribed verbatim from tape recordings.

Moorehead told the author that marriage and love often don't go together, and that marriage is often a duty. When asked point-blank about her sexuality, she replied, "You apparently have your own informants. I don't know what you've heard, and I don't want to hear, and some of it may be true." Hadleigh explained that "truth gets around," to which Moorehead responded, "Somehow." She then went on to say why she felt she could not discuss the issue; she deeply feared malice, mockery, sensationalism, a wrong-minded masculine reduction of love between women equated to mere lust and sex, and moral condemnation; that her statements would be misused to represent her sensationally, without regard to illuminating and understanding such romantic love, its emotional intricacy, beauty, spirituality element, or perspective.

Earlier in the interview, Moorehead says, "A woman may love a person who is this or that, male or female. Love doesn't have a sex. Women operate on a different plane; our feelings are emotional, not physical...why always bring up sex?" She felt that men were more sexual and physical in loving, and that by contrast, women were more emotional and even spiritual in loving each other.
Bron: wikipedia: Agnes Moorehead

Male Bonding On A Fishing Trip

\http://en.wikipedia.org/wiki/Male_bonding

Male Bonding

http://scholar.google.nl/scholar?q=m...=1&oi=scholart

Manhood in the making

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 23 januari 2012 om 15:06.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 14:56   #2
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Een Egmond Codfried is wel het laatste dat de holebi's nodig hebben
Oud 23 januari 2012, 14:58   #3
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Ben je een stenengooier of wil je als een fatsoenlijk mens een tweegesprek aangaan over de inhoud.
De SS bestond uit homo-nazi's.
Oud 23 januari 2012, 15:09   #4
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://indabaonevoice.blogspot.com/2...oming-man.html

Manhood in the making
Oud 23 januari 2012, 17:20   #5
Baka
Banneling

Standaard

Gay nigga hardcore?
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 17:44   #6
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Two Men Kissing

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 23 januari 2012 om 17:45.
Oud 23 januari 2012, 17:44   #7
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

daar is niks natuurlijks aan.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 17:46   #8
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
daar is niks natuurlijks aan.

Hoe zou je dan dit feestje verklaren..?

http://www.youtube.com/watch?v=aiT2OSAbogw

Top 10 gay animals.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 23 januari 2012 om 17:48.
Oud 23 januari 2012, 17:47   #9
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht

Hoe zou je dan dit feestje verklaren..?
De 3de wil de eerste ook hebben of een drang die hij niet kon controleren.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 17:49   #10
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De 3de wil de eerste ook hebben of een drang die hij niet kon controleren.
Deze draad gaat over deze drang die blijkbaar niet onderdrukt kan worden, tot schade van het individu. Waarom zou de natuur deze drang hebben gegeven aan mens en dier, hoewel ik mij voor deze draad wil beperken tot de mens. Hoewel, er was ooit een Nederlander die zijn hond doodde vanwege diens 'homo' gedrag.

Gay couple

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 23 januari 2012 om 17:53.
Oud 23 januari 2012, 18:33   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze draad gaat over deze drang die blijkbaar niet onderdrukt kan worden, tot schade van het individu. Waarom zou de natuur deze drang hebben gegeven aan mens en dier, hoewel ik mij voor deze draad wil beperken tot de mens. Hoewel, er was ooit een Nederlander die zijn hond doodde vanwege diens 'homo' gedrag.

Gay couple
Elke drang kan onderdrukt worden, niet alleen de seksuele. Voorwaarde is echter wel dat de drang in het bewustzijn moet gedifferentieerd zijn, zodat hij van daaruit kan onderdrukt worden naar het onbewuste.

Het is daar dan dat de problemen beginnen, en het is ook dat waar je - naar mijn mening dan, op doelt, omdat een drang in het onbewuste niet kan gecontroleerd worden door de bewuste persoon.

Je hebt het dus in deze draad over een onbewuste drang die niet kan gecontroleerd worden.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 januari 2012 om 18:36.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 18:37   #12
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Je hebt het dus in deze draad over een onbewuste drang die niet kan gecontroleerd worden.
Yep, dat klopt.
Sexualiteit is aangeboren.
Oud 23 januari 2012, 18:59   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
Yep, dat klopt.
Sexualiteit is aangeboren.
Ja, nee, ik weet het niet, het lijkt alleszins zo, ik doe daar geen uitspraak over. Ik heb het niet over het aldanniet bewust kiezen van uw seksuele inclinatie maar eerder over het controleren - of niet controleren, van uw daden die in gang gezet worden door die drang.

Een seksuele drang die vanuit het bewustzijn werkt is te controleren, een seksuele drang die vanuit het onbewuste werkt, die is niet te controleren. Misschien vergelijkbaar met de onweerstaanbare drang waarvan sprake is bij een "passiemoord." Alhoewel dit een slechte vergelijking is.
Oud 23 januari 2012, 19:30   #14
Baka
Banneling

Standaard

Je zoekt het allemaal te ver. 3 miljard sexuele voortplanting.
Zo simpel ist. No offspring, no evolution.
Maar zoveel mensen er zijn, zoveel variaties er zijn. XXY, XYY, YYY, ... ze komen allemaal voor.
Oud 23 januari 2012, 19:34   #15
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Hij is toch zelf homoseksueel? Althans, dat verstond ik uit die reportage waarin hij zijn boek voorstelde.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 00:12   #16
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ik vind die verspreiding van homosexualiteit prima. Ik zou het ten andere ook graag op grotere schaal zien voorkomen in meerdere culturen. Kwestie van de bevolkingsgroei in toom te houden. Er bestaat wel kunstmatige bevruchting en zo maar dat is al een stapje verder gaan en vermijdt dat kinderen worden gemaakt uit een impulsieve handeling.

Zolang ik geen sex moet bedrijven met een andere vent is dat allemaal prima. Dat is dan weer mijn natuurlijke reactie.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 13:37   #17
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, nee, ik weet het niet, het lijkt alleszins zo, ik doe daar geen uitspraak over. Ik heb het niet over het aldanniet bewust kiezen van uw seksuele inclinatie maar eerder over het controleren - of niet controleren, van uw daden die in gang gezet worden door die drang.

Een seksuele drang die vanuit het bewustzijn werkt is te controleren, een seksuele drang die vanuit het onbewuste werkt, die is niet te controleren. Misschien vergelijkbaar met de onweerstaanbare drang waarvan sprake is bij een "passiemoord." Alhoewel dit een slechte vergelijking is.
Dat is zeer zeker een slechte vergelijking, want mannen die op elkaar vallen doen verder niemand kwaad. Maar bij mij gaat het nu om accepteren dat sommige mannen voor hun menswording en hun zeer noodzakelijke male-bonding, verder moeten gaan dan andere mannen. Hoewel ik ervanuit ga dat 50% van de mannen min of meer de gelijkgeslachtelijke liefde bedrijft, van vluchtig tot intensief. Dus praten wij noch over iets onnatuurlijk, noch iets zeldzaam. Deze draad heeft alleen zin als wij afrekenen met de gedachte dat iemand iets moet onderdrukken, maar ons in alle positieviteit afvragen waarom de natuur ons deze mogelijkheid heeft gegeven. Wat is de meerwaarde van gelijkgeslachtelijke male-bonding. Andere studies wijzen uit dat onze opvattingen over mannelijkheid volkomen cultureel bepaald zijn en geen enkel verband houden met wat men tussen de benen heeft hangen.
Oud 25 januari 2012, 13:47   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zeer zeker een slechte vergelijking, want mannen die op elkaar vallen doen verder niemand kwaad. Maar bij mij gaat het nu om accepteren dat sommige mannen voor hun menswording en hun zeer noodzakelijke male-bonding, verder moeten gaan dan andere mannen. Hoewel ik ervanuit ga dat 50% van de mannen min of meer de gelijkgeslachtelijke liefde bedrijft, van vluchtig tot intensief. Dus praten wij noch over iets onnatuurlijk, noch iets zeldzaam. Deze draad heeft alleen zin als wij afrekenen met de gedachte dat iemand iets moet onderdrukken, maar ons in alle positieviteit afvragen waarom de natuur ons deze mogelijkheid heeft gegeven. Wat is de meerwaarde van gelijkgeslachtelijke male-bonding. Andere studies wijzen uit dat onze opvattingen over mannelijkheid volkomen cultureel bepaald zijn en geen enkel verband houden met wat men tussen de benen heeft hangen.
Ik heb het in mijn post niet eens over homo's gehad, laat staan dat ik beweer dat mannen die op elkaar vallen elkaar kwaad doen.
Oud 25 januari 2012, 13:48   #19
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de mensen die bekend zijn met beelden uit het dierenrijk van gelijkgeslachtelijke seks, waarmee denk ik vaststaat dat homoseksualiteit wel degelijk een natuurlijk verschijnsel moet zijn, als ook dieren zich daarmee uiten.
Het is natuurlijk dat er tijdens de ontwikkeling van een levend wezen fouten kunnen sluipen in diens "architectuur". Zo zal niemand ontkennen dat een kind dat doof geboren wordt een afwijking heeft. Een afwijking veronderstelt een blauwdruk van een "goed" ontwikkeld wezen, in dit geval een wezen dat geluid kan waarnemen (functie) door het samenspel van zintuigen en hersenen. Afwijkingen zijn dus altijd mogelijk, zowel in de mensen- als in de dierenwereld. Homoseksualiteit is zo'n afwijking: het samenspel van seksorganen en hersenen (seksuele oriëntatie) sluit de functie (voortplanting) uit.

De vraag is dus niet hoe natuurlijk homoseksualiteit is. De vraag is hoe om te gaan met de homoseksuele medemens en dat is een zuiver ethische kwestie.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 13:53   #20
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik vind die verspreiding van homosexualiteit prima. Ik zou het ten andere ook graag op grotere schaal zien voorkomen in meerdere culturen. Kwestie van de bevolkingsgroei in toom te houden. Er bestaat wel kunstmatige bevruchting en zo maar dat is al een stapje verder gaan en vermijdt dat kinderen worden gemaakt uit een impulsieve handeling.

Zolang ik geen sex moet bedrijven met een andere vent is dat allemaal prima. Dat is dan weer mijn natuurlijke reactie.
Het ideaal zou een 50/50-verdeling zijn. Nu kampen homoseksuelen vaak met schaalnadelen, wat vooral hinderlijk is bij het zoeken/vinden van een geschikte partner. Ook in het licht van de overbevolking zou het een goede zaak zijn.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be