![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Since last December, thousands, mostly Muslims, have been killed in sectarian bloodletting throughout the country blamed on the Christian anti-balaka militia.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil het leed van de moslimbevolking niet minimaliseren, want het zijn altijd de onschuldigen die het moeten bekopen, maar is deze "kruistocht" geen reactie op de staatsgreep van een islamitische minderheid in een land met een christelijke meerderheid, en de daarop volgende slachtingen door islamitische milities, gesteund door buitenlandse jihadi's, onder onschuldige christelijke burgers?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een kruistocht - waarmee we uiteraard een volstrekt legitieme verdedigingsactie tegen islam-agressie bedoelen - is momenteel heel hard nodig om de christenen in Afrika te beschermen tegen de uiterst gewelddadige terroristische moslimmilities.
God wil dat christenen solidair zijn en elkaar helpen en steunen wanneer ze in nood zijn. Dat christenen de andere kant op kijken terwijl er elders christenen gemarteld en vermoord worden doet God verschrikkelijk veel pijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kunoichi : 30 mei 2014 om 15:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je eigen schepselen zomaar mekaar laten uitmoorden, fraaie god!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Snap je mijn kritiek op je uitgangspunt of vind je mijn opmerking onterecht?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Na alle moslimagressie wereldwijd, en zeker in Afrika, is het diplomatiek uitgedrukt nogal aanmatigend over een kruistocht tegen hen te spreken. Maar de topicstarter schijnt ervan uit te gaan dat moslims gewoon mogen doen wat ze willen, en alles en iedereen het maar klakkeloos moet ondergaan. Anders zijn het kruisvaarders.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Roffel roffel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Volgens mij heeft Ambiorix de vis gestolen van zijn overbuur.
Dat legitimeert om Tongeren binnen te vallen en alle vissen in Tongeren in beslag te nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Informeer de mensen over de ware aard van de kruistocht: een rechtvaardige en nobele daad van verdediging tegen eeuwenlange islam-agressie. Het beschermen van de christenen in het oosten. Een terugwinnen van christelijke gebieden die veroverd waren door de moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar helaas is het allemaal wel iets genuanceerder dan dat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het centraal Afrikaanse conflict samenvatten in : de moslims zijn stout en de christenen reageren slechts....
![]() De simplisme, heerlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Toch wordt de bevrijding als een positieve gebeurtenis herdacht en de worden de Amerikanen als de 'goeien' gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Dat doen wij trouwens allemaal in ons dagelijks leven: zaken herleiden tot hun essentie en op basis daarvan oordelen en handelen. Zo werkt het brein. Zo blijft het verwerken van de realiteit doenbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het was het begin van het einde van het Byzanthijnse rijk, dat later als het islamitische Ottomaanse rijk een gesel zou worden voor Europa. Eigen schuld, dikke bult?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Plunderaars, godsdienstfanatici en opportunisten, meer zat er niet tussen. Krek hetzelfde als die van de overkant dus...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2014 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Dit doet niet enkel ontzettend veel onrecht aan de kruisvaarders die eeuwenlang het byzantijnse rijk verdedigd hebben tegen de islam-expansie, het is ook nog eens een politiek correcte brainfart van jewelste. Je moet al een extreemlinkse christenhater ofwel een bijzonder naïef besje zijn om deze bewering vol te houden. Het is zo'n beetje als beweren dat het de schuld van Hitler is wanneer over 200 jaar de chinezen Europa veroveren. Met als argument: 'na Hitler was Europa nooit meer hetzelfde'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
De moderne Europeaan is voorwaar het meest verwaande, ondankbare en verwende schepsel dat ooit op deze aarde heeft rondgelopen en ik schaam mij diep voor deze generatie Europeanen waar ik statisch gezien deel van uitmaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |