Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2014, 14:53   #1
Kunoichi
Banneling

Standaard De Christelijke kruistocht tegen moslims in Afrika

Since last December, thousands, mostly Muslims, have been killed in sectarian bloodletting throughout the country blamed on the Christian anti-balaka militia.

Citaat:
A mosque was desecrated in Bangui, the capital of the Central African Republic, a short time after Muslims living around it were evacuated for another part of the restive country, photos of the mosque showed on Monday.

Hundreds of Muslims were evacuated on Sunday from PK12, a Bangui Muslim bastion, to Sido and Kabo towns in the northwestern part of Ouham state under heavy protection from African peacekeepers.

But a short time after the Muslim population of the neighborhood left, Abdel-Azizi Abou Guirra Mosque was desecrated and its air-conditioning machines were looted by Christian residents living in a neighboring area, Anadolu Agency correspondent said.

The evacuation of the Muslim residents came on the background of confrontations that erupted in the evening of Thursday and continued until the morning of Friday in PK5, the largest Muslim district in Bangui, between militants and French troops.

The confrontations left seven people dead, according to a report by the U.N. mission in the Central African Republic.

The fatalities sparked marches against the French troops in Bangui during the funeral of a slain civilian with protesters chanting against the presence of the French troops.

The evacuation of Muslims has raised worries among government officials who fear it will lead to the division of the restive country between a Muslim north and a Christian south.

Since last December, thousands, mostly Muslims, have been killed in sectarian bloodletting throughout the country blamed on the anti-balaka militia, which is mainly made up of Christians.
http://www.worldbulletin.net/world/1...-muslim-exodus
Kunoichi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 15:13   #2
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Ik wil het leed van de moslimbevolking niet minimaliseren, want het zijn altijd de onschuldigen die het moeten bekopen, maar is deze "kruistocht" geen reactie op de staatsgreep van een islamitische minderheid in een land met een christelijke meerderheid, en de daarop volgende slachtingen door islamitische milities, gesteund door buitenlandse jihadi's, onder onschuldige christelijke burgers?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 15:31   #3
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Een kruistocht - waarmee we uiteraard een volstrekt legitieme verdedigingsactie tegen islam-agressie bedoelen - is momenteel heel hard nodig om de christenen in Afrika te beschermen tegen de uiterst gewelddadige terroristische moslimmilities.
God wil dat christenen solidair zijn en elkaar helpen en steunen wanneer ze in nood zijn.
Dat christenen de andere kant op kijken terwijl er elders christenen gemarteld en vermoord worden doet God verschrikkelijk veel pijn.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 15:34   #4
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Een kruistocht - waarmee we uiteraard een volstrekt legitieme verdedigingsactie tegen islam-agressie bedoelen - is momenteel heel hard nodig om de christenen in Afrika te beschermen tegen de uiterst gewelddadige terroristische moslimmilities.
God wil dat christenen solidair zijn en elkaar helpen en steunen wanneer ze in nood zijn.
Dat christenen de andere kant op kijken terwijl er elders christenen gemarteld en vermoord worden doet God verschrikkelijk veel pijn.
Hear, hear.
Oud 30 mei 2014, 15:35   #5
Kunoichi
Banneling

Standaard

Citaat:
Een kruistocht - waarmee we uiteraard een volstrekt legitieme verdedigingsactie
Muslim youths mutilated in CAR

Citaat:
At least three Muslim youths have been killed and mutilated by a Christian militia in the Central African Republic while on their way to play in a reconciliation football game between the two faiths.

The match between Muslim and Christian youths was set up as part of efforts to forge peace between the mostly Muslim Seleka rebels who seized power last year and the rival anti-Bakala Christian militia.

"Their sex organs and hearts have been removed"
http://www.aljazeera.com/news/africa...820168743.html

Laatst gewijzigd door Kunoichi : 30 mei 2014 om 15:36.
Kunoichi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 15:42   #6
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind toch wel dat die god er zelf eens wat aan mag doen.

Je eigen schepselen zomaar mekaar laten uitmoorden, fraaie god!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 16:05   #7
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kunoichi Bekijk bericht
Kun je antwoorden op mijn post Kunoichi?
Snap je mijn kritiek op je uitgangspunt of vind je mijn opmerking onterecht?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 30 mei 2014, 16:09   #8
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Na alle moslimagressie wereldwijd, en zeker in Afrika, is het diplomatiek uitgedrukt nogal aanmatigend over een kruistocht tegen hen te spreken. Maar de topicstarter schijnt ervan uit te gaan dat moslims gewoon mogen doen wat ze willen, en alles en iedereen het maar klakkeloos moet ondergaan. Anders zijn het kruisvaarders.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2014, 23:17   #9
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Kun je antwoorden op mijn post Kunoichi?
Snap je mijn kritiek op je uitgangspunt of vind je mijn opmerking onterecht?
Tja...
Roffel roffel...

Oud 30 mei 2014, 23:54   #10
giserke
Banneling

Standaard

Volgens mij heeft Ambiorix de vis gestolen van zijn overbuur.
Dat legitimeert om Tongeren binnen te vallen en alle vissen in Tongeren in beslag te nemen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2014, 09:14   #11
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Na alle moslimagressie wereldwijd, en zeker in Afrika, is het diplomatiek uitgedrukt nogal aanmatigend over een kruistocht tegen hen te spreken.
We moeten hier in het westen af van de negatieve betekenis die aan het woord 'kruistocht' kleeft. Die betekenis is er voornamelijk aan gegeven door na-oorlogse linkse historici.
Informeer de mensen over de ware aard van de kruistocht: een rechtvaardige en nobele daad van verdediging tegen eeuwenlange islam-agressie. Het beschermen van de christenen in het oosten.
Een terugwinnen van christelijke gebieden die veroverd waren door de moslims.
Oud 31 mei 2014, 11:30   #12
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We moeten hier in het westen af van de negatieve betekenis die aan het woord 'kruistocht' kleeft. Die betekenis is er voornamelijk aan gegeven door na-oorlogse linkse historici.
Informeer de mensen over de ware aard van de kruistocht: een rechtvaardige en nobele daad van verdediging tegen eeuwenlange islam-agressie. Het beschermen van de christenen in het oosten.
Een terugwinnen van christelijke gebieden die veroverd waren door de moslims.
Hadden ze o.a. niet het christelijke Constantinopel platgebrand en leeggeplunderd tijdens hun tochten, viel daar iets voor te zeggen.
Maar helaas is het allemaal wel iets genuanceerder dan dat...

Oud 31 mei 2014, 11:38   #13
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Het centraal Afrikaanse conflict samenvatten in : de moslims zijn stout en de christenen reageren slechts....

De simplisme, heerlijk.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2014, 12:31   #14
Thuleander

Standaard

Citaat:
Hadden ze o.a. niet het christelijke Constantinopel platgebrand en leeggeplunderd tijdens hun tochten, viel daar iets voor te zeggen.
Maar helaas is het allemaal wel iets genuanceerder dan dat...
Sja, de geallieerden hebben tijdens WOII ook misstappen begaan zoals het vergeldingsbombardement op Dresden (tienduizenden burgerslachtoffers) en hier bij ons het bombardement op Mortsel (900 burgerslachtoffers) en in Japan twee atoombommen.
Toch wordt de bevrijding als een positieve gebeurtenis herdacht en de worden de Amerikanen als de 'goeien' gezien.
Oud 31 mei 2014, 12:35   #15
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het centraal Afrikaanse conflict samenvatten in : de moslims zijn stout en de christenen reageren slechts....

De simplisme, heerlijk.
Om iets duidelijk te maken aan een breed publiek is het beter om complexe zaken te herleiden tot hun essentie.
Dat doen wij trouwens allemaal in ons dagelijks leven: zaken herleiden tot hun essentie en op basis daarvan oordelen en handelen.
Zo werkt het brein.
Zo blijft het verwerken van de realiteit doenbaar.
Oud 31 mei 2014, 13:08   #16
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Sja, de geallieerden hebben tijdens WOII ook misstappen begaan zoals het vergeldingsbombardement op Dresden (tienduizenden burgerslachtoffers) en hier bij ons het bombardement op Mortsel (900 burgerslachtoffers) en in Japan twee atoombommen.
Toch wordt de bevrijding als een positieve gebeurtenis herdacht en de worden de Amerikanen als de 'goeien' gezien.
Ach, en voor wat was de plundering van christelijk Constantinopel dan een vergelding?
Het was het begin van het einde van het Byzanthijnse rijk, dat later als het islamitische Ottomaanse rijk een gesel zou worden voor Europa.

Eigen schuld, dikke bult?

Oud 31 mei 2014, 13:11   #17
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Om iets duidelijk te maken aan een breed publiek is het beter om complexe zaken te herleiden tot hun essentie.
Dat doen wij trouwens allemaal in ons dagelijks leven: zaken herleiden tot hun essentie en op basis daarvan oordelen en handelen.
Zo werkt het brein.
Zo blijft het verwerken van de realiteit doenbaar.
De kruistochten waren een begrijpelijke reactie in de toenmalige tijdsgeest, maar er zijn zoveel excessen geweest dat ze volledig aan hun doel voorbijgeschoten zijn.
Plunderaars, godsdienstfanatici en opportunisten, meer zat er niet tussen.
Krek hetzelfde als die van de overkant dus...

Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2014 om 13:12.
Oud 31 mei 2014, 13:42   #18
Thuleander

Standaard

Citaat:
Ach, en voor wat was de plundering van christelijk Constantinopel dan een vergelding?
Het was het begin van het einde van het Byzanthijnse rijk
De kruisvaarders verantwoordelijk houden voor de val van het Byzantijnse rijk (in plaats van de Ottomanen) is wel een zeer hardnekkige politiek correcte kronkel in de geest van moderne Europeanen.

Dit doet niet enkel ontzettend veel onrecht aan de kruisvaarders die eeuwenlang het byzantijnse rijk verdedigd hebben tegen de islam-expansie, het is ook nog eens een politiek correcte brainfart van jewelste.
Je moet al een extreemlinkse christenhater ofwel een bijzonder naïef besje zijn om deze bewering vol te houden.
Het is zo'n beetje als beweren dat het de schuld van Hitler is wanneer over 200 jaar de chinezen Europa veroveren.
Met als argument: 'na Hitler was Europa nooit meer hetzelfde'.
Oud 31 mei 2014, 13:46   #19
Thuleander

Standaard

Citaat:
De kruistochten waren een begrijpelijke reactie in de toenmalige tijdsgeest, maar er zijn zoveel excessen geweest dat ze volledig aan hun doel voorbijgeschoten zijn.
Plunderaars, godsdienstfanatici en opportunisten, meer zat er niet tussen.
Krek hetzelfde als die van de overkant dus...
Het is wel dankzij die 'plunderaars, godsdienstfanatici en opportunisten' dat Europa niet ten prooi gevallen is aan de islam en dat de renaissance en de verlichting hebben kunnen plaatsvinden.

De moderne Europeaan is voorwaar het meest verwaande, ondankbare en verwende schepsel dat ooit op deze aarde heeft rondgelopen en ik schaam mij diep voor deze generatie Europeanen waar ik statisch gezien deel van uitmaak.
Oud 31 mei 2014, 14:48   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen zijn we al vele jaren verder en zijn er steeds minder mensen die het bombardement of Dresden goedpraten. Met de tijd komt de wijsheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be