Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2004, 21:42   #1
Pallieter
Partijlid

Standaard veelgebruikt argument

van belgicisten is:

wat is het verschil met de geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië met die van bijvoorbeeld Antwerpen naar Limburg. Moet Antwerpen dan ook onafhankelijk worden?

Heb ooit is op een forum een ganse uitleg gelezen van wat het verschil was, uitgelegd in verschillende punten, die mij zeer duidelijk en onderbouwd was, maar kan deze nergens terugvinden. Weet er iemand waar ik dit kan terugvinden, of kan er iemand gewoon het verschil typen

alvast bedankt
Pallieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 21:48   #2
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
van belgicisten is:

wat is het verschil met de geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië met die van bijvoorbeeld Antwerpen naar Limburg. Moet Antwerpen dan ook onafhankelijk worden?

Heb ooit is op een forum een ganse uitleg gelezen van wat het verschil was, uitgelegd in verschillende punten, die mij zeer duidelijk en onderbouwd was, maar kan deze nergens terugvinden. Weet er iemand waar ik dit kan terugvinden, of kan er iemand gewoon het verschil typen

alvast bedankt
Het gaat niet alleen om de geldstromen. Als Limburgers vinden dat ze één volk zijn (afstammelingen van het graafschap Loon), kunnen ze volgens het Vlaams Blok per definitie de onafhankelijkheid uitroepen.

Zet dat ook maar in dat artikel dat je in dat rioolbladje gaat schrijven. Of vergis ik me?

Laatst gewijzigd door Yann : 20 september 2004 om 21:49.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 22:01   #3
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=Yann]
Citaat:
Het gaat niet alleen om de geldstromen. Als Limburgers vinden dat ze één volk zijn (afstammelingen van het graafschap Loon), kunnen ze volgens het Vlaams Blok per definitie de onafhankelijkheid uitroepen.
Ja hoor, volgens mij ook.
Jo erens:
Da wo ich gebouren ben
Wo min ouwers hoes nog sjteet
De taal die ich toch zo goud ken
Wo ich al m'n leven sleet

Limburg, Limburg alleen
Da geet niks bouven
Zo ist er maar een
Es min oud Liburg, Limburg alleen
Da geet niks bouven
Zo ist er maar een

Citaat:
Zet dat ook maar in dat artikel dat je in dat rioolbladje gaat schrijven. Of vergis ik me?
WABLIEF?
Wie gaat er wát schrijven in De Morgen?
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 22:04   #4
Pallieter
Partijlid

Standaard

Kom nou, moest ik voor dat 'rioolbladje' (?) schrijven dat meer lezers heeft dan uw partijtje kiezers, zou ik wel zelf het antwoord op mijn vraag kennen. Mijn naam verwijst naar de mooiste stad van Vlaanderen ,op Brugge na dan misschien, waar het Blok 30% haalt
Pallieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 23:26   #5
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

u lijkt nog steeds niet zo goed te willen inzien dat Limburg zich perfect onafhankelijk zou kunnen maken indien daar een maatschappelijk draagvlak voor is. Dat is er echter niet, terwijl er duidelijk wel één is voor Vlaamse onafhankelijkheid. Niemand houdt u dus tegen om een partij op te richten met als belangrijkste programmpunt de onafhankelijkheid van Limburg...
Ten tweede kunnen we uw argument ook evengoed omdraaien: waarom zou de EU een federale unie moeten zijn, en geen unitaire?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 07:50   #6
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Het gaat hem niet over de geldstromen zichzelf. Het gaat om de misbruiken in Wallonië ten eerste en de misbruiken die niet aangepakt worden ten tweede.

Hierbij zijn de verzwarende omstandigheden, dat het oogluikend wordt toegestaan en zelfs goedgekeurd, want het is toch maar met het geld van Vlaanderen.

Indien er in Limburg misbruiken zouden zijn, kunnen deze op tegenwerking rekenen en niet op goedkeuring.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 14:17   #7
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:

Aha, schrijft Pallieter in jullie maandblad?
Oud 21 september 2004, 14:31   #8
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
u lijkt nog steeds niet zo goed te willen inzien dat Limburg zich perfect onafhankelijk zou kunnen maken indien daar een maatschappelijk draagvlak voor is. Dat is er echter niet, terwijl er duidelijk wel één is voor Vlaamse onafhankelijkheid. Niemand houdt u dus tegen om een partij op te richten met als belangrijkste programmpunt de onafhankelijkheid van Limburg...
Ten tweede kunnen we uw argument ook evengoed omdraaien: waarom zou de EU een federale unie moeten zijn, en geen unitaire?
Haha! Hoeveel procent van de Vlamingen zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen? U mag schatten, maar kom niet af met VB + N-VA = % want dat is idioot. Bovendien wens ik dat alle Vlamingen deze onzin lezen, en om die kans bij de zoekrobots te verhogen, zet ik hieronder nog een aantal keywords die met Vlaams-nationalisme te maken hebben.

[size=1]vlamingen flamingant vlamingen op irma laplasse verreyken afslagen vrouw houzee vlaams blok nva n-va nv-a n-va filip dewinter geert bourgeois van hecke staf de clercq annemans verstrepen morel vlaemsch collaboratie cordon sanitaire brussel halle vilvoorde jan van den berghe knuppel tantist sieg heil landverraad onafhankelijk separatisten separatisme geldstromen wallonië vuile walen eigen volk eerst hand in hand naar eigen land vnv vnj voorpost de vlag nsjv belgie barst vl vlaamse vlaemsche vlaanderen vlaenderen flandern[/size]

Laatst gewijzigd door Yann : 21 september 2004 om 14:36.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 14:34   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha! Hoeveel procent van de Vlamingen zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen?
Haha! en hoeveel voor een unitair België?

Citaat:
Bovendien wens ik dat alle Vlamingen deze onzin lezen, en om die kans bij de zoekrobots te verhogen, zet ik hieronder nog een aantal keywords die met Vlaams-nationalisme te maken hebben.

[size=1]vlamingen flamingant vlamingen op houzee vlaams blok nva n-va nv-a n-va filip dewinter geert bourgeois van hecke annemans verstrepen morel vlaemsch collaboratie cordon sanitaire brussel halle vilvoorde jan van den berghe knuppel tantist sieg heil [/size]
Tot zover Yann's intellectueel vermogen? Wat die Sieg Heil er overigens mee te maken heeft moet ge mij maar eens uitleggen. En 'vlaemsch' wordt tegenwoordig 'vlaams' geschreven. Of leeft gij nog in de 19de eeuw?
Oud 21 september 2004, 14:38   #10
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Haha! en hoeveel voor een unitair België?
Doet er niet toe, België is een feit, een onafhankelijk Vlaanderen niet. Alles is beter dan een onafhankelijk Vlaanderen. De Vlamingen willen dit niet.

Citaat:
Tot zover Yann's intellectueel vermogen? Wat die Sieg Heil er overigens mee te maken heeft moet ge mij maar eens uitleggen. En 'vlaemsch' wordt tegenwoordig 'vlaams' geschreven. Of leeft gij nog in de 19de eeuw?
Ik zal maar niet met fotootjes afkomen of ik krijg weer op men dak.
Oud 21 september 2004, 14:45   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet er niet toe, België is een feit, een onafhankelijk Vlaanderen niet. Alles is beter dan een onafhankelijk Vlaanderen. De Vlamingen willen dit niet.
Ik wist niet dat er een referendum is geweest? Hoe weet jij zo dat de vlamingen dat niet willen?

'Doet er niet toe, X is een feit, X niet.'

Meneer is blijkbaar een oerconservatieveling. Als men die mentaliteit had in de prehistorie had ik nu niet hier met u zitten discussiëren.

Hiermee is wel duidelijk dat het streven naar een vlaamse staat vooruitstrevend is.

Citaat:
Ik zal maar niet met fotootjes afkomen of ik krijg weer op men dak.
U doet maar. Ik voel mij toch niet aangesproken door bepaalde groeperingen die met nazisme dwepen. Maar voor meneer Yann is elke vlaams nationalist tevens een rechts-extremist, nietwaar. Terwijl je net hierboven zelf een oerconservatieve rechts-extremist bleek te zijn
Oud 21 september 2004, 17:56   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha! Hoeveel procent van de Vlamingen zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen? U mag schatten, maar kom niet af met VB + N-VA = % want dat is idioot. Bovendien wens ik dat alle Vlamingen deze onzin lezen, en om die kans bij de zoekrobots te verhogen, zet ik hieronder nog een aantal keywords die met Vlaams-nationalisme te maken hebben.

vlamingen flamingant vlamingen op irma laplasse verreyken afslagen vrouw houzee vlaams blok nva n-va nv-a n-va filip dewinter geert bourgeois van hecke staf de clercq annemans verstrepen morel vlaemsch collaboratie cordon sanitaire brussel halle vilvoorde jan van den berghe knuppel tantist sieg heil landverraad onafhankelijk separatisten separatisme geldstromen wallonië vuile walen eigen volk eerst hand in hand naar eigen land vnv vnj voorpost de vlag nsjv belgie barst vl vlaamse vlaemsche vlaanderen vlaenderen flandern
De BROV zou uitkomst brengen denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 18:04   #13
Bartt
Vreemdeling

Bartt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha! Hoeveel procent van de Vlamingen zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen? U mag schatten, maar kom niet af met VB + N-VA = % want dat is idioot.
Ja dat is waar. Bij het Vlaams Blok zitten veel belgischgezinden en koningsgezinden. Maar ik denk dat er veel mensen zijn de Vlaamse onafhankelijkheid wel zien zitten maar die bij het kiezen voor een partij toch andere prioriteiten kiezen.

Dat is ook het geval bij u. Laten we voor u hopen dat er meer belgiscisten zijn dan dat er mensen op uw partijtje stemmen.
Bartt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 20:55   #14
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Het gaat hem niet over de geldstromen zichzelf. Het gaat om de misbruiken in Wallonië ten eerste en de misbruiken die niet aangepakt worden ten tweede.

Hierbij zijn de verzwarende omstandigheden, dat het oogluikend wordt toegestaan en zelfs goedgekeurd, want het is toch maar met het geld van Vlaanderen.

Indien er in Limburg misbruiken zouden zijn, kunnen deze op tegenwerking rekenen en niet op goedkeuring.
Waarom denkt u dat er in het Vlaams Gewest geen misbruiken zouden zijn?

Daar wordt juist het meest gefraudeerd in de horeca !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 21:22   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Daar wordt juist het meest gefraudeerd in de horeca !
Conclusie gebaseerd op welk cijfermateriaal?

Of eens te meer de natte vinger van de doorluchtige leider aller belgicisten en voorzitter voor het leven van de Blubberclub, Hans I de Grote?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 22:15   #16
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Conclusie gebaseerd op welk cijfermateriaal?

Of eens te meer de natte vinger van de doorluchtige leider aller belgicisten en voorzitter voor het leven van de Blubberclub, Hans I de Grote?
Deze vaststelling vloeit voort uit een enquête van de federale overheid bij de horeca-uitbaters en werd enkele maanden geleden in alle kranten bediscussieerd. Er werd ook een forum over geopend hier op politics. Aangezien u op politics leeft, zal u dat wel niet ontgaan zijn.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 22:20   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Deze vaststelling vloeit voort uit een enquête van de federale overheid bij de horeca-uitbaters en werd enkele maanden geleden in alle kranten bediscussieerd. Er werd ook een forum over geopend hier op politics. Aangezien u op politics leeft, zal u dat wel niet ontgaan zijn.
Welke enquête? Sedert wanneer houdt de federale overheid trouwens "enquêtes"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 00:02   #18
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Doet er niet toe, België is een feit, een onafhankelijk Vlaanderen niet.
het federaal België met als kenmerk steeds verdere regionalisering is een feit, het unitair België staat dus veel verder van de realiteit dan een confederaal of onafhankelijk Vlaanderen...uw "argument" valt dus weeral in het niets
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 08:49   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bovendien wens ik dat alle Vlamingen deze onzin lezen, en om die kans bij de zoekrobots te verhogen, zet ik hieronder nog een aantal keywords die met Vlaams-nationalisme te maken hebben.

vlamingen flamingant vlamingen op irma laplasse verreyken afslagen vrouw houzee vlaams blok nva n-va nv-a n-va filip dewinter geert bourgeois van hecke staf de clercq annemans verstrepen morel vlaemsch collaboratie cordon sanitaire brussel halle vilvoorde jan van den berghe knuppel tantist sieg heil landverraad onafhankelijk separatisten separatisme geldstromen wallonië vuile walen eigen volk eerst hand in hand naar eigen land vnv vnj voorpost de vlag nsjv belgie barst vl vlaamse vlaemsche vlaanderen
En dan nu drie (3) sleutelnamen die duidelijk maken wat er ons met de Belgisch-nationalisten van de BUB te wachten staat.
Je hoeft er zelfs niet verder voor te kijken dan dit forum.

Communautaire Discussies.

Hans1, Yann, Tacitus.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 september 2004 om 08:50.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 10:23   #20
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
35% van de Vlamingen zijn gewonnen voor een onafhankelijk Vlaanderen.
dit cijfers is al bevestigd door 3 onderzoeken.

ivm de populariteit van het unitarisme kan ik maar één cijfer noemen:
5,9% is in Vlaanderen voorstander van unitarisme , onderzoek 1996.

Laatst gewijzigd door kempenaar : 22 september 2004 om 10:23.
kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be