![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Wilde alleen maar even zeggen hier wat een fantastische film dit is! Ik heb hem gisteren voor het eerst gezien, meesterwerkje van Francis Ford Coppola en om dan toch in de politieke sfeer te blijven: geen enkele eerder geziene oorlogsfilm is zo menselijk en zo doeltreffend als deze. Niet overladen met afgehakte lichaamsdelen en zielige kindjes die worden vermoord, geen overdaad aan bloed en martelingen. wat deze film zo schitterend maakt is dat de onderliggende laag geen heldendom is, maar juist het besef dat je als soldaat een brute moordenaar bent en als je een goede soldaat bent, heb je een moreel besef maar geen angst te doden dat in je weg staat. Oftewel: je bent zowel een 'king' als 'animal'.
En gezien niemand daar tegen opgewassen is, duren alle oorlogen veel en veel te lang. Mooi. Zien! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() heb enkel het volgend fragment gezien:
(helicopters verschijnen in beeld) pa papapa paaa paa, pa pa pa paaaa paaaa, pa pa pa p�*�*�*�*�* paa, papa pa paaaaaaam hmm dat fonetisch schrift is ook niet alles hé... welnu, het is Ride of the Valkyries uit Wagners meesterwerk Die Walküre. Uit onderzoek blijkt overigens dat dit werk gevaarlijk is tijdens het autorijden, omdat je automatisch te snel gaat rijden. Wagner moest geloof ik wel The Prodigy laten voorgaan.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het begin van die film had me al meteen in de greep. Die zachte intro van 'The End' en dan het zachte ruisen van die helikopterwieken. Dat kleurige bos dat ineens geluidloos verandert in een laaiende hel. Ik stond al op mijn kop en de film moest nog beginnen. Moordend goed...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ikzelf (geen filmkenner, dus hecht er maar geen belang aan) vond die prent steeds een sof van formaat.
Slechts één goei scène: "I love the smell of fresh napalm in the morning...." Misschien vind ik het zo een luizefilm omdat ik het leeuwendeel van Wagners muziek ook derrie vind (weer louter persoonlijk-ik kan het uitleggen, maar dat interesseert geen kat)
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 19 september 2004 om 01:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() 'k heb hem niet gezien maar ik kijk a priori toch al niet dikwijls naar die oorlogsfilms. Seen one, seen 'em all.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
in de eerste plaats omdat ze niet voldoen aan het "seen one..." principe ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
t Is echt een bijzondere film die me erg aan het denken heeft gezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... om nog maar te zwijgen van de bovenal schitterende fotografie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() en het verhaal erachter: marlon brando die zijn tekst niet wilde leren en dus puur improviseert (ze hebben uuuuurreeeen materiaal) en diezelfde Marlon die perse niet goed in beeld wilde.
awel, t is echt met recht een klassieker. ik ben blij dat ik hem heb gezien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "the horror, the horror, the horror..."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu nog in al je berichtjes de titel van de film aanpassen naar "ApocalypsE now" en we zijn goe bezig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() oei, is t echt? iuk dacht al dat iets niet klopte...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De liefhebbers van oorlogsfilms waar meer in zit dan militaire actie, kan ik ook The Thin Red Line aanbevelen, een film met beklijvende acteerprestaties die aanzet tot denken.
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Wie is Iuk?
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heart of Darkness in Vietnam-setting... Ivm "zie hoe erg/zinloos de oorlog is" kan ik u Duitse film Stalingrad aanraden.
![]() |
![]() |
#16 |
Schepen
|
![]() Mag ik ook een calypso?
[font=Comic Sans MS] ![]() [size=3]Quiz[/size] hier mee op politics.be! Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |