Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 15 juli 2014, 16:54   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard waarom willen de Vlaamse liberalen federaal én regionaal mee aan het stuur?

Aan Dirk Sterckx is gevraagd waarom vld absoluut in beide regeringen wil zitten, of in geen enkele.

Uit dat antwoord blijkt enkel dat de 6° staatsmisvorming een hopeloos ingewikkeld kluwen zal zijn, dat
- iedereen kan saboteren van bij de uitvoering
- daarna ook onvermijdelijk voor ellenlange discussies zal zorgen, want niet zo simpel en klaar als pompwater.

Uit dat antwoord zou ook moeten besloten worden dat de sossen en de tjeven op alle niveaus mee zouden moeten besturen.

Conclusie: de drie oude machtspartijen hebben getekend voor een staatsmisvorming waarbij eigenlijk verkiezingen onwenselijk waren.

Man man, hoe kijk ik op naar de prestatie van het voormalige Chocowakije (benaming gebruikt destijds door mijn kleinste), bij hun overgang naar Tsjechië en naar Slovakije.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...matie-standard
Citaat:
Mee aan het stuur

Dan nu nog even mijn tweede “waarom”: waarom willen de Vlaamse liberalen federaal én regionaal mee aan het stuur?

Heeft u al eens gekeken naar de lijst van samenwerkingsakkoorden die de federale regering en de regionale regeringen moeten afsluiten om de zesde staatshervorming uit te voeren? Heeft u al eens nagekeken of het lukt zonder dat de fiscale hervorming in overleg gebeurt? En hoe moet het met de responsabiliseringsmechanismen uit de bijzondere financieringswet?
Daarom!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 juli 2014 om 16:54.
De schoofzak is offline  
Oud 15 juli 2014, 17:41   #2
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aan Dirk Sterckx is gevraagd waarom vld absoluut in beide regeringen wil zitten, of in geen enkele.

Uit dat antwoord blijkt enkel dat de 6° staatsmisvorming een hopeloos ingewikkeld kluwen zal zijn, dat
- iedereen kan saboteren van bij de uitvoering
- daarna ook onvermijdelijk voor ellenlange discussies zal zorgen, want niet zo simpel en klaar als pompwater.

Uit dat antwoord zou ook moeten besloten worden dat de sossen en de tjeven op alle niveaus mee zouden moeten besturen.

Conclusie: de drie oude machtspartijen hebben getekend voor een staatsmisvorming waarbij eigenlijk verkiezingen onwenselijk waren.

Man man, hoe kijk ik op naar de prestatie van het voormalige Chocowakije (benaming gebruikt destijds door mijn kleinste), bij hun overgang naar Tsjechië en naar Slovakije.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...matie-standard
Kan je eens duidelijk uitleggen waaruit je afleidt dat er een klassieke tripartite moet komen? Mijn hersencel is momenteel op vakantie...
Oud 15 juli 2014, 18:25   #3
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Omdat de VLD de meest machtsgeile partij van Vlaanderen is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 juli 2014, 18:32   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Omdat de VLD de meest machtsgeile partij van Vlaanderen is.
Ik maar denken dat dat CD&V was.
Henri1 is offline  
Oud 15 juli 2014, 19:45   #5
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik maar denken dat dat CD&V was.
zal eerder de ps zijn denk ik!
Brakelaar is offline  
Oud 16 juli 2014, 14:48   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
zal eerder de ps zijn denk ik!
De PS is de meest machtsgeile partij op Belgisch niveau.
De Pest Voor Vlaanderen en de tsjeven delen die eretitel op Vlaams niveau.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be