Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2014, 22:27   #1
hollande
Banneling

Standaard communiceren over Rode Duivels.

amai, het word omlangsom beter bij de nva, binnenkort zijn de leden verplicht om een bruin hemd te dragen.

Citaat:
Al meer dan drie weken werkt N-VA-voorzitter Bart De Wever noest aan het in de steigers zetten van een centrum-rechtse regering. Een missie waarbij discretie noodzakelijk is. En die gaat volgens Knack wel erg ver. Het weekblad kreeg een mail onder ogen waarin de partijtop haar parlementsleden oplegt hoe ze mogen communiceren over de Rode Duivels.
Bij N-VA geldt sinds de missie van Bart De Wever startte een volledige persstop. De top van de partij hanteert strenge richtlijnen voor de mandatarissen, zodat de informateur discreet kan verderwerken en het risico op lekken en foute politieke zinnetjes zo klein mogelijk is.

Maar de parlementsleden kregen blijkbaar niet enkel richtlijnen opgelegd over de politieke communicatie, ze moeten ook oppassen wat ze zeggen over de Rode Duivels. Ze kregen een mail van de partijtop - "een van de vier per dag" - waarin staat dat ze enkel mogen zeggen "dat de Rode Duivels goed bezig zijn". De partij wil duidelijk niet het risico lopen om weggezet te worden als verzuurde anti-Belgen die zelfs tijdens het WK - dat zorgt voor een ongeziene opstoot aan Belgische vlaggen in het straatbeeld - het niet over hun lippen krijgen dat ze supporteren voor de Rode Duivels. Anderzijds zou ook de omgekeerde situatie, fiere Vlaams-nationalistische Duivelssupporters, wel eens voor gênante situaties kunnen zorgen. Vandaar het droge en korte zinnetje: "Ze zijn goed bezig."

Toch wekt de strakke regie irritatie op bij bepaalde Kamerleden. Knack citeert een parlementslid dat zich gisteren, bij de eedaflegging in de Kamer, sarcastisch liet ontvallen: "Ik heb net vernomen dat de partijwoordvoerder de eed niet zal afleggen in onze plaats. We mogen het toch zelf doen."
bron

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-Duivels.dhtml

Laatst gewijzigd door hollande : 20 juni 2014 om 22:28.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 23:32   #2
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
amai, het word omlangsom beter bij de nva, binnenkort zijn de leden verplicht om een bruin hemd te dragen.

bron

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-Duivels.dhtml
Dat is wel érg dictatoriaal, zeg! Waarom mag niet elke NVA'er voor zichzelf beslissen wat hij zegt over de Rode Duivels? Erg hoor: de vurige supporters moeten dus hun enthousiasme temperen, en degenen wie het geen bal interesseert, mogen dat ook niet zeggen?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 23:38   #3
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Blij dat ik niet voor die charlatans gestemd heb.
Oud 20 juni 2014, 23:54   #4
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Dat is wel érg dictatoriaal, zeg! Waarom mag niet elke NVA'er voor zichzelf beslissen wat hij zegt over de Rode Duivels? Erg hoor: de vurige supporters moeten dus hun enthousiasme temperen, en degenen wie het geen bal interesseert, mogen dat ook niet zeggen?
zij noemen dat 'de kracht van Verandering, zwijgen en doen wat de grote leider van Antwerpen beslist.

ps. het blijft hier Verdacht stil van langs die kant, moest het een andere partij geweest zijn er stonden al 10 pagina's vergif uitgespuugd.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 00:03   #5
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Er zouden zo'n 2 a 2,5 milj mensen naar de Rode Duivels gekeken hebben. Je moet goed zot zijn als politieke partij om daar geen gedragsregels over op te stellen. Alles wat je op televisie ziet, tot een quiz toe, wordt gemanipuleerd. Kwestie van niets te zeggen dat tegen jou gebruikt kan worden.

Nu ik neem aan dat dit meer een richtlijn is zoals gebruikelijk bij de NVA. Ze sturen wel vaker mails rond die als leidraad dient voor 'moeilijke' of 'lastige' vragen. Het is beter te zeggen dat ze goed bezig zijn dan 'dat interesseert me allemaal niet'. Dat laatste toont een desinteresse voor wat er in je land omgaat. Vurige supporters zullen zich anderzijds wel niet door deze brief laten intomen. Weyts en Jambom bvb zijn supporters van de Rode Duivels.

Nuja, NVA = grote partij. Hoge bomen, veel wind etc.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 00:04   #6
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zij noemen dat 'de kracht van Verandering, zwijgen en doen wat de grote leider van Antwerpen beslist.

ps. het blijft hier Verdacht stil van langs die kant, moest het een andere partij geweest zijn er stonden al 10 pagina's vergif uitgespuugd.
²
Oud 21 juni 2014, 00:06   #7
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:

Een andere optie is dat de verkiezingen voorbij zijn en NVA leden niet meer hoeven te reageren op elk dom krantenartikel.
Oud 21 juni 2014, 00:06   #8
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Er zouden zo'n 2 a 2,5 milj mensen naar de Rode Duivels gekeken hebben. Je moet goed zot zijn als politieke partij om daar geen gedragsregels over op te stellen.
Het gedachtengoed van de onderstroom in die partij is nog erger dan wat er in de openingspost staat.
Oud 21 juni 2014, 00:07   #9
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Een andere optie is dat de verkiezingen voorbij zijn en NVA leden niet meer hoeven te reageren op elk dom krantenartikel.
Ik denk niet dat hollande de leden bedoelt, maar de NVA-aanhangers hier op het forum.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 00:09   #10
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het gedachtengoed van de onderstroom in die partij is nog erger dan wat er in de openingspost staat.
Want andere partijen doen dit niet denk je?
Oud 21 juni 2014, 00:11   #11
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat hollande de leden bedoelt, maar de NVA-aanhangers hier op het forum.
Wel ik ben beide. Je hebt je antwoord.
Oud 21 juni 2014, 01:11   #12
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Bij andere partijen is dat net zo, maar laat dat u vooral niet tegenhouden om weer tendentieus te reageren en er conclusies aan vast te knopen die nergens op slaan. Het is natuurlijk ook zo dat dit "probleem" heel wat groter is dan Di Rupo die de begroting compleet laat ontsporen hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 03:14   #13
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Er zijn sport en spelen en er is een regeringen vorming.

NVA is met de informateur aangesteld geworden een opdracht uit te voeren.

Ik vind het zeer positief dat tot nu toe alles discreet is verlopen. Al of niet met zwijg plicht. Als ik mij het verleden herinner hoe ieder woord die gezegd werd gebruikt werd om onrust te zaaien is het begrijpelijk dat zelfs over de voetbal door de NVA tijdens de informateur ronde niet gezegd word. Tot grote spijt van pers en onrust zaaiers.

Hebben de politiekers van andere partijen dan zoveel verteld over de voetbal gekte? Als de informateur opdracht ingeleverd word kunnen ze bij NVA wel over de voetbal hun mening kwijt toch.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 07:32   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De vaderlijke raad omtrent de communicatie, gaat niet zozeer over het communiceren over dat voetbalploegje van miljonairs, maar wel over de provocatie van belgicisten omtrent het maskeren van dat kapitalistisch gedoe in het verder straatarme Brazilië.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 07:35   #15
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De vaderlijke raad omtrent de communicatie, gaat niet zozeer over het communiceren over dat voetbalploegje van miljonairs, maar wel over de provocatie van belgicisten omtrent het maskeren van dat kapitalistisch gedoe in het verder straatarme Brazilië.

.
Een N-VA'er die solidair zijn wil zijn met het straatarme Brazilië...
Heel geloofwaardig.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 juni 2014 om 07:35.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 07:40   #16
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heel geloofwaardig.
Hoe solidair is een O-VLDer als Another Jack met het straatarme Brazilië?
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 08:08   #17
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 09:15   #18
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Hoe solidair is een O-VLDer als Another Jack met het straatarme Brazilië?
Ik vind Brazilië niet straatarm.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 10:12   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind Brazilië niet straatarm.
Er zijn veel arme mensen maar die zijn hier ook...
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 11:42   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel geloofwaardig.
Dit is een persoonlijke belediging die mij raakt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be