![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VLD is als deus ex machina plots op de proppen gekomen om een Vlaamse regering op poten te helpen zetten. En dit op 1 dag tijd. Wanneer andere partijen gedurende weken, zoniet maanden met mekaar onderhandelen, en de VLD zich op enkele uren tijd aansluit bij een coalitie, dan stel ik mij de vraag: wat moeten we nu denken van die VLD? Misschien zie ik het verkeerd, maar er lijken mij maar twee mogelijkheden te zijn:
1. Ofwel is de VLD zodanig machtsgeil (voor mij zijn ze overigens al lang de meest machtsgeile partij van Vlaanderen) dat ze bereid zijn geen enkele onderhandeling te voeren over het programma om toch maar postjes te kunnen binnenrijven. 2. Ofwel werd hun programma al zodanig goed vertegenwoordigd door het reeds opgestelde akkoord tussen N-VA en CD&V dat ze geen grote eisen of veranderingen meer voor ogen hadden. En dus dat ze in die zin ideologisch eigenlijk compleet irrelevant geworden zijn, aangezien andere en grotere partijen hun programma vertegenwoordigen. Zie ik dat verkeerd?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk allebei op dit moment, maar ik weet niet wat ze na andere verkiezingen hebben gedaan, dus ik kan het helemaal mis hebben.
Zij (liberalen) winnen er denk ik ook meer bij omdat MR ook in de federale regering zit. Laatst gewijzigd door LCOG : 24 juli 2014 om 08:53. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geloof je nu werkelijk dat de VLD niet van in het begin discreet werd betrokken?
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Centrum-rechts.
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Welzijn en Onderwijs, samen goed voor meer dan 2/3 van het Vlaamse budget is in handen van 2 ACW'ers
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaar dat Mieke zo hard foeterde tegen het niet verdwijnen van de schotten.
Jaja...
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat ze uit eigen kracht nooit iets bereikt heeft voor die kiezers maakt haar politiek irrelevant. Goed om de gaatjes in een regering in te vullen om zo het programma van een ander uit te voeren. Ongeacht dat het programma van de PS, de CD&V of de N-VA is.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet of/of, maar en/en.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Et alors? Het VB vertegenwoordigde ooit meer dan 15 %. Wie noemde het VB "in die zin" relevant?
#11 |
Minister-President
|
![]() Ze sluiten elkaar toch niet uit? Open Vld kan toch zowel irrelevant en machtsgeil zijn?
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Nogmaals, dat sluit toch niet uit dat de VLD dat óók is?
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet of/of, maar en/en dus.
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De VLD is dat, maar ze pleegde wel géén kiezersbedrog door al in de Brusselse en de VL regering te stappen.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik het VB ooit "irrelevant" genoemd?
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Schepen
|
![]() Allemaal geen ramp want ze kunnen dat budget niet zomaar besteden naar goeddunken en bovendien komt veel van dat geld sowieso in Vlaanderen terecht dus daar is de NVA niet bepaald tegen hé!!
|
![]() |