Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2014, 16:30   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Oekraïne beschiet Russische pantserwagens

Zeer gevaarlijke ontwikkeling.

http://www.nu.nl/buitenland/3853350/...oertuigen.html
Oud 15 augustus 2014, 16:32   #2
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Russische troepen horen niet in Oekraïne!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 16:37   #3
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Poetin heeft nu geen keuze meer. Als hij Oost-Oekraïne niet binnenvalt na deze aanval, lijdt hij enorm gezichtsverlies in eigen land.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 16:40   #4
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Poetin heeft nu geen keuze meer. Als hij Oost-Oekraïne niet binnenvalt na deze aanval, lijdt hij enorm gezichtsverlies in eigen land.
Dan wordt dat oorlog.
Oud 15 augustus 2014, 17:11   #5
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

De in Kiev zetelende handpopjes van NATO inc. willen gewoonweg het Russisch konvooi de toegang ontzeggen. Ze worden wat zenuwachtig en proberen nog wat... Maar Poetin wilt geen oorlog.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 17:12   #6
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voila:

RT - Aid convoy to Ukraine faces disruption, may be attacked - Russia

On Friday, Moscow accused Ukraine of attempting to disrupt the humanitarian aid convoy now that the preparations for its delivery have reached their final stages and all key issues have been agreed upon.

“We draw attention to the sharp intensification of military actions by Ukrainian forces with the obvious goal to block the route, agreed upon with Kiev, of the humanitarian convoy from the Russia-Ukraine border to Lugansk,” the Foreign Ministry said in a statement.

In Moscow’s view, all this gives the impression that there are people both in Ukraine and abroad who are willing to disrupt the humanitarian mission, even “at the cost of new casualties and destruction.”

“Those nurturing such criminal plans are taking huge responsibility for their consequences,” the ministry said.

Russia sent a convoy of 280 trucks carrying humanitarian aid – such as medical supplies, food, including baby food, sleeping bags and other basic necessities – to conflict-torn southeastern Ukraine on Tuesday. The convoy is currently stuck near the Ukrainian border, and is awaiting final approval from Kiev before moving forward.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 15 augustus 2014 om 17:20.
Oud 15 augustus 2014, 17:14   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

No stress!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
video

10 seconden doorlopende stream in een loop (via COUB.com)

"Convoy!": hahaha.

Oorspronkelijke video = helicopterbeelden
HIER
Oud 15 augustus 2014, 17:24   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
No stress!
Dit geeft mij toch ernstige bedenkingen.
Oekraïne is fout bezig en de Russen ook.
Oud 15 augustus 2014, 17:43   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans hoeft het geen (grotere) oorlog te worden. Maar telkens als er een onderhandelde oplossing bestaat lijkt die aan flarden te worden geschoten. Alsof Oekraïne niet mag onderhandelen. Oekraïne als proxy voor een oorlog waar voornamelijk de VS op geilt. Dat is mijn interpretatie.

Uit uw bericht:

Citaat:
De (Oekraïnse) president zei vrijdag nog dat Rusland en Oekraïne het eens zijn geworden over het Russische konvooi met hulpgoederen voor Oost-Oekraïne.
Ondertussen wordt Rusland verduiveld, maar eigenlijk is dat land tot nu toe terughoudend geweest. Vergelijk het met het gedrag van het Westen in Libië, syrië of Irak bv. Het is niet in de (overwegend Russisch gezinde) Krim dat de doden gevallen zijn hé.

Ik voel me meer dan eens onder een Goebbelsregime in België. Zelfs in Bolivia wordt er pluralistischer geïnformeerd. Er groeit een regelrechte informatiekloof in Europa die doet denken aan koude oorlogspropaganda. Aan beide kanten evenveel. Nee, we zijn niet net effe iets beter. Dat wensen we te denken.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 augustus 2014 om 17:59.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 17:58   #10
DMT
Banneling

Standaard

Ben ik de enige die soms het gevoel heeft dat er een WW3 zit aan te komen?
DMT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 18:05   #11
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DMT Bekijk bericht
Is reeds een tijdje bezig, spoedig beginnen we aan WW4. Welkom.
HIER
Oud 15 augustus 2014, 18:07   #12
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DMT Bekijk bericht
Wat we in Oekraïne zien gebeurt in synchronie op andere plaatsen in de wereld. Kijk hoe de Obama 'pivot to Asia' de veiligheid in het gedrang brengt en de onderlinge verdeeldheid bevordert, eerder dan de vrede en samenwerking stimuleert.

Toch denk ik niet dat de VS 'bewust' aansturen op een 'wereldoorlog'. Het lijkt eerder op een onvrijwillig gevolg van agressief imperiaal handelen in het licht van de onhoudbaarheid van het imperium. De kans bestaat wel dat de VS gokken op een verdeling van de wereld in blokken, de vrije handel dus overboord gooien (de sancties economie) behalve daar dat ze er voordeel bij kunnen doen, nu dat anderen concurrentieel beginnen worden. En Europa is in heel dit spel een speelbal van de VS eerder dan een zelfstandige actor. Het zit gevangen in door de VS gecontroleerde structuren zoals de NATO. En gegeven een bijzonder eenzijdige media in het continent zie ik daar niet vlug verandering in komen.

Europa zou nochtans de VS een halt kunnen toeroepen en tot een minder agressieve koers overhalen. Het heeft hier zelfs een historische verantwoordelijkheid toe gegeven het feit dat er twee wereldoorlogen ontstonden op dit continent.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 augustus 2014 om 18:14.
Oud 15 augustus 2014, 18:18   #13
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat we in Oekraïne zien gebeurt in synchronie op andere plaatsen in de wereld. Kijk hoe de Obama 'pivot to Asia' de veiligheid in het gedrang brengt en de onderlinge verdeeldheid bevordert, eerder dan de vrede en samenwerking stimuleert.

Toch denk ik niet dat de VS 'bewust' aansturen op een 'wereldoorlog'. Het lijkt eerder op een onvrijwillig gevolg van agressief imperiaal handelen in het licht van de onhoudbaarheid van het imperium. De kans bestaat wel dat de VS gokken op een verdeling van de wereld in blokken, de vrije handel dus overboord gooien (behalve daar dat ze er voordeel bij kunnen doen) nu dat anderen concurrentieel beginnen worden. En Europa is in heel dit spel een speelbal van de VS eerder dan een zelfstandige actor. Het zit gevangen in door de VS gecontroleerde structuren zoals de NATO. En gegeven een bijzonder eenzijdige media in het continent zie ik daar niet vlug verandering in komen.

Europa zou nochtans de VS een halt kunnen toeroepen en tot een minder agressieve koers overhalen. Het heeft hier zelfs een historische verantwoordelijkheid toe gegeven het feit dat er twee wereldoorlogen ontstonden op dit continent.
2!

Maar gans onvrijwillig lijkt me dat niet, het ganse gebeuren lijkt me eerder 'gescript', decennialang.
HIER
Oud 15 augustus 2014, 18:32   #14
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
2!

Maar gans onvrijwillig lijkt me dat niet, het ganse gebeuren lijkt me eerder 'gescript', decennialang.
Het feit dat na elke wereldoorlog vooral de VS haar macht in de wereld kon vergroten zal bij sommige beleidsmakers zeker meespelen. Kwestie van het juiste moment af te wachten de wereld te gaan veroveren ...euh ik bedoel redden, vrijheid brengen enz.

Oorlog zou dus inderdaad gezien kunnen worden als een recept om wereldhegemonie te bekomen. En wie buiten de VS ziet zich voorbestemd de wereld te leiden? Niet Europa, niet Rusland en niet China op dit moment. Het is die megalomanie die zo gevaarlijk is juist.

Tussen haakjes. Zelfs al beschiet Oekraïne dat hulpkonvooi rechtstreeks zal dat nog goed gepraat worden in het westen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 augustus 2014 om 18:33.
Oud 15 augustus 2014, 18:38   #15
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je moet RT propaganda niet geloven
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 18:55   #16
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans hoeft het geen (grotere) oorlog te worden. Maar telkens als er een onderhandelde oplossing bestaat lijkt die aan flarden te worden geschoten. Alsof Oekraïne niet mag onderhandelen. Oekraïne als proxy voor een oorlog waar voornamelijk de VS op geilt. Dat is mijn interpretatie.

Uit uw bericht:

Ondertussen wordt Rusland verduiveld, maar eigenlijk is dat land tot nu toe terughoudend geweest. Vergelijk het met het gedrag van het Westen in Libië, syrië of Irak bv. Het is niet in de (overwegend Russisch gezinde) Krim dat de doden gevallen zijn hé.

Ik voel me meer dan eens onder een Goebbelsregime in België. Zelfs in Bolivia wordt er pluralistischer geïnformeerd. Er groeit een regelrechte informatiekloof in Europa die doet denken aan koude oorlogspropaganda. Aan beide kanten evenveel. Nee, we zijn niet net effe iets beter. Dat wensen we te denken.
Ik denk ook niet dat het westen Oekraïne direct militair zal steunen. Maar deze beschietingen komen Poetin bijzonder goed uit.
Oud 15 augustus 2014, 19:12   #17
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk ook niet dat het westen Oekraïne direct militair zal steunen. Maar deze beschietingen komen Poetin bijzonder goed uit.
Als die excuses nodig zou hebben het Oosten van Oekraïne binnen te vallen of te annexeren had hij die al gehad vlak na het referendum.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 augustus 2014 om 19:12.
Oud 15 augustus 2014, 19:16   #18
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dan zal hij eerst moeten toegeven dat er wel degelijk Russische soldaten in Oekraïne zijn, enfin, waren. Zie jij dat gebeuren?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 19:18   #19
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Uit uw bericht:

Er was een Russische pantsercolonne IN Oekraïne en nog geef jij het Westen de schuld... Waarom heb ik het gevoel dat jij één van die types bent die zelfs als de Russische tanks voor Parijs zouden staan nog steeds excuses zouden verzinnen voor de Russische agressie?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2014, 19:28   #20
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een JS III uit 1945 van het Oekraïense leger.
Israel maakte alle Egyptische exemplaren buit in 1967 en gebruikte ze ingegraven als geschut. Maar anno 2014 natuurlijk hopeloos verouderd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be