![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Stevaert trekt de logische conclusie na de herhaalde, éénzijdige provocaties en sabotages opgezet door bepaalde Franstalige partijen en politici:
1. Aanhoudende grove discriminatie van Vlamingen in uiteenlopende openbare diensten in brussel; 2. Opeisen van privileges die nergens anders inde EU voorkomen. 3. Vasthouden aan een structureel en systematisch éénzijdige bevoordeling van Franstaligen in de nationale financiering van gewetsne en gemeenschappen. 4. Aanhoudende aggressie t.o.v. halle-Vilvoorde waar de franstaligen het uitzonderlijke voorrecht opeisen -uniek in héél de EU- om zich in een ander officieel taalgebied te willen mogen vestigen, maar tegelijk te weigeren m er het geheel vande Vlaame wetgeving (incl. taal) te erkennen. ....... Franstaligen hebben door decennia-lang aanhoudende beleidsdaden de ogenaamde nationale solidariteit al lang opgeblazen. Laten de Vlamingen dan niet als idioten zich nog laten vangen om deze klucht nog te willen verdedigen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet naïef zijn. Stevaert zal nooit de Vlaamse kaart trekken. He'd better als progressief, maar ja...
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() 'Two wrongs don't make a right'. Egoïsme langs deze of gene zijde van de taalgrens moet bestreden worden met universalisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sinistra : 25 september 2004 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Timmeke, u bent echt een politieke windhaan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. België unitair
2. België federaal 3. confederalisme 4. België unitair 5. heelnederland 6. vlaanderen republiekske 7. ? etc etc ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de politieke evolutie van timmeke's gedachtengoed...
Partijen tussen dewelke hij twijfelde: FN, FNB, Liberaal Appel, VLD, N-VA, Blok,.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u die persoon intelligent noemt zegt dat wel meer over u als over de unitaristen
![]() Een professor als meneer Carl de Vos, die voor een unitair Vaderland pleit, die is tenminste intelligent te noemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=14170
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook met die uitspraak had meneer De Vos gelijk.
Of BUB is de uitzondering, of we zijn volstrekt overbodig. Laat het ons hopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() 't Is trouwens, Carl Devos, gij intelligent mens...
![]() |
#20 |
|
![]() Nog een citaat van die "unitarist" Carl Devos:
[font=Arial, helvetica][size=4]De politici hebben hun zwart schaap gevonden[/size][/font] (23/09/04 - De Tijd) ![]() ![]() Zeggen partijen die in gelijktijdige verkiezingen de garantie zien voor symmetrische coalities dan niet vooraf en openlijk dat ze hun voeten vegen aan de wil van de kiezer en hun symmetriedwang laten domineren op de uitspraak van de volkswil? Voor wie er zou aan twijfelen: een goed werkend federalisme en een echte democratie hangen nauw samen.... ![]() ![]() En dat is een intelligent mens he!!! ![]()