Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2014, 01:30   #1
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard Als Europa dan toch zo goed werkt...

.. waarom zijn er dan nog ambassades en consulaten in de Schengenzone van de landen die lid zijn.

Toch puur geldverkwisting ?
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2014, 07:37   #2
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
.. waarom zijn er dan nog ambassades en consulaten in de Schengenzone van de landen die lid zijn.

Idd. Zo snel mogelijk opheffen die poenerigheid.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2014, 07:47   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ambassades zijn meestal parkeerplaatsen voor politiekers die het wat minder goed doen op electoraal vlak, maar moeten bedankt worden voor bewezen diensten aan de partaaj.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2014, 09:53   #4
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Uit de manier van vraagstellen vermoed ik dat u in feite niet geïnteresseerd bent in het antwoord. Toch een poging:

Ik weet niet wat u bedoelt met 'als Europa dan toch zo goed werkt'. Misschien bedoelt u de EU. In dat geval voorzien de EU verdragen waarmee de EU zich mag bezighouden. In tegenstelling tot staten heeft de EU geen Kompetenz-Kompetenz. Aangezien de EU niet alle bevoegdheden van de lidstaten heeft overgenomen en niet alle facetten van het extern beleid van de lidstaten heeft overgenomen, zijn er beleidsdomeinen waarop de lidstaten zelf nog optreden en hiervoor dus zelf instaan in hun relaties met landen binnen en buiten de EU.

Een gevolg hiervan is dat lidstaten nog een vertegenwoordiging zullen aanhouden in andere lidstaten van de EU.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2014, 10:33   #5
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ambassades zijn meestal parkeerplaatsen voor politiekers die het wat minder goed doen op electoraal vlak, maar moeten bedankt worden voor bewezen diensten aan de partaaj.
Niet in België. Diplomaten in België zijn allemaal carrière diplomaten. Ze hebben allemaal weliswaar een politiek kleur, en die is zoals gebruikelijk van belang bij de postjesverdeling. Echter het zijn geen gebuisde politici.

En die ambassades en consulaten zijn nodig. Waar moet je als Belg die in bijvoorbeeld Spanje woont aders naar toe om je een nieuw paspoort te halen?
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 6 september 2014 om 10:34.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2014, 18:51   #6
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En die ambassades en consulaten zijn nodig. Waar moet je als Belg die in bijvoorbeeld Spanje woont aders naar toe om je een nieuw paspoort te halen?
En voor afhandelen van paspoortaanvragen van expats is een consulair systeem nodig? Dat kan ook op andere manieren worden opgelost. Desnoods reis je eens in de vijf jaar naar België.
Oud 6 september 2014, 19:01   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Niet in België. Diplomaten in België zijn allemaal carrière diplomaten. Ze hebben allemaal weliswaar een politiek kleur, en die is zoals gebruikelijk van belang bij de postjesverdeling. Echter het zijn geen gebuisde politici.
Ah, ok. Ik weet dat in Frankrijk de ambassades vaak dumpingsplekjes zijn voor gebuisde politiekers met verdiensten (of met een geheimpje dat geheim moet blijven ).

Citaat:
Ja, kijk. Ik moet een nieuwe identiteitskaart hebben, en daarvoor moet ik die bekomen van de ambassade in Parijs. Nu is het voor mij ongeveer even ver om naar Parijs te gaan dan naar Brussel. Echter, ik kan het ook per briefwisseling doen met de ambassade in Parijs Ik stuur een hoop documenten op, een aantal gezegelde omslagen waarmee ze mij dinges terugsturen, en een cheque van 20 Euro of zo. En dan sturen ze mij per post mijn nieuwe kaart op. Grappig niewaar
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2014, 07:46   #8
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, ok. Ik weet dat in Frankrijk de ambassades vaak dumpingsplekjes zijn voor gebuisde politiekers met verdiensten (of met een geheimpje dat geheim moet blijven ).

Ja, kijk. Ik moet een nieuwe identiteitskaart hebben, en daarvoor moet ik die bekomen van de ambassade in Parijs. Nu is het voor mij ongeveer even ver om naar Parijs te gaan dan naar Brussel. Echter, ik kan het ook per briefwisseling doen met de ambassade in Parijs Ik stuur een hoop documenten op, een aantal gezegelde omslagen waarmee ze mij dinges terugsturen, en een cheque van 20 Euro of zo. En dan sturen ze mij per post mijn nieuwe kaart op. Grappig niewaar
De chips op je paspoort kunnen ze ook onder je vel injecteren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2014, 14:53   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat heeft er niets mee te maken, daar de EU de soevereiniteit van de landen niet opheft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2014, 16:33   #10
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat heeft er niets mee te maken, daar de EU de soevereiniteit van de landen niet opheft.
Dat heeft er niets mee te maken. Diplomatieke vestigingen moeten praktische zin hebben. Niet dienen ze voor vage en abstracte begrippen als soevereiniteit. Welke soevereiniteit kennen we als we bevelen van de VS moeten opvolgen (sancties tov Rusland)?
Oud 8 september 2014, 11:23   #11
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 11:34   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Dat heeft er niets mee te maken. Diplomatieke vestigingen moeten praktische zin hebben. Niet dienen ze voor vage en abstracte begrippen als soevereiniteit. Welke soevereiniteit kennen we als we bevelen van de VS moeten opvolgen (sancties tov Rusland)?
De soevereiniteit van EU-landen is concreet. Het is helemaal geen vaag of abstract begrip.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be