![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb net aan tafel met mijn collega uit Luik over een splitsing van Belgie, en we kwamen er maar niet uit wie het koningshuis overneemt. Het is zo een beetje als het nucleaire afval waar niemand van moet hebben.
Als Belgie splitst, wie zal er voor die arme dutskes zorgen? En wordt hun jaarlijks minimumloon dan ook gehalveerd? ![]()
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een affront voor Vlaanderen zou het wel niet zijn om die primaten te behouden ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben ze geen villa in Motril, in Spanje? Als ik hen was, zou ik daar verhuizen. 8) Trouwens, Spanje is toch meer interessant dan België.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Juist, Paola heeft daar familie wonen.
Maar gaat Spanje hen wel graag zien komen? Onze koninklijke entertainers kosten veel geld he. En wat met de veiligheid, gaan ze daar ongestraft de straten onveilig mogen maken?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spanje heeft ook zijn koningshuis. Waarom zouden ze niet welkom zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() We houden een openbare veiling tussen Vlaanderen, Wallonië en eventuele staten die een koningshuis nodig hebben. De kans bestaat natuurlijk dat de Saxen-Coburgs er nog geld op toe zullen moeten betalen om geadopteerd te worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Om met Johan Cruyff te spreken: "Da's toch logies?". We zetten het hele zootje op het vliegtuig naar Sint-Helena - ik wil zelfs vlieglessen om persoonlijk het klusje te klaren!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Wie zeurt er hier over Brussel? Ikke? Bruno, jongen, drank maakt meer kapot dan je lief is! (je ogen eerst!)
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() Afvoeren dat zootje! Het koningshuis heeft lang genoeg op de kap van de belastingbetaler geld verdiend om ondertussen voor zichzelf te kunnen zorgen. Valiesekes pakken en het land uit (desnoods met de handschoen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat ze nog een koning zoeken in Botswana.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Duiters staan toch bekend als harde werkers? Misschien daarom dat al die koningshuizen daar weg wilden, alleen de harde kern bleef.
![]()
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik stel voor het zootje als attractie in BOKRIJK te laten fungeren.
Wanneer ze daar dagelijks op een boerekar rondgereden worden zullen ze allicht een hoop publiek trekken en kunnen de royalty-watchers hun hartje ophalen. Fabiola kan haar religieuze hysterie uitwerken in het lokale kerkje, Albèèèèèr kan een pijp smoren aan een open haard, Filippppe kan de schapen hoeden en laurent kan zich met de varkens amuseren. Zo kunnen zij tenminste iets terugverdienen voor het Vlaamse Volk, dat al méér dan anderhalve eeuw door die luiszakkenbende wordt uitgezogen. Spijtig voor Bokrijk..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steek ze in één of ander openluchtmuseum met miniversies van de 'grote' Belgische gebouwen.
In Beloeil staat er ook zo één. Wel een beetje onderkomen. Zoals het hele kasteel en het landgoed van de 'Prins de Linge' trouwens. Zo'n 'extra-ordinaire' bezienswaardigheid uit de vorige eeuw betaalt zichzelf wel terug via de toeristische bezoekers.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doet men gewoonlijk met dictatoriale instellingen?
![]() |