![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik lees angstaanwekkende berichten in de media. Ik lees dat we luchtaanvallen gaan uitvoeren in Irak en dat er aanslagen van kunnen komen.
Soldaten komen best niet meer op en af naar het werk in uniform. Bizar, is dat niet ons defensie? Waarom gaan bombarderen elders maar U thuis wegsteken? Mogen zij hun dienstwapen niet meenemen en zichzelf verdedigen? Indien neen zou ik dat veranderen, politie mag het al reeds. En het is defensie die naar IS trekt. Er zijn IS lieden en aanhangers op Belgische bodem. Waarom moeten troepen op eigen bodem zich dan verstoppen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ja maar ook realistisch. Als de eerste bom van ons op Irak valt zal dat verijdelt worden. En betalen we zo n aanslag met het leven van onze mensen/burgers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zeveraar ... zonder geopolitiek dat hand in hand gaat met legers had jij nu geen rijk leven.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk laat Europa eens zijn tanden zien.
Krachtig en zonder genade.
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als men oorlog wil, is het voldoende dat één partij dit wil. Als men vrede wil, moet IEDEREEN dit willen. Dit laatste is in de realiteit nooit het geval, er is er altijd één te vinden die 1000den wil offeren om zijn eigen ego te vieren. Zolang die ene kan bestaan zal een leger nodig zijn. We vinden dat allemaal niet leuk en zijn er bang van maar we zijn veiliger met dan zonder een leger... We nemen de samenleving waarin we vandaag leven voor evident, maar veel van die zaken zouden niet mogelijk zijn indien een militair apparaat hiervoor geen kader of zone had gemaakt. "onze jongens" zijn de enige dunne grens tussen onze westerse democratieën en zij die deze kapot willen. Je kan inderdaad stellen dat dialoog de eerste oplossing moet zijn. Dat is terecht ook, maar om dialoog te hebben is het noodzakelijk dat de beide partijen bereid zijn om te luisteren en dat is niet altijd zo. Ik zie al zo'n gesprekken met IS gebeuren... Dat politici misbruik maken van een leger is niet de fout van het leger. Net zomin is het afgeven van snelheidsboetes de schuld van de politie, als een populist meer snelheidscontroles eist. (je kan die mensen er hoogstens van beschuldigen overijverig te zijn ![]() PS Ikzelf ben geen militair, maar ik heb wel begrip en respect voor wie zijn leven riskeert zodat u en ik in alle openheid dit gesprek kunnen hebben.
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou al een hele verandering zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ja? Ga jij maar "vrede, vrede, vrede..." prevelen wanneer je geconfronteerd wordt met schuimbekkende haatbaarden. Of ben je misschien enthousiast tegenover een geforceerde bekering tot de islam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben de laatste om de praktijken van de IS in Irak goed te keuren. Maar wat hebben wij ermee te maken? Misschien moeten wij een wijze les uit leren in plaats van de zaak verder te laten escaleren. Straks allah uhakbars die hier ontploffen of gsm bommen maken. Laten we dan hopen dat ze hun doelwitten weten te vinden, en niet de onschuldige burgers treffen. En neen ik heb het ook niet over onze militairen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |