Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2014, 10:24   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Windows 10 moet nieuwe XP worden.

Windows 9 wordt overgeslagen.
http://www.youtube.com/watch?v=TI0yitIvbmM

Citaat:
De grappen zullen niet van de lucht zijn: Microsoft heeft vanavond de opvolger van Windows 8 gepresenteerd, met de onlogische naam Windows 10. De opvallendste verandering is de terugkeer van het startmenu, dat tot onvrede van grote groepen gebruikers was geschrapt uit Windows 8.

Het vernieuwde startmenu krijgt meteen wat extra functionaliteit. Zo kan de gebruiker de grootte ervan aanpassen en kunnen er tegels met informatie worden toegevoegd, zoals de eerstvolgende agenda-afspraak, het weer of een overzicht van recente e-mails.

Apps
Het is de bedoeling dat het bureaublad met startmenu alleen verschijnt op computers met een muis en toetsenbord. Op andere computers, zoals tablets, verschijnt een vernieuwde versie van het startscherm dat werd geïntroduceerd in Windows 8.

Apps die speciaal voor het nieuwe uiterlijk van Windows 8 waren gemaakt, doen het straks ook in Windows 10, maar dan met een traditioneel venster eromheen.

Eén Windows
Microsoft maakt een einde aan het onderscheid tussen Windows en Windows Phone. In plaats daarvan komt er één versie van Windows 10 die het doet op telefoons, tablets, PC's, servers en wellicht ook televisies. Ook komt er één appstore met apps voor alle apparaten. Eerder dit jaar werd al bekend dat de Xbox in de toekomst ook Windows-apps kan draaien.

Er zal volgens Microsoft nog meer veranderen in Windows 10, maar het bedrijf heeft het achterste van zijn tong nog niet laten zien. Veel van de nieuwe functionaliteit is nog niet af en werd daarom nog niet getoond.

Bedrijven
Windows 8 kreeg met zijn sterk afwijkende uiterlijk nauwelijks voet aan de grond bij bedrijven. Met Windows 10 wil Microsoft daar nadrukkelijk verandering in brengen. Het moet voor systeembeheerders en IT-afdelingen makkelijker te beheren zijn en betere beveiliging bieden.

Verder kunnen bedrijven een eigen appstore voor hun werknemers inrichten. Wat ook zal helpen, is dat gebruikers de overstap van Windows 7 naar Windows 10 een stuk makkelijker zullen vinden dan naar het radicale Windows 8.

Alvast een indruk
Windows 10 komt in de loop van 2015 uit. Ontwikkelaars, systeembeheerders en computernerds kunnen zich aanmelden voor het Windows Insider Program, waarmee ze vanaf morgen alvast een testversie van Windows 10 kunnen downloaden. Microsoft benadrukt dat die versie nog verre van af is, maar zo krijgen techneuten en geïnteresseerden wel vast een indruk van een aantal veranderingen. Het bedrijf hoopt op veel feedback, zeker van bedrijven.

Maar waarom de opvolger van Windows 8 niet gewoon Windows 9 heet? Daar blijft Microsoft vaag over. "Wanneer het product af is, zul je zien dat dit een passende naam is", zegt het bedrijf.
Best vervelend voor wie W7 heeft.
Oud 1 oktober 2014, 10:45   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rodent Bekijk bericht
Waarom?
Die zitten al snel op een verouderde versie te werken.
Weet overigens niet of 7 naar 10 kan worden ge-update.
Oud 1 oktober 2014, 10:54   #3
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik zit nog op Vista
Oud 1 oktober 2014, 11:16   #4
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan perfect.
Oud 1 oktober 2014, 11:18   #5
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb onlangs nog XP SP3 geinstalleerd en krijg af en toe nog updates dank zij een bepaalde aanpassing in het register die mij nog 5 jaar updates geeft..

Ge moet U wel van de beste antispyware, antivirus en firewall voorzien om de lagere veiligheid van het oude XP OS te compenseren.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 1 oktober 2014 om 11:23.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 11:23   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Microsoft moet ophouden met het ontwikkelen van teveel W-versies in een betrekkelijk korte tijd.
W10 zou daarom de eerste vijf jaar een standaard moeten zijn.
Oud 1 oktober 2014, 11:25   #7
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Ik zit nog op Vista
Heb ik ook nog draaien op mijn 2e notebook. Verdomd zwaar spul.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 11:30   #8
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Microsoft moet ophouden met het ontwikkelen van teveel W-versies in een betrekkelijk korte tijd.
W10 zou daarom de eerste vijf jaar een standaard moeten zijn.
Windows 7 oktober 2009
Windows 8 oktober 2012
Windows 8.1 oktober 2013

Windows 10 2015

Tussen windows 7 en 8 zit er 3 jaar, degene windows 8 hebben gekocht hebben gratis de ugrade naar Windows 8.1 gekregen en zullen waarschijnlijk Windows 10 ook gratis krijgen.

Windows heeft buiten van XP naar Vista altijd een cyclus gehad van 3 jaar.

Laatst gewijzigd door Ratatosk : 1 oktober 2014 om 11:32.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 11:46   #9
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij houdt toch van oude spullen als ik je reacties zo bekijk? Treintjes, platen, cassettes zelfs
Zelfs Derk is oud spul.
Oud 1 oktober 2014, 11:51   #10
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Logica en Microsoft zijn nu eenmaal onverenigbaar.
Persoonlijk pruts ik al sinds de Commodore 64 aan computers. Tot iemand me dan toch overhaalde om een Mickeysoft ding te kopen. Om de haverklap liepen die computers op één of andere manier opeens véél trager, had ik het (terechte) idee dat mijn machines virus-aantrekkers waren en bleu screens deden me er zéér regelmatig aan herinneren dat ik een kleurenscherm had. Format c: heel dikwijls de oplossing. Tijdelijk. Want vooraleer je het wist, zat ik terug met een complete dierentuin in de machine.
Virus - programma's weigerde ik te kopen. Waarom geld uitgeven omdat het besturingssysteem virussen toelaat ?
Sinds een jaar of 5 ben ik van alle ellende af. Nee, ik noem geen naam van een OS.
Maar her-installeren en virussen behoren nu tot het verleden. Windows is een vloek die je dan nog duur betaalt ook ....
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 11:55   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Windows 9 wordt overgeslagen.
http://www.youtube.com/watch?v=TI0yitIvbmM

ziet er (eindelijk) terug goed uit ...

beetje MircroSoft aandelen inkopen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 11:56   #12
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Logica en Microsoft zijn nu eenmaal onverenigbaar.
Persoonlijk pruts ik al sinds de Commodore 64 aan computers. Tot iemand me dan toch overhaalde om een Mickeysoft ding te kopen. Om de haverklap liepen die computers op één of andere manier opeens véél trager, had ik het (terechte) idee dat mijn machines virus-aantrekkers waren en bleu screens deden me er zéér regelmatig aan herinneren dat ik een kleurenscherm had. Format c: heel dikwijls de oplossing. Tijdelijk. Want vooraleer je het wist, zat ik terug met een complete dierentuin in de machine.
Virus - programma's weigerde ik te kopen. Waarom geld uitgeven omdat het besturingssysteem virussen toelaat ?
Sinds een jaar of 5 ben ik van alle ellende af. Nee, ik noem geen naam van een OS.
Maar her-installeren en virussen behoren nu tot het verleden. Windows is een vloek die je dan nog duur betaalt ook ....
Als je 5 jaar geleden een BSOD had dan is uw kennis toch echt wel slecht. Had je last van virussen 5 jaar geleden dan ben je waarschijnlijk iemand die op alles klikt of bepaalde zaken illegaal download.

Wat u zegt is iets echt van 10 jaar geleden.

Zowel osx als windows zijn beide goede systemen. Voorkeur bepaalt wat je gebruikt. Wat u beweerd is toch fanboïsme.
Oud 1 oktober 2014, 12:08   #13
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Als je 5 jaar geleden een BSOD had dan is uw kennis toch echt wel slecht. Had je last van virussen 5 jaar geleden dan ben je waarschijnlijk iemand die op alles klikt of bepaalde zaken illegaal download.

Wat u zegt is iets echt van 10 jaar geleden.

Zowel osx als windows zijn beide goede systemen. Voorkeur bepaalt wat je gebruikt. Wat u beweerd is toch fanboïsme.
Ik ben absoluut geen "allesklikker" en illegaal downloaden...Mja, ik durf.
Maar in XP een film knippen en plakken, van de nodige achtergrondmuziek voorzien en dan na een paar uur een bevroren beeldscherm zien, was voor mij hét moment om over te schakelen.
Sindsdien loopt de boel niet meer vast en kan ik met een computer doen waarvoor hij gemaakt is. Werken.
Zonder me zorgen te hoeven maken of er niet één of andere mail binnenloopt met een duister script. Want je hoeft niet eens te klikken op iets. Er staan poorten genoeg open om malafide zaken binnen te krijgen.
Nu ben ik sinds Vista niet meer op de hoogte van de beslommeringen rond Windows. Ik hoop voor de gebruikers dat het een stuk beter geschreven is.
Hoewel ik nog steeds vrees dat programma's en de bijgevoegde DLL's nog steeds her en der worden weggeschreven.
Ik vond het een onlogisch en slordig OS.
Wat betreft mijn kennis : ik werk met software (legaal) waarvoor ik de nodige kennis bezit. Het is redelijk onlogisch dat je alles van een OS moet kennen om de problemen er uit te halen. En die waren er legio, in mijn Windows-periode.
De meeste kon ik oplossen en/of omzeilen.

Laatst gewijzigd door hurricane : 1 oktober 2014 om 12:13.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 12:25   #14
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij houdt toch van oude spullen als ik je reacties zo bekijk? Treintjes, platen, cassettes zelfs
Cassettes ?
Ik draai nog 6,35 tapes op de kwartspoor-bandrecorder van Philips.
Oud 1 oktober 2014, 14:20   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Announcing Windows 10

Daar krijgt u nog wat meer tekst en uitleg, zelfs in de vorm van een filmpje.

Ik vraag mij wel of de 'gewone thuisgebruiker(ster)' dit allemaal maar gaat blijven volgen

Citaat:
Deze nieuwe Windows moet van de grond af worden opgebouwd voor een wereld waar mobile en cloud centraal staan"
Niet iedereen wil dat volgen dat mobile en cloud gedoe ...

Ik blijf bij mijn Win7 die draait best vlotjes op de PC's hier.
Oud 1 oktober 2014, 14:31   #16
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Announcing Windows 10

Ik vraag mij wel of de 'gewone thuisgebruiker(ster)' dit allemaal maar gaat blijven volgen

Dat cloud-gedoe vind ik ook een vervelende ontwikkeling.
Op win8 is er al geen system image backup meer. Dus, als je systeem op zeep is en je terug moet vertrekken van een resauratie disk kan je al je software en updates opnieuw gaan installeren. Rationale van de verkoper : Met de "cloud" installeer je toch niets meer op je eigen HD dus heb je dat niet meer nodig.

Blijkbaar is het niet meer van deze tijd om te vinden dat je PC "van jou" is. Geef alles maar in handen van "welwillende" bedrijven die jouw data en applicaties beheren.
Oud 1 oktober 2014, 14:32   #17
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De PC gaf mensen juist een soort van onafhankelijkheid. Met die cloud wil men dat nu terugdraaien. Straks kan je niets meer saven of het wordt automatisch opgeslagen in de cloud ergens in de VS. Controlefreaks. De Oost Duitsers waren er niets tegen.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 14:33   #18
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Announcing Windows 10

Voor de thuisgebruiker die enkel wat mailtjes leest, Facebook nakijkt en wat opzoekt is het gemakkelijker.

Mobile en Cloud zijn opties. Eerlijk, OneDrive is voor een thuisgebruiker een mooie optie.

één uniform systeem voor elk apparaat en elke app beschikbaar voor elk apparaat is fantastisch.
Oud 1 oktober 2014, 14:35   #19
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De PC gaf mensen juist een soort van onafhankelijkheid. Met die cloud wil men dat nu terugdraaien. Straks kan je niets meer saven of het wordt automatisch opgeslagen in de cloud ergens in de VS. Controlefreaks. De Oost Duitsers waren er niets tegen.
Cloud is een optie, geen verplichting.
Oud 1 oktober 2014, 14:36   #20
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat cloud-gedoe vind ik ook een vervelende ontwikkeling.
Op win8 is er al geen system image backup meer. Dus, als je systeem op zeep is en je terug moet vertrekken van een resauratie disk kan je al je software en updates opnieuw gaan installeren. Rationale van de verkoper : Met de "cloud" installeer je toch niets meer op je eigen HD dus heb je dat niet meer nodig.

Blijkbaar is het niet meer van deze tijd om te vinden dat je PC "van jou" is. Geef alles maar in handen van "welwillende" bedrijven die jouw data en applicaties beheren.
http://windows.microsoft.com/nl-be/w...#1TC=windows-7

Pffff

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be