![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Bent U hoogbegaafd | |||
Ja (of zeer sterk vermoeden van wel) |
![]() ![]() ![]() |
9 | 52,94% |
Nee (of zeer sterk vermoeden van niet) |
![]() ![]() ![]() |
8 | 47,06% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hi!
Wat vinden jullie van hoogbegaafdheid, meningen erover? moet er meer aandacht aan besteed worden op de werkvloer en op school? Hierbij denk ik vooral aan het tegengaan van onderpresteren. Zijn er hier mensen die hoogbegaafd zijn? En in hoeverre zijn IQ met de 5 niveaus van Dabrowski met elkaar verbonden?
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vind dat er zeker meer aandacht op school aan moet besteed worden. Zoveel talent dat schoolmoe en lui wordt is gewoon een reuzeverspilling. Ik heb het zelf meegemaakt tijdens mijn schooljaren en behoorde zelf nog niet eens tot de officiële groep 'hoogbegaafde kinderen'.
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoogebgaafdheid is een beetje zoals zielig liggen rukken op een pot en denken dat je de liefde bedrijft.
Uitgevonden door autisten, voor autisten. Er bestaat niks zoals hoogbegaafdheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hoeveel ervaring heb jij met hoogbegaafdheid? En het lijkt me in een bepaald opzicht wel logisch dat er zo veel ja wordt aangeklikt in de poll, tests worden meestal uitgevoerd nadat er een vermoeden is van hoogbegaafdheid.
De mens is de maat van alle dingen ~Protagoras Laatst gewijzigd door thaumadzomen : 16 oktober 2014 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In K&K verwachten dat je een serieus antwoord krijgt op zo'n vraag ? Ik vrees dat er hier ene niet zo hoogbegaafd is als hij/zij denkt...
![]() ![]() P.s. hoogbegaafd waarin ?
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 16 oktober 2014 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Hoogegaafd waarin? Wat voor vraag is dat. Ik ben zowel verbaal als performaal hoogbegaafd.
Is er hier dan een gedeelte voor discussies die niet per se over politiek of actuele zaken gaan? Zouden de mods dit topic dan kunnen verplaatsen?
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee (absoluut waar !!)
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Meer aandacht op de werkvloer vind ik dan weer onnodig. Volwassenen die hoogbegaafd zijn zouden perfect zelf een situatie kunnen zoeken waarin ze zich kunnen uitleven. Daarom zijn het volwassenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zit een typische underachiever.
Product van jarenlange verveling in het onderwijs. Maar wat is hoogbegaafdheid? Stel je voor dat je een genie met een hoog diploma bent, maar de coördinatie en fysieke capaciteiten mist om een simpele taak als een schilderij ophangen uit te voeren. De klassieke homo universalis komt voor mij misschien nog dichtst in de buurt. Ik denk hierbij bv aan top kunstenaars en dergelijke.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ben je niet hoogbegaafd maar gewoon een lul als 13 in een dozijn.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij begrijpt dat verkeerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hee, niemand is begaafder dan een ander!
We zijn lekker allemaal even debiel. Iedereen mongool!
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik geloof niet in beschaafde hoogbegaving. Kinderen moeten eten, studeren, tv kijken of wat tijd aan hobby's spenderen en op tijd gaan slapen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begrijpelijk.
Citaat:
En kopvlees. En zo rap mogelijk naar 't fabriek. En de pree afgeven. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En paardenvlees eten: sta je kloek van.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mis trouwens de optie 'Laurent for president', en zeker bij dit thema.
![]() |
![]() |