![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Misschien wordt het handiger om deductief te werk te gaan, sommige dingen worden veel te oppervlakkig voorgesteld. Wat betreft geloof en waarheden:
(1) ik geloof ... in God (2) ik geloof ... in het leven door God geschapen (3) ik geloof ... niet in God (4) ik geloof ... in het leven niet door God geschapen (5) ik geloof ... dat het leven waar is (6) ik geloof ... dat het leven onwaar is Aan de basis zijn we allemaal 'gelovigen', dit laat toe om een stapje verder te gaan: (1) ik (2) geloof We kunnen geloof hechten aan de meest onwaarschijnlijke dingen, voor de ene is het waar, voor de andere niet waardoor meningsconflicten kunnen ontstaan, welke het ook zij. Als we hieraan voorbij gaan dan komen we tot het punt van de zelfreflectie, dat is de vraag 'wie ben ik?'. Hier gaat dit topic over, in het verlengde logischerwijs over 'wie zijn wij?' |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ik weet niet wat jij gezopen hebt, maar doe mij er maar twee!!
Maar goed, ge hebt gelijk, wij gebruiken dezelfde woorden om aan te tonen dat we in iets tastbaars geloven als bij een denkbeeldig wezen.
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 21 oktober 2014 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Gaan we het ooit weten?
Het is zo bizar de mens. Ieder wezen in feite. Maar met alle onze kennis hedendaags kunnen we toch niet vertalen wat de eerste beschavingen ons achterlieten. Het grootste ervan is hedendaags een groot mysterie en de tabletten zijn afgeketterd als "mythes". Hoe worden wij terug wie wij oorspronkelijk zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door tandem : 21 oktober 2014 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ja ik ben er niet veel mee in het huidige systeem Tandem lol
Laatst gewijzigd door Peche : 21 oktober 2014 om 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wij zijn forumleden.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Dat heb je met tijd en ruimte, totale verwarring en bijhorende neveneffecten die je verbazing wekken en laten reageren. Laat ons hopen dat het weer niet een volgende WO wordt, zo gezien zijn we goed op weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Wij zijn toch geen wezens die geboren worden met een strijdlust?
Integendeel, ik zie liefde! En hoe ouder we worden, hoe minder we er voor durven uitkomen. Volledig geprept "survival of the fittest". Terwijl we enkel samen als de sterkste er uit komen, prediken anderen verdeeldheid. Heers en verdeel. Het zal aan de mensen zijn, maar die laten zich leiden door valse lege woorden. We zijn zo verdwaald van ons doel en volledig in greep van een tiranieke macht ... ik moet er soms letterlijk van overgeven... ik krijg er stressexzeem van voel soms de hele load op mijn schouders rusten... De goede weg loopt niet synchroon met lieden die onze weg maken. En als ge er af stapt bouwen ze gewoon een weg over uw weg heen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het moderne leven onderdrukken we het kind meestal, want kinderlijkheid is een belediging voor het soort ego dat we bewonderen. We geven de voorkeur aan de welopgevoede, beheerste, aangepaste en nogal uniforme mens die heeft geleerd dat hij moet passen in de doelstellingen van onze maatschappij, die grotendeels vorm hebben gekregen door ons geloof in het Kapitalisme. We definiëren rijpheid in die termen en steunen een opvoedingssysteem dat die filosofie schraagt. Ons gebrek aan wellevendheid is grotendeels te wijten aan het onderdrukte kind dat ingaat tegen de harde eisen die door de maatschappij aan hem worden gesteld. Mensen zijn boos en gedeprimeerd om het vreugdeloze leven dat ze gedwongen worden te leiden en luchten hun frustratie door verwerpelijke manieren van asociaal gedrag, als waren ze kinderen die niet hebben geleerd wat het is om sociaal te zijn. Onze huidige maatschappelijk ‘donkere nacht’ is deels te wijten aan de onderdrukking van het kind in ons. http://www.bol.com/nl/p/de-donkere-n...1004002095437/ Laatst gewijzigd door tandem : 21 oktober 2014 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Dat is er bonk op Tandem!
Eentje om in te framen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ja, zoals je ziet hoeven we het 'warme wiel' niet terug uit te vinden, aan verklaringen en analyses geen gebrek. Het maakt enkel de situatie des te pijnlijker en politiek dommer, de bevolking blijft de dupe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt 5 , Vwala !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dood ben ik in elk geval niet , anders had dit niet geschreven
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Alle materie is energie gecondenseerd tot een langzame frequentie.
Wij zijn allemaal 1 bewustzijn die zichzelf subjectief ervaart. Er is niet zoiets als de dood, het leven is maar een droom, en wij zijn de verbeelding van onszelf. Zo denk ik erover. En ja, je kan zeggen dat dit dicht aanleunt tegen boeddhisme. |
![]() |
![]() |