![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Aan het begrip racisme hangt nog steeds het beeld van de eerder rechtse blanke man en vrouw.
Zowel in de politiek als in de media zal men dit begrip zo goed als nooit aanwenden in linkse, religieuze of andere context. Ook het CGKR speelt dit spel door enerzijds te beweren dat het begrip racisme moeilijk kan omschreven worden maar anderzijds wel met de vinger naar extreem-rechts te verwijzen. Waarom eigenlijk? Het kan toch niet zijn dat benoemen van racisme louter afhankelijk is van het profiel van de eventuele dader (s), dergelijke praktijk is toch racistisch en discriminerend op zich. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht men mij uitschelden voor bleekscheet , ik klaag de persoon aan die dit deed , da's mijn recht , en wettig !! Of een een geloof aanvallen heeft niks met racisme te maken , Mensen met eenderwelke huidskleur kunnen hetzelfde (anti-)geloofsgeloof aanhangen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan is het toch raar dat het centrum voor je weet wel wat, klachten wegens discriminatie van autochtonen automatisch onontvankelijk verklaart ? In de antiracismewet staat namelijk dat racisme ook te maken heeft met nationaliteit en afkomst.....Belg is blijkbaar geen nationaliteit zoals bedoeld in die wet ?
![]() Maar 'k heb het ook maar van horen zeggen, 't zullen wel weer leugens zijn ![]()
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...reen_stra.html
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het begrip racisme zelf niet.
Ik vind het verder behoorlijk onkies dat het CGKR in haar beschrijving expliciet naar extreem-rechts verwijst terwijl men bepaalde gedragingen ook kan terugvinden bij extreem-links en extreem-religieus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Ja, dat is taboe.
De SP.A moet in Gent stemmen kunnen krijgen hoor. En de PS in heel Wallonië. Dus, racisme is een éénrichtigingsstraat van blank naar "anders". Zo spreekt politiek correct België.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Er is maar een racisme, en dat is een onderdeel van de rechtse/religieuze ideologie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind communisme de zwaarste vorm van racisme en een misdaad tegen de mensheid. Hitler was een groot misdadiger, maar de grootste misdadigers uit de geschiedenis waren allemaal overtuigde communisten: Stalin, Mao, Pol Pot, Mengistu...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leopold II ook overtuigd communist? Moh ventoch!
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mag zo zijn, maar ik ben heel wat keren gediscrimineerd, omdat ik een vrouw was, omdat ik niet tot een bepaalde levensovertuiging behoorde, tot een bepaalde groep. Die discriminatie werd steeds goedgepraat, nooit ernstig genomen maar mocht het omgekeerde gebeurd zijn ( ik was echt niet de enige vrouw die dit overkwam) dan was er onmiddellijk klacht ingediend.
Met andere woorden, wanneer er discriminatie is, wordt er voor sommigen uitzonderingen gemaakt, het is "cultureel gebonden" krijg je dan te horen of" ja maar zijn of haar geloofsovertuiging schrijft dat voor" en" je moet dat respecteren want ..." maar wanneer daders slachtoffers zouden zijn, dan schiet de wereld wakker! Het beleid is dus inconsequent , en juist dit houdt gelijkheid tegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geweigerd worden omdat je een vrouw bent en er een man geeist wordt, geweigerd worden omdat je geen moslim bent, is discriminatie Rudy. Of het nu om seksisme gaat of puur rascisme is niet waar je op moet focussen, wel dat discriminatie evengoed vanuit doelgroepen naar anderen gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Nu dat de PS in de oppositie zit zijn er andere wettenmakers aan de macht. Nieuwe wetgever, nieuwe wetten.
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |