Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2014, 22:59   #1
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard MH17 : Waarom die stilte?

Bijna iedereen aanvaard tegenwoordig volgende stellingen,

1) Een BUK, zonder radar systeem, kan niet een vliegtuig op deze hoogte neerhalen.

1 bis) De rebellen hebben nooit zo een systeem gehad. Ze moeten dan toevallig eentje stelen, maar dan komen we bij punt 2.

2) Zelfs indien je 1 niet aanvaard, de rebellen hebben nooit de technische kennis om zulk een systeem te bedienen.

3) Bij gebruik van een BUK, zou het vliegtuig in een fractie van een seconde ontploffen, bij een aanval door ander vliegtuig, kleinere schade.

4) Verboden kennis, passagier heeft zuurstofmasker op.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 06:23   #2
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Bijna iedereen aanvaard tegenwoordig volgende stellingen,
Neen, het is enkel aanvaard bij de samenzweringstheoristen.

Citaat:
1) Een BUK, zonder radar systeem, kan niet een vliegtuig op deze hoogte neerhalen.
Hier al meermaals achterhaald, zéér uitgebreid, door Micele.

Citaat:
1 bis) De rebellen hebben nooit zo een systeem gehad. Ze moeten dan toevallig eentje stelen, maar dan komen we bij punt 2.
Er zijn heel wat aanwijzingen dat ze er wél een hadden, waarschijnlijk gekregen van de Russen. Gaande van foto's, tot rebellenleiders die toegeven dat ze er een hadden.

Citaat:
2) Zelfs indien je 1 niet aanvaard, de rebellen hebben nooit de technische kennis om zulk een systeem te bedienen.
Ook weer onzin: bij die rebellen zitten veel kans er wel een paar die ex-militair zijn, Oekraïens of Russisch, en die met dat systeem gewerkt hebben. Da's bijzonder waarschijnlijk.

Citaat:
3) Bij gebruik van een BUK, zou het vliegtuig in een fractie van een seconde ontploffen, bij een aanval door ander vliegtuig, kleinere schade van de brokstukken die perfect overeenkomt met de schade die je zou verwachten na een aanval met een luchtdoelraket.
Het vliegtuig IS ook meteen gedesintegreerd, met schadepatronen die duidelijk op een luchtdoelraket wijzen.

Citaat:
4) Verboden kennis, passagier heeft zuurstofmasker op.
Fout: de passagier had geen zuurstofmasker op, het hing rond zijn nek en zijn geen vingerafdrukken of speeksel gevonden, een indicatie dat hij het niet gebruikt heeft, en waarschijnlijk ook zelf niet naar beneden heeft getrokken. Zelfs al had hij dat wel gedaan was het nog irrelevant: er zijn nog voorbeelden van mensen die bij een disintegratie van een vliegtuig nog even bij bewustzijn blijven, zelfs die de val overleven. Het was ook helemaal niet 'verboden', de familie van de man was er al van op de hoogte gebracht. Het was alleen niet relevant, dat was het enkel voor de samenzweringstheoristen...

Laatst gewijzigd door Scorpio : 14 oktober 2014 om 06:29.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 09:29   #3
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Zowat iedereen aanvaard de gecorrigeerde stellingen hieronder :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
1) Een BUK, zonder radar systeem, kan niet een vliegtuig op deze hoogte neerhalen.
Een SA-11 BUK systeem kan perfect vliegtuigen tot 24000 meter hoogte neerhalen. De raket heeft zelf radar geleiding en kan perfect werken zonder extern radarsysteem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
1 bis) De rebellen hebben nooit zo een systeem gehad. Ze moeten dan toevallig eentje stelen, maar dan komen we bij punt 2.
Natuurlijk hebben ze er zo gehad, ze hebben zelfs foto's gemaakt voor een BUK-systeem en erover opgeschept in de russische media.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
2) Zelfs indien je 1 niet aanvaard, de rebellen hebben nooit de technische kennis om zulk een systeem te bedienen.
Sommigen wel, in dit geval was het waarschijnlijker een russische BUK die was binnengebracht met een russische bemanning. Volgens lokale mensen hadden de operatoren van de BUK die MH17 neerschoot een tongval uit Moskou.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
3) Bij gebruik van een BUK, zou het vliegtuig in een fractie van een seconde ontploffen, bij een aanval door ander vliegtuig, kleinere schade.
Een BUK-raket doorboort het vliegtuig met duizenden schrapnel-fragmenten waardoor het onbestuurbaar wordt, depressurizeert en neerstort, de luchtweerstand breekt het vliegtuig in stukken, niet de raket.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
4) Verboden kennis, passagier heeft zuurstofmasker op.
Niets verboden kennis. Irrelevante informatie in het groter geheel. Dit heeft enkel belang als emotioneel argument, moest het al juist zijn.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 10:13   #4
Mylai
Vreemdeling
 
Mylai's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2014
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Z
Sommigen wel, in dit geval was het waarschijnlijker een russische BUK die was binnengebracht met een russische bemanning. Volgens lokale mensen hadden de operatoren van de BUK die MH17 neerschoot een tongval uit Moskou.
Nog iets gehoord van John Sweeney na zijn spectaculaire onthullingen een dag voor het onderzoeksrapport? De ooggetuigen met het scherpe gehoor zullen zeker na die onthullingen wel vaak geïnterviewd zijn? Of niet? Bleef het ondanks de belangrijke informatie toch stil rond die mensen? Wie waren het eigenlijk?
Mylai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 12:27   #5
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.468
Standaard

Vraag de neo nazi's hier maar eens waarom ze er steeds maar op hameren dat een su 25 maar 7 km hoog kan, terwijl een a10 thunderbolt, een gelijkaardig vliegtuig, met minder motorvermogen en meer gewicht tot 14 km hoogte kan vliegen.
Je zult ze nogal eens in wat bochten zien wringen en over leugens zien struikelen.
MH17 is heel waarschijnlijk neergehaald met het boordkanon van een su 25 , al probeert oekraiene dat in samenwerking met nederland te verdoezelen.
Kwestie van tijd tot de waarheid boven komt.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 13:11   #6
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

"Een SU25 kan hoger vliegen dan wat de fabrikant beweert want een ander vliegtuig kan dat ook"

Dit werpt inderdaad een heel nieuw licht op de zaak
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 13:24   #7
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Vraag de neo nazi's hier maar eens waarom ze er steeds maar op hameren dat een su 25 maar 7 km hoog kan, terwijl een a10 thunderbolt, een gelijkaardig vliegtuig, met minder motorvermogen en meer gewicht tot 14 km hoogte kan vliegen.
Je zult ze nogal eens in wat bochten zien wringen en over leugens zien struikelen.
MH17 is heel waarschijnlijk neergehaald met het boordkanon van een su 25 , al probeert oekraiene dat in samenwerking met nederland te verdoezelen.
Kwestie van tijd tot de waarheid boven komt.
Is het typisch voor neo-fascisten als jij dat je de specificaties van de fabrikant in twijfel trekt? Sukhoi is nochtans russisch. Die liegen dus volgens jou?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 14:19   #8
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.468
Standaard

En waarom zou een vliegtuig met meer vermogen en minder gewicht maar half zo hoog kunnen vliegen dan een vliegtuig dat een ton zwaarder weegt en minder vermogen heeft ?
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 14:41   #9
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
En waarom zou een vliegtuig met meer vermogen en minder gewicht maar half zo hoog kunnen vliegen dan een vliegtuig dat een ton zwaarder weegt en minder vermogen heeft ?
Het motortype speelt hier een belangrijke rol. Meer vermogen is geen garantie voor een grotere maximum vlieghoogte.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 15:08   #10
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het motortype speelt hier een belangrijke rol. Meer vermogen is geen garantie voor een grotere maximum vlieghoogte.
en wat dan wel ?
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 15:30   #11
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Vraag de neo nazi's hier maar eens waarom ze er steeds maar op hameren dat een su 25 maar 7 km hoog kan, terwijl een a10 thunderbolt, een gelijkaardig vliegtuig, met minder motorvermogen en meer gewicht tot 14 km hoogte kan vliegen.
Je zult ze nogal eens in wat bochten zien wringen en over leugens zien struikelen.
MH17 is heel waarschijnlijk neergehaald met het boordkanon van een su 25 , al probeert oekraiene dat in samenwerking met nederland te verdoezelen.
Kwestie van tijd tot de waarheid boven komt.
Serieus jongen, de Su-25-theorie? Met het BOORDKANON dan nog? Heb jij er enig idee van hoe compleet achterlijk die theorie eigenlijk is?

Maar goed, dit heb ik al een aantal keren gevraagd, en ik heb er nog nooit een antwoord op gehad. Ik ga het nog eens vragen, maar weet nu al dat ik van jou geen antwoord ga hoeven te verwachten:
WAAROM hebben de Oekraïners bij het plegen van deze geweldige samenzwering er voor gekozen om dat vliegtuig uit hun arsenaal te gebruiken dat het MINST geschikt was voor de job, en dat vliegtuig dan ook nog eens het voor die job MINST geschikte wapen laten gebruiken? De manier die bovendien de kleinste kans op slagen had, én de allergrootste kans om ontdekt te worden. Kan je me dat eens uitleggen?
Bovendien: een vliegtuig dat door een boordkanon wordt neergehaald spat normaal niet uit mekaar, zeker niet een gigantisch toestel als een 777. Die zou in 1 stuk zijn neergestort, met een debris field dat een PAK kleiner was dan nu het geval was.

Verklaar.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 15:36   #12
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
en wat dan wel ?
Het motortype
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 16:02   #13
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het motortype

en wat concreet in de motor maakt dat het ene vliegtuig 14 km hoog kan en het andere 7 km ?
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 17:31   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
en wat concreet in de motor maakt dat het ene vliegtuig 14 km hoog kan en het andere 7 km ?
Het typenummer van straalmotor.

Of lees het verschil tussen de SU-25 en zijn verbeterde versie SU-39

Kijk bij motornr, kijk bij vlieghoogte.

Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Suchoi_...chnische_Daten


Kenngröße Daten der Su-25K | Daten der Su-39
Länge: 15,36 m 15,33 m
Flügelspannweite: 14,36 m 14,52 m
Tragflügelfläche: 30,10 m² 31,10 m²
Flügelstreckung: 6,85 6,78
Tragflächenbelastung:
minimal (Leergewicht): 309 kg/m²
maximal (maximales Startgewicht): 585 kg/m²
minimal (Leergewicht): 345 kg/m²
maximal (maximales Startgewicht): 691 kg/m²
Höhe: 5,20 m 4,80 m
Leergewicht: 9.315 kg 10.740 kg
Maximales Startgewicht: 17.600 kg 21.500 kg
Höchstgeschwindigkeit: 975 km/h 950 km/h
Steigrate: 65 m/s 65 m/s
Lastvielfache: +6,5/−2g +6,5/−2g
Dienstgipfelhöhe: 7.000 m ohne Außenlasten [19] | 12.000 m
Maximale Flugreichweite: 1.950 km 2.250 km
Startstrecke: 550 m k. A.
Landerollstrecke: 400 m mit Bremsschirm k. A.
Maximale Waffenlast: 4.400 kg 5.000 kg
Besatzung: 1 Pilot 1 Pilot
Triebwerke: zwei Tumanski R-95Sh-Strahltriebwerke | zwei Tumanski R-195-Strahltriebwerke
Schubkraft: 2 × 40,17 kN 2 × 42,13 kN
Schub-Gewicht-Verhältnis:
maximal (Leergewicht): 0,88
minimal (maximales Startgewicht): 0,47
maximal (Leergewicht): 0,8
minimal (maximales Startgewicht): 0,4

Su-39[Bearbeiten]

Bei der Su-39 handelt es sich um eine Weiterentwicklung des bewährten Modells Suchoi Su-25T.

Die Kampffähigkeit wurde bei der Su-39 weiter erhöht und die Avionik verbessert, sie besitzt nun neben Laser- auch TV- und Infrarotkomponenten. Die vorher im Rumpf eingebaute 30-mm-Kanone wurde aus Platzmangel auf die rechte Seite verlegt.

In der Entwicklungsphase firmierte das Projekt unter der Bezeichnung Su-25TM. Mitte der 1990er-Jahre wurden einige Dutzend der Maschinen gebaut und eine Reihe von Varianten für verschiedene Einsatzzwecke projektiert. Der Erstflug der ersten Serienversion war am 15. August 1995. Die technischen Verbesserungen umfassen unter anderem modernere Ortungs- und Zielerfassungssysteme, die Kapazität zum Tragen modernerer Waffensysteme sowie eine bessere Kühlung und damit Tarnung der Maschine.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 oktober 2014 om 17:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 17:32   #15
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Buiten de motor, wat zorgt ervoor dat een vliegtuig kan vliegen?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 18:09   #16
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Buiten de motor, wat zorgt ervoor dat een vliegtuig kan vliegen?
Vleugels. En ook het ontwerp daarvan speelt een niet te onderschatten rol bij het bepalen van de vlieghoogte.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 22:15   #17
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Een theorie die ik nog niet gehoord heb is de volgende:

Kolomoysky weet een paar Russen of rebellen om te kopen met een boel poen en regelt het met hen dat ze vanuit rebellengebied een passagiersvliegtuig neerhalen.

Voor geld is alles te koop en die joodse smeerlap Kolomoysky zwemt in het geld.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 18:27   #18
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Goeie titel trouwens: de stilte uit het flatliner-Dade kamp is na een paar antwoorden inderdaad oorverdovend...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 21:41   #19
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Goeie titel trouwens: de stilte uit het flatliner-Dade kamp is na een paar antwoorden inderdaad oorverdovend...
Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag, men komt blijkbaar niet verder dan wat rond de pot gedraai, kan de vraag nog eens herhalen en probeer eens een fatsoenlijk antwoord te geven.

waarom een su 25 maar 7 km hoog kan, terwijl een a10 thunderbolt, een gelijkaardig vliegtuig, met minder motorvermogen en meer gewicht tot 14 km hoogte kan

Ben benieuwd.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 21:55   #20
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
waarom een su 25 maar 7 km hoog kan, terwijl een a10 thunderbolt, een gelijkaardig vliegtuig, met minder motorvermogen en meer gewicht tot 14 km hoogte kan
omdat een A-10 geen SU-25 is, nietwaar?
andere motoren, andere vleugels, een luchtsupportsysteem voor de bemanning.

Allemaal zaken die jij minimaliseert, maar die de constructeurs vreemd genoeg wel van belang vinden bij het vastleggen van de service ceiling van een bepaald type vliegtuig.

misschien leer je het ooit nog wel.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be