![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Mag Bart De Wever melden dat de Koning bij Hitler op de koffie ging ? | |||
1. Neen. Hij houdt zich beter bezig met de problemen van deze eeuw. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
2. Ja. Hij moet de problemven van vorige eeuw oprakelen. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
3. Hij zou als politicus beter zijn academisch gelijk voor zich houden. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
4. Bart De Wever hoeft niet te stellen dat de collaboratie fout was. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
5. Bart De Wever wordt beter terug academicus. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
6. Bart De Wever mag zijn respet uiten voor colloberateurs. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
7. Bart De Wever dient het ontslag van Jan Jambon te vragen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
8. Bart De Wever zou beter de Waalse rol in de colaboratie in de verf zetten. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
9. Bart De Wever moet aandringen op amnestie. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
10. Prins Laurent for president. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...?eid=1.2123010
Een knieval komt er dus niet. "Als je omwille van zo'n heisa achteruit gaat, dan stop je niet met achteruitgaan. Dan slaan ze je als een dweil door de Kamer. Dat mensen redenen hadden om in de collaboratie te stappen, dat zal wel. Er zijn er zoveel geweest. Ratzinger zat bij de Hitlerjugend, Mitterand was een collaborateur. De koning van België is bij Hitler op de koffie geweest om te vragen of hij de macht mocht overnemen. Dat moet je in de context van die tijd bekijken. Dat was natuurlijk behoorlijk fout, zowel principieel als tactisch." Doet Bart De Wever er verstandig aan om dergelijke uitspraken op TV te verkondigen ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() BDW heeft niet over colloberatie gesproken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de indruk dat het niet BDW is die steeds over de collaboratie begint maar de tegenstanders van zijn partij, die de indruk geven niet voldoende argumenten in de actualiteit te vinden om tegen de NVA in te brengen. Als De Wever dan verwijst naar de koning dan moeten de Belgicisten dat maar slikken. Wie het potje opent moet zelf maar tegen de stank kunnen.
Het zou me niet verwonderen dat heel die collaboratiediscussie uiteindelijk in het voordeel van de NVA uitdraait. De meeste mensen beseffen wel dat het om niet ter zake doende argumentaties gaat die eerder lijken op een 'smearcampaign' dan op een volwassen discussie. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 oktober 2014 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens iedereen collaboreert iedere dag, enkel voor gemakzucht. Als je ziet hoe corrupt Congo geëxploiteerd en uitgebuit word door hun eigen corrupte politici en corrupte buitenlandse bedrijven, om hun grondstoffen, collaboreer je door de producten waar ze in verwerkt zijn, zonder dat je er bij stilstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat Bart dat zeer goed gedaan heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart heeft het koningshuis nergens van beschuldigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() partij slaafjes zijn er overal, hoe is het mogelijk om een persoon (bdw) zo te aanbidden precies of hij een God is. Het wordt omlangsom zieliger met die bende nvaers. Laatst gewijzigd door hollande : 19 oktober 2014 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij moest daarvoor zelfs zijn stem niet verheffen, wat een verschil met die mevrouw daar in het parlement. Ik moet Bart daarvoor niet aanbidden, ik ben het gewoon eens met wat hij daar zei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het niveau van de tegenstanders met die bende zagen.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op "la une" deze morgen 3 Waalse + een Vlaamse historicus over de collaboratie.
Besluit v.h. (hoffelijk) gesprek: de hetze van nu is TOTAAL achterhaald. De franstalige media zoeken sensatie op het niveau van de boekskes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al die uitspraken van de PS, vb. omtrent die stampende laarzen die hoorbaar zijn in de regering, hebben mij zo mogelijk nog militanter anti-PS gemaakt.
De woorden van De Wever zijn in alle kalmte, klaar en duidelijk gezegd. Ik hoop dat de regering kan overgaan tot de orde van de dag, waarvan het belangrijkste is om de sociale zekerheid wat zekerder te maken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 oktober 2014 om 16:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de "nationale" VRT kwam hij niet aan bod. Interessant om ook naar VTM te kijken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...?eid=1.2123010 Kijk en geniet, gewoon de link volgen. Moest de link niet meer werken, lees hieronder. Mag ik mij bezighouden met de problemen van deze eeuw?" zo 19/10/2014 - 11:59 Zico Saerens N-VA-voorzitter Bart De Wever kan de commotie rond Theo Francken en Jan Jambon van de afgelopen week niet begrijpen. Voor hem is er ook maar één verklaring voor de heisa. "Het doet de PS duidelijk pijn dat ze van de macht verdwenen is", zegt hij in "De zevende dag". Het was een bewogen week voor de N-VA. Onder andere de uitspraken van Jan Jambon over de collaboratie, enkele uitgelekte mails en een oud Facebookbericht van Theo Francken lieten het oppositiebloed van de PS koken. Het woord "racist" werd meermaals in de mond genomen in het politieke halfrond tijdens het Kamerdebat. Opvallende afwezige in de hele discussie: N-VA-voorzitter Bart De Wever. Hij zat namelijk als burgemeester van Antwerpen in Shanghai op handelsmissie. Wanneer hij in "De zevende dag" een compilatie van beelden van de afgelopen week ziet, is dat voor hem dan ook de eerste keer. "Een vismijn heeft er niets aan", klinkt het. "Daar wordt ook geroepen, getierd en gooien ze met rotte vis." Francken heeft zich volgens de voorzitter alleszins niets te verwijten. Ook niet omdat hij in een Facebookbericht drie jaar geleden de economische meerwaarde van migranten uit Congo en de Maghreb in twijfel trekt. "Francken heeft het migratiemodel van Europa vergeleken met dat van de Verenigde Staten", zegt hij. "Wij hebben veel minder activiteit kunnen plukken uit migratiegroepen dan de Verenigde Staten." En toch moest Francken openlijk zijn excuses aanbieden in de Kamer. Onterecht? "Als je dat bericht nu leest en je geeft daar een bepaalde intentieverklaring aan -die naar mijn mening onterecht is- dan voelen die groepen zich gekwetst. Dan kan je dat beter terugnemen." "Zeggen al jaren dat collaboratie fout was" Maar ook Jambon moest door het stof. Zijn uitspraken over de collaboratie ("het was fout, maar mensen hadden hun redenen") vielen namelijk ook niet in goede aarde. "Wij zeggen al jaren dat de collaboratie fout was", wil De Wever voor eens en voor altijd duidelijk maken. "Dat een groot deel van de Vlaamse Beweging, waar ik een telg van ben, aan de verkeerde kant stond is een behoorlijk zwarte bladzijde. Maar kan ik mij alsjeblieft bezighouden met de problemen van deze eeuw of moet ik mij bezighouden met de problemen van de eerste helft van de vorige eeuw?" Een knieval komt er dus niet. "Als je omwille van zo'n heisa achteruit gaat, dan stop je niet met achteruitgaan. Dan slaan ze je als een dweil door de Kamer. Dat mensen redenen hadden om in de collaboratie te stappen, dat zal wel. Er zijn er zoveel geweest. Ratzinger zat bij de Hitlerjugend, Mitterand was een collaborateur. De koning van België is bij Hitler op de koffie geweest om te vragen of hij de macht mocht overnemen. Dat moet je in de context van die tijd bekijken. Dat was natuurlijk behoorlijk fout, zowel principieel als tactisch." Voor de voorzitter lijkt er ook maar een reden voor de heisa van de voorbije jaren. "Het doet de PS duidelijk pijn dat ze van de macht zijn verdreven." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
iets wat de grootvader Van Filip van Mathilde,Leopold III wel degelijk deed. Maar daar hoor je de Waalse pers anders nooit iets van oprakelen ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 19 oktober 2014 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bart De Wever is een viswijf.
![]() |
#20 |
|