![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Minister-President
|
![]() Je ziet ze overal in België : de platen die de bebouwde kom markeren, bij het binnenrijden van een stads- of dorpscentrum. Niks mis mee?!? Ik denk toch niet meer van deze tijd. Dat kerkgebouw op die borden stoort mij mateloos. Dit is nog zo'n typisch relikwie uit de tijd dat kerk en staat nauwelijks gescheiden waren van elkaar. Het confronteert telkens weer met dar archaïsche Vlaanderen onder de kerktoren, naar de oerblanke tijd waarin diversiteit niet mocht bestaan. Kan de wetgever dit bord nu eindelijk eens naar de prullenbak verwijzen zodat alle mensen zich kunnen thuisvoelen wanneer ze een gemeente of stad binnenrijden? Dank u |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gouverneur
|
Wie zegt dat dat een kerktoren is? Dat lijkt me eerder moderne architectuur.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kom eens wat meer buiten, beste vriend. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Haarklieverij.
Ik ben atheist, maar het is nu eenmaal een feit dat in de typische "skyline" van Vlaanderen een kerktoren nooit ver weg is. Trouwens, op de toren van het pictogram staat geen kruis; is het dan wel een kerk? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Gouverneur
|
Zo'n bord moet religieneutraal zijn. Het zou neutraliteit moeten uitstralen. Zoals in scholen, bedrijven en overheidsdiensten.
Laatst gewijzigd door Tomas : 29 oktober 2014 om 00:02. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Vreemdeling
|
Was me nooit opgevallen, maar ik ben natuurlijk een walgelijke blanke met een katholieke achtergrond. Maar eigenlijk vind ik deze borden aartslelijk, ik vond de oude beter.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
.....
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 29 oktober 2014 om 01:33. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Er zijn sommige mensen die toch erg veel tijd op overschot hebben..... of ze zijn een beetje ziek.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Als we zelf lullen, lullen we beter"
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik geef toe dat ik geloofsgeloofgebouwen niet mijn ding zijn !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
gekker moet het echt niet meer worden..
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kerken zijn geen religieuze gebouwen meer.
Voor die drie procent van de bevolking, en dan gemiddeld nog boven de 80 jaar, die er wekelijks naar toe rollaten, een begrafenis of een echtscheidingsplechtigheid even achterwege gelaten, .. mogen we niet meer spreken van religie-gebonden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|