![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wie part time werkt, zijn baas een full time contract vraagt en dat niet krijgt heeft recht op een uitkering. Dan stijgt uw part time loon automatisch naar €1100.
U weet het, u gaat er voor. Werkers hebben daar verdomme recht op! Ze zeggen het U niet, maar ik heb het U gezegd. Men kan dus ook part time werk zoeken, een aanvraag doen waarvan men weet dat ze geweigerd wordt, en al de rest bijdoppen. Waarom zeggen ze ons dat niet vlakaf? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Bedankt voor de informatie. Maar het loon van veel parttime werkers zal netto al rond of boven €1100 per maand liggen, denk ik.
Het zijn eerder de voltijds werkenden die de pineut zijn. Brutloon €2100 is netto maar €1400 overhouden. Dit land stimuleert werken echt niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel is het zo dat wie fulltime heeft gewerkt en op dat moent werkloos is, en noodgedwongen een parttime job accepteert, "behoud van rechten" kan aanvragen wat recht geeft op een bijpassing. Maar net die bijpassing is beperkt in tijd nu, na twee jaar gaat daar flink wat vanaf. Bovendien mag je om recht te hebben op een bijpassing niet meer dan 30 uren werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wanneer je netto 1400 overhoudt is dit veel meer dan het bedrag wat je krijgt als alleenstaande via het OCMW, of nadat je al een tijd werkloos bent, bovendien zijn er vaak extra voordelen zoals maaltijdsheques, wat kan leiden tot 140 euro meer per maand, vakantiegeld, dertiende maand..zeggen dat " werken niet wordt gestimuleerd" is een uitspraak die onjuist is. Veel hangt af van je eigen startpakket op die arbeidsmarkt, het werk wat je doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw is voltijds huisvrouw zonder inkomen. Ik heb mijn eigen wagen, mijn eigen huis, we hebben meer dan voldoende om rond te komen. Citytrips of dure vakantiereizen zitten er wel niet in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik trouwde werkten we met twee om die éne lening te kunnen afbetalen (maar toen betaalde je wel tot 12% interest - wij hebben geluk gehad met een eerste sociale lening �* 7% en een tweede aan 12%)).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als het al zo zou zijn (wat ik sterk betwijfel) zou dit stante pede mogen afgeschaft worden. Als je niet tevreden bent met een deeltijdse zoek, wel zoek dan een voltijdse en/of een extra parttime job. Waarom zouden anderen jou moeten vergoeden om niet te werken? Hoog tijd dat er aan het parasiteren paal en perk wordt gesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het hier zien gebeuren. Of er af gaat weet ik niet, maar waarom een werker niet informeren achter zijn rechten? Voor hen achterhouden en bij andere buiten smijten???? Iet dat u geld kan opbrengen, daar zijn ze zwijgzaam over. En mij tien jaar lang loon afhouden om dan door de sociale zekerheid geweigerd worden dak in mijn auto of erger kon slapen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
uw werkgever, rva, vdab, staat, ... en jawel uw werkgever moet uw aanvraag tot full time weigeren en gij kunt dan tijdens uw part time bijdoppen. Laatst gewijzigd door Peche : 10 november 2014 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien U een full time job wil: ga solliciteren. Indien U een fulltime job gewerkt heeft en ontslagen wordt, waarna u slechts een parttime job vindt, dan krijg je TIJDELIJK een bijkomende uitkering.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() de werkgever niet. rva betaalt dat. ge hebt recht op een minimum inkomen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() RVA is belastingsgeld. waarom moeten werkenden betalen om mensen die de moeite niet doen om een extra job te vinden te betalen? Waarom dan nog full time werken? ik ga part time job zoeken en eis dan dat ik full time mag werken, de werkgever weigert en ik krijg extra uitkering?
![]() |
![]() |