![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verfrissend nieuws.
De chique Hilton op de Antwerpse Groenplaats renoveert. De overtollige meubelen schenken ze nu weg aan Victor, een centrum en winteropvang voor daklozen. Hopelijk houden die mensen het een beetje netjes en is alles niet binnen de kortste tijd vervuild of vernietigd: http://www.gva.be/cnt/dmf20141118_01...-voor-daklozen ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindelijk mensen die aan de minder begoeden denken.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een 15-tal paterkes in een abdijcomplex dat meer dan honderd man kan huisvesten, omringd door landerijen en bossen waar de gemiddelde victoriaanse grootgrondbezitter jaloers op zou zijn. Maar de daklozen huisvesten? Ho maar.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen. Maar ik zit ook niet elke week te preken dat we in de voetsporen van de goede fee met een baard - Jezus Christus - moeten treden. Ik ben geen spirituele belofte aangegaan waarin ik een sprookjesboek tot de handleiding van mijn leven heb verklaard. En vooral, ik bezit geen imperium dat gegroeid is uit een eeuwenlange moordpartijen, indoctrinatie, genocide en corruptie.
Ik stop af en toe een minder fortuinlijke medeburger eens 5 euro toe, maar voor de rest kom ik er voor uit dat ik een egoïstische zak ben, zonder dat ik anderen bedreig met een eeuwigheid in het vagevuur als ze niet anders handelen dan ik.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 18 november 2014 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In vergelijking met vroeger heeft de abdij nog maar weinig gronden. Daarnaast heeft de abt trouwens te kennen gegeven dat het achterliggend bos verkocht zal worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkele natuurlijk. 't Is gemakkelijk alles af te schuiven op de Kerk. Daarnaast schijnt hij ook niet te weten dat de abdij van Affligem ook een bezinningsoord is dat jaarlijks vele honderden mensen ontvangt (en dus ook een tijdje huisvest).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De goede fee met de baard (mocht die al bestaan hebben) zei "wie zonder zonde is ,werpe de eerste steen ". Een spirituele belofte , wat is dat ? U heeft duidelijk problemen met "de kerk" , welkom bij de bende . U ziet echter niet dat zonder die kerk er net zoveel doden waren gevallen . Die oude structuur mag er gerust aan geloven , Maar dan liefst voor een betere structuur . We waren goed bezig in Belgie , maar nu zijn we weer achteruit aan het gaan . Na afgave van meer dan 50 percent van mn loon geef ik geen bal meer . Hardvochtig hé . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() En hoeveel jij zelf?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Maar wel juist. Hun geweten is weer een tijdje gesust ook.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén, meer plaats in huis en speling in 't budget heb ik niet met mijn loontje.
Het is trouwens verbazend hoe lastig het is voor een dakloze om uit die vicieuze cirkel te geraken. Je kan niet geloven hoeveel tijd je ergens staat aan te schuiven en te wachten op een dag om iets in orde te krijgen... Aangezien mensen in die situatie bv ook al eens schulden hebben is het ook niet mogelijk om 't adres hier te zetten. Een probleemadres dus. Ondertussen blijft het hopen op een doorbraak bij het OCMW of het winnen van een lotto... ![]() (Persoonlijk zie ik 6 juiste met de lotto meer zitten ![]() Het zijn kleine optelsommetjes van problemen die je tegenkomt en die toch stapje per stapje opgelost moeten worden voor iemand weer op eigen benen kan staan. Best vermoeiend eigenlijk, maar 't zal wel lukken. En jij?
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() 0 , kheb als werkgever wel eens mensen een kans gegeven . Op tijd komen en je werk doen was een goede maatstaf .
Ook daar heb ik niet doorgedrukt . Zaak stopgezet en ambtenaar geworden . Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN