Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2014, 21:04   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.324
Standaard De EU moet zich niet moeien met de Oosterweelverbinding.

Met de dag wordt mijn afkeer van de Europese Unie groter en groter. Ook hier wat betreft de Oosterweelverbinding, waar moeit die Europese Unie zich mee !

Ik roep de Vlaamse regering op om de afkeuring van de Europese Unie volledig naast zich neer te leggen en te negeren en direct verder te gaan op de plannen die eerder werden goedgekeurd door de Vlaamse regering.

Het wordt hoog tijd dat de verkeersopstopping rond Antwerpen structureel wordt aangepakt.

Een pluspuntje als de Vlaamse regering toch plooit voor de EU, wat ze 99% zeker zal doen, is dat de afkeer van de Europese Unie bij het Vlaamse volk met de dag groter zal worden.

Hopelijk wordt de uittreding uit de Europese Unie bij de volgende verkiezingen een hoofdthema en staat er tegen dan een sterke Vlaams nationalistisch en anti EU (=VS-collabo's) partij op.
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 december 2014 om 21:04.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 21:12   #2
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Met de dag wordt mijn afkeer van de Europese Unie groter en groter. Ook hier wat betreft de Oosterweelverbinding, waar moeit die Europese Unie zich mee !

Ik roep de Vlaamse regering op om de afkeuring van de Europese Unie volledig naast zich neer te leggen en te negeren en direct verder te gaan op de plannen die eerder werden goedgekeurd door de Vlaamse regering.

Het wordt hoog tijd dat de verkeersopstopping rond Antwerpen structureel wordt aangepakt.

Een pluspuntje als de Vlaamse regering toch plooit voor de EU, wat ze 99% zeker zal doen, is dat de afkeer van de Europese Unie bij het Vlaamse volk met de dag groter zal worden.

Hopelijk wordt de uittreding uit de Europese Unie bij de volgende verkiezingen een hoofdthema en staat er tegen dan een sterke Vlaams nationalistisch en anti EU (=VS-collabo's) partij op.
Heb je al geoefend?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 21:15   #3
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Vergeet niet dat het Europese aanbestedingssysteem ook voordelig is voor Vlaamse bedrijven zoals De Nul en CFE
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 21:18   #4
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Heb je al geoefend?
Als de economische collapse van Vlaanderen en Belgie volkomen zal zijn, zullen er ook geen files meer zijn in en rond Antwerpen en of Brussel: de lange wapper en consoorten zijn totaal overbodig, zeker tegen de tijd dat er ooit iets gebouwd geraakt. Misschien een 10 000 chinezen naar hier doen komen om dit hier te bouwen, zodat onze werklozen rustig kunnen doorrijden met hun made in china wagen????
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 21:18   #5
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Heb je al geoefend?
Als de economische collapse van Vlaanderen en Belgie volkomen zal zijn, zullen er ook geen files meer zijn in en rond Antwerpen en of Brussel: de lange wapper en consoorten zijn totaal overbodig, zeker tegen de tijd dat er ooit iets gebouwd geraakt. Misschien een 10 000 chinezen naar hier doen komen om dit hier te bouwen, zodat onze werklozen rustig kunnen doorrijden met hun made in china wagen????
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 21:18   #6
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Heb je al geoefend?
Als de economische collapse van Vlaanderen en Belgie volkomen zal zijn, zullen er ook geen files meer zijn in en rond Antwerpen en of Brussel: de lange wapper en consoorten zijn totaal overbodig, zeker tegen de tijd dat er ooit iets gebouwd geraakt. Misschien een 10 000 chinezen naar hier doen komen om dit hier te bouwen, zodat onze werklozen rustig kunnen doorrijden met hun made in china wagen????
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 21:21   #7
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Vergeet niet dat het Europese aanbestedingssysteem ook voordelig is voor Vlaamse bedrijven zoals De Nul en CFE
Die wel met een loonhandicap zitten van 20% tegen nederlandse bedrijven. Als er al ooit eens iets gebouwd gaat worden ga je zien dat het grootste gedeelte naar Nederlandse bedrijven gaat gaan....
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 21:27   #8
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Vergeet niet dat het Europese aanbestedingssysteem ook voordelig is voor Vlaamse bedrijven zoals De Nul en CFE
Moest er geen verplichting zijn tot europese aanbesteding dan kon dit werk sowieso uitbesteed worden aan belgische bedrijven... De europese aanbesteding is dus net een nadeel voor de vlaamse bedrijven...
U slaat de bal dus 100% verkeerd...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 21:32   #9
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Moest er geen verplichting zijn tot europese aanbesteding dan kon dit werk sowieso uitbesteed worden aan belgische bedrijven... De europese aanbesteding is dus net een nadeel voor de vlaamse bedrijven...
U slaat de bal dus 100% verkeerd...
Een buitenlands consortium dat het werk goedkoper kan uitvoeren mag dus niet volgens U? Samenwerking tussen buitenlandse en Vlaamse bedrijven kan dus niet volgens U? Op welke basis maakt u deze beweringen?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 21:32   #10
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Moest er geen verplichting zijn tot europese aanbesteding dan kon dit werk sowieso uitbesteed worden aan belgische bedrijven... De europese aanbesteding is dus net een nadeel voor de vlaamse bedrijven...
U slaat de bal dus 100% verkeerd...
Door die Europese aanbestedingen krijgen Belgische ondernemingen net toegang tot een veel grotere markt. Dat is net het punt. En opdrachten die een grote technische kennis vragen zijn veel minder onderhevig aan loonkostproblematiek. Dat hebben ondernemingen zoals De Nul en CFE met hun buitenlandse successen ondertussen wel bewezen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 22:37   #11
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Door die Europese aanbestedingen krijgen Belgische ondernemingen net toegang tot een veel grotere markt. Dat is net het punt. En opdrachten die een grote technische kennis vragen zijn veel minder onderhevig aan loonkostproblematiek. Dat hebben ondernemingen zoals De Nul en CFE met hun buitenlandse successen ondertussen wel bewezen.
Wie doet de sleepdiensten in de haven van Zeebrugge?
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 22:40   #12
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Door die Europese aanbestedingen krijgen Belgische ondernemingen net toegang tot een veel grotere markt. Dat is net het punt. En opdrachten die een grote technische kennis vragen zijn veel minder onderhevig aan loonkostproblematiek. Dat hebben ondernemingen zoals De Nul en CFE met hun buitenlandse successen ondertussen wel bewezen.
We hebben het hier niet over de markt. Moest het een belgische aanbesteding zijn waar alleen belgische bedrijven mochten aan deelnemen staan de hollandse concurrenten buiten spel. U haalt alle 'bon ton' termen door mekaar: hoog technologisch, toegang tot de markt, succes...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 23:46   #13
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Met de dag wordt mijn afkeer van de Europese Unie groter en groter. Ook hier wat betreft de Oosterweelverbinding, waar moeit die Europese Unie zich mee !

Ik roep de Vlaamse regering op om de afkeuring van de Europese Unie volledig naast zich neer te leggen en te negeren en direct verder te gaan op de plannen die eerder werden goedgekeurd door de Vlaamse regering.

Het wordt hoog tijd dat de verkeersopstopping rond Antwerpen structureel wordt aangepakt.

Een pluspuntje als de Vlaamse regering toch plooit voor de EU, wat ze 99% zeker zal doen, is dat de afkeer van de Europese Unie bij het Vlaamse volk met de dag groter zal worden.

Hopelijk wordt de uittreding uit de Europese Unie bij de volgende verkiezingen een hoofdthema en staat er tegen dan een sterke Vlaams nationalistisch en anti EU (=VS-collabo's) partij op.
De EU moet zich nergens mee moeien. Ze kunnen daar beter gisteren van afstappen dan morgen en iedere dag dat het nog langer duurt wordt het voor ons alleen nog maar rampzaliger.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 23:56   #14
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Met de dag wordt mijn afkeer van de Europese Unie groter en groter. Ook hier wat betreft de Oosterweelverbinding, waar moeit die Europese Unie zich mee !

Ik roep de Vlaamse regering op om de afkeuring van de Europese Unie volledig naast zich neer te leggen en te negeren en direct verder te gaan op de plannen die eerder werden goedgekeurd door de Vlaamse regering.

Het wordt hoog tijd dat de verkeersopstopping rond Antwerpen structureel wordt aangepakt.

Een pluspuntje als de Vlaamse regering toch plooit voor de EU, wat ze 99% zeker zal doen, is dat de afkeer van de Europese Unie bij het Vlaamse volk met de dag groter zal worden.

Hopelijk wordt de uittreding uit de Europese Unie bij de volgende verkiezingen een hoofdthema en staat er tegen dan een sterke Vlaams nationalistisch en anti EU (=VS-collabo's) partij op.
Het staat er stelselmatig aan te komen. Er gaan steeds meer stemmen in Nederland, Duitsland en Frankrijk op in die richting. Ook in Engeland gaan er veel septische kreten op.

De dag dat er eender in welk van deze landen een regering aan de macht komt die tegen EU is en die er uit stappen zit de EU op zijn gat. Einde van het verhaal. Spijtig dat het een verhaal zal geweest zijn dat ons heeeel veel schade zal berokkend hebben en ontzettend veel geld zal gekost hebben.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2014, 00:07   #15
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Als de economische collapse van Vlaanderen en Belgie volkomen zal zijn, zullen er ook geen files meer zijn in en rond Antwerpen en of Brussel: de lange wapper en consoorten zijn totaal overbodig, zeker tegen de tijd dat er ooit iets gebouwd geraakt. Misschien een 10 000 chinezen naar hier doen komen om dit hier te bouwen, zodat onze werklozen rustig kunnen doorrijden met hun made in china wagen????
Het zou inderdaad niet slecht zijn dat ze er bv. Italianen zouden aan zetten. Daar heb ik weten 25 nieuwe bruggen leggen over de autostrade naar Rome, zonder dat ook maar even de autosnelweg afgesloten werd. Ook de wegen die via die bruggen de autosnelweg moesten kruisen zijn gans de tijd in gebruik gebleven.

Hier hou je hart vast als ze hier en daar een putje in het wegdek moeten gaan dichten. Dat begint gewoonlijk met 25 km paaltjes neer te zetten om alles over één rijstrook te leiden om vervolgens in bouw verlof te vertrekken. gedurende gans die tijd zie je nergens nog iets bougeren. Ook dikwijls het verkeer niet meer, alles pot vast.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 23:31   #16
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Een buitenlands consortium dat het werk goedkoper kan uitvoeren mag dus niet volgens U? Samenwerking tussen buitenlandse en Vlaamse bedrijven kan dus niet volgens U? Op welke basis maakt u deze beweringen?
Ik maak deze bewering niet. Ik zeg alleen dat, omdat de loonkost in Nederland lager ligt dan in Belgie, een Nederlands bedrijf makkelijker een aanbesteding kan winnen dan een Belgisch bedrijf. En verder maak ik de opmerking dat dit nadelig is voor het Belgische bedrijf tov het Nederlands. Alle andere beweringen die U me toeschrijft hebt U verkeerd gelezen.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 23:43   #17
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 20.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Het staat er stelselmatig aan te komen. Er gaan steeds meer stemmen in Nederland, Duitsland en Frankrijk op in die richting. Ook in Engeland gaan er veel septische kreten op.

De dag dat er eender in welk van deze landen een regering aan de macht komt die tegen EU is en die er uit stappen zit de EU op zijn gat. Einde van het verhaal. Spijtig dat het een verhaal zal geweest zijn dat ons heeeel veel schade zal berokkend hebben en ontzettend veel geld zal gekost hebben.
1 van de 2 regeringen moet weg. Ofwel wordt alles beslist in de EU ofwel alles nationaal. Als alles door de EU beslist wordt kunnen we ineens hier in België met de grove borstel door alle kutparlementjes die denken dat ze iets te zeggen hebben.
__________________
"Een beetje kennis is een gevaarlijk ding; Drink diep, of proef niet van de Pierische bron: Daar bedwelmen oppervlakkige gedachten de hersenen" - Alexander Pope
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 00:06   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Met de dag wordt mijn afkeer van de Europese Unie groter en groter. Ook hier wat betreft de Oosterweelverbinding, waar moeit die Europese Unie zich mee !
Misschien omdat de EU ook meebetaalt...?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 01:41   #19
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
1 van de 2 regeringen moet weg. Ofwel wordt alles beslist in de EU ofwel alles nationaal. Als alles door de EU beslist wordt kunnen we ineens hier in België met de grove borstel door alle kutparlementjes die denken dat ze iets te zeggen hebben.
Dan hebben we niets meer in de pap te brokken. Gij zijt helemaal de trappers kwijt geloof ik.

Er zijn twee dingen die moeten gebeuren en allebei zo rap als mogelijk. Einde van België en einde van de EU.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 01:44   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien omdat de EU ook meebetaalt...?
Van wie zijn centen.

Weet je, stort gij iedere maand een derde van uw loon op mijn rekening en dan zal ik bijleggen wanneer gij een nieuwe auto koopt, maar ge moet dan wel die kopen die ik voor u bepaal hé, want ik leg toch bij bij je aankoop hé!!!!!

Of dacht ge dat bij de EU het geld uit de bomen komt vallen?

Laatst gewijzigd door Garry : 23 december 2014 om 01:45.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be