![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Met de dag wordt mijn afkeer van de Europese Unie groter en groter. Ook hier wat betreft de Oosterweelverbinding, waar moeit die Europese Unie zich mee !
Ik roep de Vlaamse regering op om de afkeuring van de Europese Unie volledig naast zich neer te leggen en te negeren en direct verder te gaan op de plannen die eerder werden goedgekeurd door de Vlaamse regering. Het wordt hoog tijd dat de verkeersopstopping rond Antwerpen structureel wordt aangepakt. Een pluspuntje als de Vlaamse regering toch plooit voor de EU, wat ze 99% zeker zal doen, is dat de afkeer van de Europese Unie bij het Vlaamse volk met de dag groter zal worden. Hopelijk wordt de uittreding uit de Europese Unie bij de volgende verkiezingen een hoofdthema en staat er tegen dan een sterke Vlaams nationalistisch en anti EU (=VS-collabo's) partij op. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 december 2014 om 21:04. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Europees Commissaris
|
Vergeet niet dat het Europese aanbestedingssysteem ook voordelig is voor Vlaamse bedrijven zoals De Nul en CFE
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Als de economische collapse van Vlaanderen en Belgie volkomen zal zijn, zullen er ook geen files meer zijn in en rond Antwerpen en of Brussel: de lange wapper en consoorten zijn totaal overbodig, zeker tegen de tijd dat er ooit iets gebouwd geraakt. Misschien een 10 000 chinezen naar hier doen komen om dit hier te bouwen, zodat onze werklozen rustig kunnen doorrijden met hun made in china wagen????
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Als de economische collapse van Vlaanderen en Belgie volkomen zal zijn, zullen er ook geen files meer zijn in en rond Antwerpen en of Brussel: de lange wapper en consoorten zijn totaal overbodig, zeker tegen de tijd dat er ooit iets gebouwd geraakt. Misschien een 10 000 chinezen naar hier doen komen om dit hier te bouwen, zodat onze werklozen rustig kunnen doorrijden met hun made in china wagen????
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Die wel met een loonhandicap zitten van 20% tegen nederlandse bedrijven. Als er al ooit eens iets gebouwd gaat worden ga je zien dat het grootste gedeelte naar Nederlandse bedrijven gaat gaan....
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
U slaat de bal dus 100% verkeerd... |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Een buitenlands consortium dat het werk goedkoper kan uitvoeren mag dus niet volgens U? Samenwerking tussen buitenlandse en Vlaamse bedrijven kan dus niet volgens U? Op welke basis maakt u deze beweringen?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Europees Commissaris
|
Door die Europese aanbestedingen krijgen Belgische ondernemingen net toegang tot een veel grotere markt. Dat is net het punt. En opdrachten die een grote technische kennis vragen zijn veel minder onderhevig aan loonkostproblematiek. Dat hebben ondernemingen zoals De Nul en CFE met hun buitenlandse successen ondertussen wel bewezen.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De dag dat er eender in welk van deze landen een regering aan de macht komt die tegen EU is en die er uit stappen zit de EU op zijn gat. Einde van het verhaal. Spijtig dat het een verhaal zal geweest zijn dat ons heeeel veel schade zal berokkend hebben en ontzettend veel geld zal gekost hebben. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier hou je hart vast als ze hier en daar een putje in het wegdek moeten gaan dichten. Dat begint gewoonlijk met 25 km paaltjes neer te zetten om alles over één rijstrook te leiden om vervolgens in bouw verlof te vertrekken. gedurende gans die tijd zie je nergens nog iets bougeren. Ook dikwijls het verkeer niet meer, alles pot vast. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik maak deze bewering niet. Ik zeg alleen dat, omdat de loonkost in Nederland lager ligt dan in Belgie, een Nederlands bedrijf makkelijker een aanbesteding kan winnen dan een Belgisch bedrijf. En verder maak ik de opmerking dat dit nadelig is voor het Belgische bedrijf tov het Nederlands. Alle andere beweringen die U me toeschrijft hebt U verkeerd gelezen.
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn twee dingen die moeten gebeuren en allebei zo rap als mogelijk. Einde van België en einde van de EU. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Van wie zijn centen.
Weet je, stort gij iedere maand een derde van uw loon op mijn rekening en dan zal ik bijleggen wanneer gij een nieuwe auto koopt, maar ge moet dan wel die kopen die ik voor u bepaal hé, want ik leg toch bij bij je aankoop hé!!!!! Of dacht ge dat bij de EU het geld uit de bomen komt vallen? Laatst gewijzigd door Garry : 23 december 2014 om 01:45. |
|
|
|