Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2003, 10:05   #1
Kuifje
Vreemdeling

Standaard

Ik zag de 'verdraagzame' linkse rukkertjes -aangevuld met wat Marokkaanse drugdealers uit Brussel - bezig op de anti-NSV-tegenbetoging. Maar jongens toch: wat een schorem, wat een schorem... Vitrines verbrijzelen, auto's vernielen, onschuldige voorbijgangers afranselen, brandjes stichten, met stenen gooien,... En dat allemaal omdat de NSV betoogt tegen Bologna. Een waar toonbeeld van verdraagzaamheid! En achteraf zijn ze nog trots op hun daden ook. Echt zielig.
Kuifje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2003, 10:36   #2
marijke
Burger

marijke's schermafbeelding

Standaard

[size=7][/size]En weer was de gewone burger het slachtoffer van vandalenstreken..
Oud 28 februari 2003, 10:54   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Marijke schreef:
Citaat:
En weer was de gewone burger het slachtoffer van vandalenstreken..
Ben jij een onverdraagzaam mens zeg.
Kun je dan nog niet verdragen dat ze uw wagen wat beschadigen, of uw huis in de fik steken ?
Die jongens hebben toch ook recht op een verzetje niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2003, 13:32   #4
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuifje
Ik zag de 'verdraagzame' linkse rukkertjes -aangevuld met wat Marokkaanse drugdealers uit Brussel - bezig op de anti-NSV-tegenbetoging. Maar jongens toch: wat een schorem, wat een schorem... Vitrines verbrijzelen, auto's vernielen, onschuldige voorbijgangers afranselen, brandjes stichten, met stenen gooien,... En dat allemaal omdat de NSV betoogt tegen Bologna. Een waar toonbeeld van verdraagzaamheid! En achteraf zijn ze nog trots op hun daden ook. Echt zielig.
Ja ze zijn echt verdraagzaam en voeren vrije meningsuiting hoog in het vaandel!
Oja ,dju ,das waar ,het waren vlaams -nationalisten daar telt dat niet voor!
Das maar eigen volk ,niet belangerijk genoeg! 8)
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2003, 13:37   #5
zottemutse
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Marijke schreef:
Citaat:
En weer was de gewone burger het slachtoffer van vandalenstreken..
Ben jij een onverdraagzaam mens zeg.
Kun je dan nog niet verdragen dat ze uw wagen wat beschadigen, of uw huis in de fik steken ?
Die jongens hebben toch ook recht op een verzetje niet.
Lap, daar gaan we weer ! Vuile racist ! Wat heb jij tegen de islam ? Als dat nu bij die gastjes hun godsdienst hoort ...
zottemutse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2003, 13:37   #6
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Schade aan wagens en huizen? Voor zover ik gelezen, gezien en gehoord heb, is er inderdaad een winkelruit gesneuveld en zijn er we verschillende vandalenstreken uitgehaald door het anarchistisch, klein-links, mao- en/of leninistische tuig.

Links en Rechts gaan uiteraard niet vrijuit in deze; beiden maakten zich schuldig aan wildplakken en dus de beschadiging van straatmeubilair. Weken voor de betoging spoten de NSV-ers en linkse activisten Leuven al herhaaldelijk dicht met slogans.

Dit is zondermeer overlast en betekent een ongesoliciteerde meerkost voor ons, Leuvense inwoners. Daarmee ben ik het volledig eens.

Maar wat te denken van de baldadigheden die studenten het ganse jaar door uithalen?

Wat met het door de stad Leuven mee georchestreerde terreur van 3-4 dagen Marktrock en de kleinere evenementen die leuven op zijn kop zetten, vervuild en potdoof achter laten?

Laten we alle studenten deporteren en een 'blok' zetten op festivals in de binnenstad
Oud 28 februari 2003, 14:24   #7
angus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Schade aan wagens en huizen? Voor zover ik gelezen, gezien en gehoord heb, is er inderdaad een winkelruit gesneuveld en zijn er we verschillende vandalenstreken uitgehaald door het anarchistisch, klein-links, mao- en/of leninistische tuig.

Links en Rechts gaan uiteraard niet vrijuit in deze; beiden maakten zich schuldig aan wildplakken en dus de beschadiging van straatmeubilair. Weken voor de betoging spoten de NSV-ers en linkse activisten Leuven al herhaaldelijk dicht met slogans.

Dit is zondermeer overlast en betekent een ongesoliciteerde meerkost voor ons, Leuvense inwoners. Daarmee ben ik het volledig eens.

Maar wat te denken van de baldadigheden die studenten het ganse jaar door uithalen?

Wat met het door de stad Leuven mee georchestreerde terreur van 3-4 dagen Marktrock en de kleinere evenementen die leuven op zijn kop zetten, vervuild en potdoof achter laten?

Laten we alle studenten deporteren en een 'blok' zetten op festivals in de binnenstad
de handelaars gaan tevreden zijn...
het enige dat leuven trouwens op de kaart zet is de K.U.Leuven
angus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2003, 15:01   #8
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door angus
Citaat:

de handelaars gaan tevreden zijn...
het enige dat leuven trouwens op de kaart zet is de K.U.Leuven
Van mij hoeft leuven niet op de kaart te staan, maar je hebt gelijk dat de KUL een belangrijke groeipool is voor Leuven en omstreken. Toch betekent de aanwezigheid van de univ ook dat er hinder meekomt met die duizenden studenten. Meer dan van die sporadisch clash tussen links en rechts....
Oud 28 februari 2003, 15:03   #9
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Al die "culturele"manifestaties met slechte stampmuziek, alcoholisme en massale ontucht in parken en plantsoenen mogen wat mij betreft direct verboden worden.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2003, 15:11   #10
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Al die "culturele"manifestaties met slechte stampmuziek, alcoholisme en massale ontucht in parken en plantsoenen mogen wat mij betreft direct verboden worden.
Verboden hoeft het niet te worden, maar wel binnen de perken gehouden. Zoniet verbannen naar de feestweide van Werchter en de kosten van de tussenkomsten door de politie, brandweer enz verhalen op de organisatie. Sorry Schuermans, betaal uw rekening zelf of reken het door naar de festivalgangers die zo nodig zichzelf te buiten moeten gaan.

8)
Oud 28 februari 2003, 15:16   #11
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Van mij hoeft leuven niet op de kaart te staan, maar je hebt gelijk dat de KUL een belangrijke groeipool is voor Leuven en omstreken. Toch betekent de aanwezigheid van de univ ook dat er hinder meekomt met die duizenden studenten. Meer dan van die sporadisch clash tussen links en rechts....
Goede opmerking, Hoeveel studenten zijn er in leuven. Hoeveel van die studenten namen er deel aan die betoging, hoeveel studenten van Pol & Soc.

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2003, 16:05   #12
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Er is wel een volledige facbar die nog maar juist geopend was kort en klein geslagen, ge denkt toch niet dat het links crapuul hun eigen materiaal gaan gebruiken om mee te smijten of blokkades op te werpen, nee dat gaan ze gaan roven bij a-politieke studentenvereningen.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2003, 17:59   #13
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Verboden hoeft het niet te worden, maar wel binnen de perken gehouden. Zoniet verbannen naar de feestweide van Werchter en de kosten van de tussenkomsten door de politie, brandweer enz verhalen op de organisatie. Sorry Schuermans, betaal uw rekening zelf of reken het door naar de festivalgangers die zo nodig zichzelf te buiten moeten gaan.

8)
Voor zover ik weet zijn er op festivals nauwelijks problemen, toch niet van die aard dat er politie aan de pas moet komen!! Enkel voor het regelen van het verkeer lijkt mij politie noodzakelijk.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2003, 18:02   #14
athena
Parlementslid

Standaard

Waarom de tegenbetoging geen dag voor of na de NSV-betoging organiseren?
Oud 28 februari 2003, 18:15   #15
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

[quote="athena"]Waarom de tegenbetoging geen dag voor of na de NSV-betoging organiseren?[/quote$

Dat lijkt mij inderdaad de enige goede oplossing! Zo betogen enkel nog die personen die echt een boodschap willen uitdragen en niet diegene gewoon wat keet willen komen schoppen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2003, 18:57   #16
datri
Gouverneur

Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Hun bedoeling is immers een rechtstreekse confrontatie aan te gaan met de NSV en nadien de onregelmatigheden in hun schoenen te schuiven !
Oud 28 februari 2003, 20:23   #17
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Hun bedoeling is immers een rechtstreekse confrontatie aan te gaan met de NSV en nadien de onregelmatigheden in hun schoenen te schuiven !
Linksen zijn lafbekken en lamstralen!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2003, 12:47   #18
athena
Parlementslid

Standaard

Inderdaad, linksen zijn op confrontatie, heb mij eens geïnformeerd over de vorige NSV-betogingen in Gent en Antwerpen, waar het veel moeilijker is om het tot een confrontatie te laten komen en daar waren veel minder tegenbetogers, volgens mijn bronnen 2 jaar geleden ocharme 120 in Antwerpen
Oud 1 maart 2003, 12:53   #19
Forza Europa
Lokaal Raadslid

Standaard

De roze leeuwen voelen zich al goed thuis bij de N-VA, met een flikker als lijsttrekker. Meer nog, ze maken er nog massaal propaganda voor!
Forza Europa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2003, 12:54   #20
Frolic
Burgemeester

Frolic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Enkel nog Laïs op de Vlaamse Podia!! Hoezee!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be