Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 20 januari 2015, 13:27   #1
Woordenaar
Burgemeester

Woordenaar's schermafbeelding

Standaard Dimitri Bontinck: “Charlie Hebdo heeft het zelf gezocht”

=> Bron : http://www.gva.be/cnt/dmf20150119_01...t-zelf-gezocht

Citaat:
Charlie Hebdo heeft het zelf gezocht door steeds zo uitdagend te zijn. Dat zegt Dimitri Bontinck, de vader van Jejoen, in een opmerkelijk interview met P-Magazine.
Over enkele weken weet Bontinck welke straf zijn zoon Jejoen krijgt op het proces tegen leden van Sharia4Belgium. Intussen zit zijn zoon in de gevangenis omdat hij met zijn ex-vriendin naar Turkije trok, terwijl hem dat verboden werd. Dat alles houdt Dimitri Bontinck echter niet tegen om straffe uitspraken te doen in de pers.

Zo zegt Bontinck niet verbaasd te zijn over de aanslagen in Parijs. “Ik had dit al langer voorspeld, want met die mannen valt niet te sollen. In die zin heeft Charlie Hebdo het zelf gezocht door steeds zo uitdagend te zijn.”

Eredoctoraat

Toen zijn zoon Jejoen in Syrië vastzat bij de troepen van Islamitische Staat reisde vader Dimitri hem achterna om hem terug te halen. Hij kreeg de smaak te pakken, want het afgelopen jaar keerde hij nog een aantal keer terug naar het oorlogsgebied om andermans kinderen te gaan opsporen. De trips maakten van hem een Syrië-expert, zo meent Bontinck zelf. “Weet je dat er zelfs al mensen van overheden bij mij thuis geweest zijn om te praten over de aanpak van radicalisering? Uit Denemarken en Canada, bijvoorbeeld. Zij zeggen dat ik bij hen al lang een eredoctoraat had gekregen. Maar nu moet de overheid hier er niet meer mee afkomen hoor. Die is niet meer welkom. Het buitenland is haar toch al voor.”

Wat hij er zag was lang niet altijd fraai, maar toch is zijn beeld van de streken die in handen zijn van de Islamitische Staat genuanceerder dan wat er hier over wordt gezegd en geschreven. “Ik heb de voordelen van de Islamitische Staat gezien. Er is orde, veiligheid, gratis wonen, voeding, onderwijs, niemand heeft er problemen. Onze westerse samenleving zou er heel wat van kunnen opsteken: er is solidariteit, respect en broederschap.”

‘Arabische meisjes hebben meer passie’

Verderop in het interview gaat het over iets luchtiger zaken, zoals het vrouwelijk schoon. “Sinds ik met mijn kop op tv kom, bieden Marokkaanse en Turkse meisjes zichzelf spontaan aan. Ik ben al meer dan twee jaar een gezonde vrijgezel en heb het laatste jaar opvallend veel vriendinnen gehad, maar er zat geen enkele Belgische tussen. Allemaal Arabische. Allemaal mooie meisjes. Ze zijn ook anders, sensueler. Ze hebben meer passie en ja, ze zijn beter in bed!”

Verfilming

Tot slot beweert Bontinck dat er ook een film over zijn avonturen in de pijplijn zit. “De film begint bij mijn geboorte, maar vertelt vooral het volledige verhaal over wat er met Jejoen in Syrië gebeurd is. Films van dat kaliber zie je niet veel in België. En als hij uiteindelijk in de zalen komt, ben ik binnen voor de rest van mijn leven.”
=> Willen we dit individu ook even uit het bevolkingsregister schrappen aub.
Woordenaar is offline  
Oud 20 januari 2015, 13:31   #2
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

=> Blijkbaar bestond hier al een post over, mijn excuses.
Woordenaar is offline  
Oud 20 januari 2015, 15:04   #3
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Maar toch : Dimitri Bontinck verdient ook een pak rammel. Misschien dat hij dan wat minder mediageil wordt en zijn bakkes leert houden. En zijn zoon Jejoen mag voor mijn part direct voor een vuurpeloton.
PORSCHE is offline  
Oud 20 januari 2015, 15:42   #4
pegasus6869
Banneling

Standaard

Wat een vetten ++ LUL ++is die Bontinck zeg !!!......Dat éé zin kluten ga schuren mee t'zoontse'n waar hij zo fier op is naar Syrie ......Hij zegt t'zelf da kalf dat de wijfen ginder beter kunnen neuken !

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 20 januari 2015 om 15:46.
pegasus6869 is offline  
Oud 20 januari 2015, 15:55   #5
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woordenaar Bekijk bericht
=> Bron : http://www.gva.be/cnt/dmf20150119_01...t-zelf-gezocht

Er is daar de slavenmarkt hé.......Bontinck koopt er wellicht "zeer" jonge meisjes als u weet wat ikke bedoel hé !!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 20 januari 2015 om 15:56.
pegasus6869 is offline  
Oud 20 januari 2015, 16:29   #6
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Die beweerde toch ook dat moslimvrouwen beter waren in bed...
non-conformist is offline  
Oud 20 januari 2015, 17:00   #7
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Als die cartoonist wordt afgeschoten die BDW als Hitler tekende, is dat dan ook zelf gezocht? Of mag je alleen geen mensen beledigen die zichzelf de profeet wanen?
Snerror is offline  
Oud 20 januari 2015, 17:27   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geldt vrije meningsuiting dan plotseling niet meer? Zit de vrijheid dan enkel in het inhoudsloos dragen van "Je suis Charlie"?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 januari 2015, 17:49   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Lees volgzamer.
Ik vraag mij af waar ze de stiel geleerd hebben.
Bobke is offline  
Oud 20 januari 2015, 17:51   #10
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geldt vrije meningsuiting dan plotseling niet meer? Zit de vrijheid dan enkel in het inhoudsloos dragen van "Je suis Charlie"?
Met die vrije mening moet die paljas ook kunnen zeggen wat hij denkt. En de gemeenschap zal hem wel van antwoord dienen en laten weten wat men van hem denkt. En we doen dat zonder aanslagen, doden, onthoofdingen enz zoals het deel van de moslims die zich als gevaarlijke ratten gedragen en beter naar de andere wereld worden gestuurd want ze zullen zich altijd als ratten gedragen! De niet-bestaande Allah zal ze met open armen ontvangen! Zo'n helden!
Wel akkoord met je inhoudloos dragen van "Je suis Charlie"! Ik blijf maar hopen dat men die gasten nu eens serieus aanpakt en desnoods buitenkiepert of uitschakelt. D�*t is belangrijk, niet dat truitje met opschrift en binnen een paar weken loopt alles gewoon verder!

Laatst gewijzigd door andev : 20 januari 2015 om 17:55.
andev is offline  
Oud 20 januari 2015, 22:54   #11
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

Citaat:
=> Tuurlijk geldt de vrijheid van meningsuiting en mag dhr. Bontinck naar alle hartelust zijn gal spuwen over wat er volgens hem mis is in onze samenleving en stoefen waarover hij het nodig vindt.
Ik heb echter net zoveel recht op die vrijheid en mag vinden dat men hem beter zou schrappen uit ons bevolkingsregister.
Als u zijn relaas gelezen hebt zal hij daar nog niet eens van wakker liggen denk ik.
Woordenaar is offline  
Oud 20 januari 2015, 22:56   #12
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Lees volgzamer.
Ik vraag mij af waar ze de stiel geleerd hebben.
euh, je stelt die vraag aan de verkeerde.
non-conformist is offline  
Oud 20 januari 2015, 23:09   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dat betekent dat westerse vrouwen volgens hem in vergelijking inferieur zijn in bed. En zoals gewoonlijk is onze politiek correcte anti-racisme politie nu nergens te bespeuren...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 20 januari 2015, 23:11   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
=> Tuurlijk geldt de vrijheid van meningsuiting en mag dhr. Bontinck naar alle hartelust zijn gal spuwen over wat er volgens hem mis is in onze samenleving en stoefen waarover hij het nodig vindt.
Ik heb echter net zoveel recht op die vrijheid en mag vinden dat men hem beter zou schrappen uit ons bevolkingsregister.
Als u zijn relaas gelezen hebt zal hij daar nog niet eens van wakker liggen denk ik.
Waarom dan uw reactie over dat schrappen uit het bevolkingsregister?
Oud 20 januari 2015, 23:22   #15
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Waarom dan uw reactie over dat schrappen uit het bevolkingsregister?
=> Omdat ik nu eenmaal van mening ben dat dit individu schijnbaar een bepaald waarden- en normenpatroon hanteert dat enigszins deviant is in vergelijking met sommige elementen van de verlichting. Hij voelt zich schijnbaar niet geweldig thuis in onze samenleving en heeft blijkbaar moeite om zich neer te leggen bij de wet- en regelgeving in ons land.
Hij heeft uiteraard het recht op zijn mening, zijn eigen mens- en wereldbeeld.
Ik stel me gewoon de vraag of hij bij het uiten van die mening rekening houdt met de waarden en normen die er heersen in onze maatschappij, die hem denk ik toch de nodige kansen heeft gegeven in zijn leven.
Misschien voelt hij zich beter en meer thuis in een ander land/een andere samenleving.
Meneer zegt wat hij wil, net zoals ik.
Woordenaar is offline  
Oud 20 januari 2015, 23:29   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
=> Omdat ik nu eenmaal van mening ben dat dit individu schijnbaar een bepaald waarden- en normenpatroon hanteert dat enigszins deviant is in vergelijking met sommige elementen van de verlichting.
En? Als u uitgaat van het fundamenteel recht op vrije meningsuiting, moet u dat allemaal kunnen.
Oud 20 januari 2015, 23:30   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel me gewoon de vraag of hij bij het uiten van die mening rekening houdt met de waarden en normen die er heersen in onze maatschappij, die hem denk ik toch de nodige kansen heeft gegeven in zijn leven.
In een seculiere staat zijn er geen heersende "waarden of normen", daar de overheid hier totaal neutraal is. Iedere burger kan die "waarden of normen" binnen de krijtlijnen van de wet zelf bepalen en kiezen.
Oud 20 januari 2015, 23:39   #18
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

=> Nogmaals, hij heeft het recht op zijn mening, ik op de mijne.
U ziet mij niet aan zijn deur aankloppen om hem van zijn identiteitskaart te ontdoen en hem vervolgens de Belgische grens over te zetten.
Ik druk mij louter verbaal uit in reactie op zijn mening.

Wat betreft de waarden en normen volg ik u niet. Ik ben namelijk van mening dat iemands vrijheid eindigt waar die van een ander begint. Een simpel uitgangspunt.
Daarnaast hanteer ik graag de 'categorische imperatief' van Kant.
Woordenaar is offline  
Oud 20 januari 2015, 23:41   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een seculiere staat zijn er geen heersende "waarden of normen", daar de overheid hier totaal neutraal is. Iedere burger kan die "waarden of normen" binnen de krijtlijnen van de wet zelf bepalen en kiezen.
Niet overdrijven Jan.
daiwa is offline  
Oud 20 januari 2015, 23:42   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
=> Nogmaals, hij heeft het recht op zijn mening, ik op de mijne.
U ziet mij niet aan zijn deur aankloppen om hem van zijn identiteitskaart te ontdoen en hem vervolgens de Belgische grens over te zetten.
Ik druk mij louter verbaal uit in reactie op zijn mening.

Wat betreft de waarden en normen volg ik u niet. Ik ben namelijk van mening dat iemands vrijheid eindigt waar die van een ander begint. Een simpel uitgangspunt.
Daarnaast hanteer ik graag de 'categorische imperatief' van Kant.
Vrijheden worden bepaald door de wet. Niet door het vage "waarden en normen".
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be