Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2015, 11:33   #1
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard Di Rupo: "De Wever gedraagt zich als baas van regering"

Citaat:
"Non!" Vliegensvlug beantwoordt Elio Di Rupo (PS) de vraag of hij de Wetstraat 16 mist. De oud-premier zit goed in zijn vel, merci. Beter dan zijn opvolger alleszins. "Charles Michel is duidelijk niet op zijn gemak als eerste minister." Dat is een ander in zijn plaats. "Het is Bart De Wever die zich gedraagt als de baas van deze regering." Aldus de voormalige premier in een interview met Het Laatste Nieuws.
"Wie zit er in deze regering aan het stuur? Het is Bart De Wever die de toon zet. Hij is het die de grenzen verlegt en vastlegt: 'Tot hier en niet verder.' Hij doet dat bovendien in een federale regering waarin slechts een kwart van de Franstalige kiezers vertegenwoordigd is: die van de MR."

De N-VA heeft een enorme waaier aan bevoegdheden binnengehaald die de PS nooit heeft kunnen claimen, gaat Di Rupo veder. "Zelfs niet toen we oppermachtig waren." De MR heeft zich dan ook echt laten doen bij de onderhandelingen: "Ik ben nog altijd verbijsterd als ik de lijst overloop. Defensie? N-VA. Binnenlandse Zaken? N-VA. Financiën? N-VA. Openbaar Ambt? N-VA. De Kamervoorzitter? N-VA."

Straatvechter
Naar eigen zeggen begrijpt Di Rupo nog altijd niet waar de nieuwe regering naartoe wil. "Wat is haar doel? Wat is haar filosofie? Ik begrijp ze nog altijd niet, deze coalitie." Amper was Michel I gestart of de voormalige premier kwam de straat op tegen zijn opvolger. Al nuanceert hij dat zelf: "Men kan veel over mij zeggen, maar een straatvechter ben ik niet. Het is ook niet mijn opvolger zelf die ik aanval, wel het beleid van zijn regering. En ook dat doe ik met gematigdheid."

"Het is kenmerkend voor Charles Michel dat hij van elke gelegenheid gebruik maakt om de oppositie aan te vallen. Daar gedraagt hij zich niet als een eerste minister, vind ik. Een premier hoort zijn eigen beleid uit te leggen en niet zelf de confrontatie met de oppositie op te zoeken. Ik heb dat nooit gedaan, behalve wanneer ik frontaal aangevallen werd door de N-VA. Dan reageerde ik. Dat is enkele keren gebeurd, meer niet. Charles Michel doet het telkens wanneer hij het woord neemt, in interviews en in de Kamer. Het geeft aan dat hij zich niet op zijn gemak voelt."
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...regering.dhtml
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 11:37   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Het zit blijkbaar erg diep bij Di Rupo als je ziet dat hij Michel aanvalt door te zeggen dat deze zich niet goed in zijn vel zou voelen. Wat Di Rupo trouwens wel heeft gedaan, in tegenstelling tot wat hij in dit interview beweert, dat is de oppositie aanvallen terwijl hij zelf nog premier was. Tijdens de laatste dagen van zijn marjonettenregering was hij al volop oppositie aan het voeren tegen MR en N-VA. Hij probeert het zo veel mogelijk te verbergen maar het zuur uit zijn maag komt zo hoog dat het bijna uit zijn mond stroomt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 11:38   #3
Woordenaar
Burgemeester

Woordenaar's schermafbeelding

Standaard

=> Inhoudsloos, gekleurd links gelul van een slechte verliezer, niets meer.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 12:13   #4
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Oei. Gisteren verklaarde Beke nog dat Michel I het vervolg is op Di Rupo. 1+1...
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 13:50   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het zit blijkbaar erg diep bij Di Rupo als je ziet dat hij Michel aanvalt door te zeggen dat deze zich niet goed in zijn vel zou voelen. Wat Di Rupo trouwens wel heeft gedaan, in tegenstelling tot wat hij in dit interview beweert, dat is de oppositie aanvallen terwijl hij zelf nog premier was. Tijdens de laatste dagen van zijn marjonettenregering was hij al volop oppositie aan het voeren tegen MR en N-VA. Hij probeert het zo veel mogelijk te verbergen maar het zuur uit zijn maag komt zo hoog dat het bijna uit zijn mond stroomt.
Was het Di Rupo niet die zei dat ze er alles aan moesten doen om de N-VA kapot te krijgen?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 14:00   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat we nu Di Rupo zich zo zien wentelen en weren, terwijl zijn teelballen op federaal vlak in een wolfsklem vast zitten,
dat doet mij toch zoveel plezier zeg !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 14:05   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat we nu Di Rupo zich zo zien wentelen en weren, terwijl zijn teelballen op federaal vlak in een wolfsklem vast zitten,

.
We kunnen natuurlijk niet ontkennen dat De Wever, dankzij onze ministers, veel invloed heeft op de federale regeringk.
Oud 24 januari 2015, 14:07   #8
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Je vergeet de koosnaam 'het weverke' te gebruiken, als was je een oud-leraar van hem die welwillend toeziet op zijn wedervaren.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 14:09   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je vergeet de koosnaam 'het weverke' te gebruiken, als was je een oud-leraar van hem die welwillend toeziet op zijn wedervaren.
Hij heeft het toch niet over De Wever.
Oud 24 januari 2015, 15:44   #10
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

"Het is kenmerkend voor Charles Michel dat hij van elke gelegenheid gebruik maakt om de oppositie aan te vallen. Daar gedraagt hij zich niet als een eerste minister, vind ik. Een premier hoort zijn eigen beleid uit te leggen en niet zelf de confrontatie met de oppositie op te zoeken. Ik heb dat nooit gedaan, behalve wanneer ik frontaal aangevallen werd door de N-VA"

Juist......
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 15:51   #11
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We kunnen natuurlijk niet ontkennen dat De Wever, dankzij onze ministers, veel invloed heeft op de federale regeringk.
Het zou er nog aan mankeren.
Een partijvoorzitter heeft altijd invloed op "zijn" ministers.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 15:55   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
"Het is kenmerkend voor Charles Michel dat hij van elke gelegenheid gebruik maakt om de oppositie aan te vallen. Daar gedraagt hij zich niet als een eerste minister, vind ik. Een premier hoort zijn eigen beleid uit te leggen en niet zelf de confrontatie met de oppositie op te zoeken. Ik heb dat nooit gedaan, behalve wanneer ik frontaal aangevallen werd door de N-VA"

Juist......
Nee ..........
Oud 24 januari 2015, 18:49   #13
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Oei. Gisteren verklaarde Beke nog dat Michel I het vervolg is op Di Rupo. 1+1...
Elio Di Rupo speelt enkel op de man. Nergens ontkent hij in zijn interviews dat Charles Michel I een voortzetting is van het beleid van Elio Di Rupo I.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 19:01   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woordenaar Bekijk bericht
=> Inhoudsloos, gekleurd links gelul van een slechte verliezer, niets meer.
Inderdaad, ik heb nog nooit in ons politiek landschap dergelijke slechte verliezers gezien die oppositie verwarren met het voortdurend persoonlijk aanvallen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 19:03   #15
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Grafkanker elio gaat ook is iets zeggen, moet er nog kanker zijn ?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 19:19   #16
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Beke zegt duidelijk dat de nva inruilbaar is voor de ps.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 19:48   #17
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nee ..........
Dat was sarcasme...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2015, 19:58   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Beke zegt duidelijk dat de nva inruilbaar is voor de ps.
Uiteraard.

Samen met de N-VA op weg naar confederalisme is niet het ACW-plan.
Oud 25 januari 2015, 13:24   #19
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, ik heb nog nooit in ons politiek landschap dergelijke slechte verliezers gezien die oppositie verwarren met het voortdurend persoonlijk aanvallen.
Ik zal het gat in jouw memorie eens opfrissen:

http://www.filipdewinter.be/vlaams-b...liek-%E2%80%9D

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be