![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 19-jarige doodrijder: 'Ik voel me ook een slachtoffer'
Meent die dat echt zelf???? ![]() Citaat:
Na verhoor snel terug vrijgelaten? De doodgereden vrouw was van Roemeense afkomst. Erg onder de indruk lijkt de jongeman van Algerijnse afkomst niet. Citaat:
![]() p.s. Tal van vreemdelingen hebben het niet al te hoog op met het verkeersreglement dat hier in ons land van toepassing is en dat valt tegenwoordig best wel op. Laatst stond in de file ter hoogte van Vrasene dacht ik dat het was en tal van wagens met de meest exotische nummerplaten wisten tegen redelijke snelheid de pechstrook te gebruiken om de file te omzeilen wat soms gevaarlijke situaties met zich meebracht. Vrachtwagens ook voorzien van de meest exotische nummerplaten kon je zelfs op de uiterst linkse rijbaan tegenkomen. Men heeft er nu wel her- en der 2,20 meter hoge paaltjes met camera's op bijgezet op de autostrade maar of die naar behoren werken? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() De mens is gewoon intellectueel niet in staat met een moordwapen als de auto rond te rijden. Dit is het zoveelste bewijs, nogmaals.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook vaak de indruk dat de nieuwe belgen zich nogal rap verongelijkt voelen, zoals nu deze jonge gast zichzelf als slachtoffer durft te bestempelen.
Toch zijn er hier "verzachtende omstandigheden". Wat heeft dat geval al meegemaakt en gezien in Brussel? Niet anders dan zo'n macho-gedrag. Tegen dat macho-gedrag, in en buiten het verkeer, vaak binnen de criminaliteit, deed de Brusselse PS-politiek geen kloten. Die laatsten zijn dus even schuldig !! 19 jaar, okee, moet je niet verwachten dat die zich gaat gedragen als een 25-jarige die vb. al vader is. Als het gaat om hoe zich te gedragen na zo'n ongeval. Bovendien had hij net het stuur overgenomen van zijn dronken vriendin. Dat is wel pech. Had hij haar laten verder rijden, dan had zij mogelijks een dodelijk ongeval veroorzaakt. Okee, dat is "pech".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() la Belgique is gewoon niet in staat om een deftige verkeersinfrastructuur te ontwerpen, bouwen en onderhouden.
eigenlijk heeft die man gelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je uw rijbewijs krijgt bij een tros bananen of een bord couscous...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij had er zelfs nog geen...
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermoedelijk zijn daar erg veel bestuurders die wat tijd trachten te winnen door even het fietspad te passeren, als er voor hen iemand staat te wachten tot hij links kan afslaan. Mogelijks heb ik dat zelf ook al eens gedaan. Maar dan wel erg voorzichtig. Niet zo snel-slalom gelijk een aantal categorieën weggebruikers dan durven. Welke categorieën? Oei: bmw, jonge macho's, volvo, audi, opgedreven kleinere gepimpte auto's ....???
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bottomline blijft dat het de infrastructuur is die niet deugd en die dit toelaat. en ja, jonge onervaren chauffeurs maken (inschattings)fouten, allemaal. Laatst gewijzigd door Anna List : 2 april 2019 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iedereen natuurlijk de vigerende wetgeving aan zijn vuile laarzen lapt krijg je deze toestanden. En uiteraard is het niet overal duidelijk, en kan de infrastructuur veel beter, maar het is voornamelijk het "jemenfoutisme" dat de mentaliteit van vandaag typeert. Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 april 2019 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ook, smalle rijstroken, verder bochtig en onduidelijke wegmarkeringen. Maar in heel Bruxelles is (vooral) voor onze nieuwe landgenoten het verkeersreglement gewoon een vodje papier.
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() De voorwaarde om een voertuig in te halen is dat het in beweging moet zijn. Een voertuig dat stilstaat rij je voorbij. De berichtgeving over het bewuste ongeval is niet helemaal juist.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb altijd bewondering gehad voor de Aalsterse toren promotie mentalitits. Mag ik?
![]() (En mijn pa zaliger was een fan van jullie hospitaal. Enfin, zijn hart was toch.)
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() met of zonder "jonkvrouw"? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Een dode na een verkeersongeval waarin de dader een verkeersovertreding heeft begaan, hoort doodslag te zijn, en ook op die manier bestraft te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rechts voorbijsteken (valt onder zware verkeers-overtredingen) valt idd onder geen enkel beding aanvaardbaar.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 2 april 2019 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Het is aan de wetgever om hier strengere minimumstraffen op te leggen.
De rechters volgen de wet maar gewoon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.hln.be/regio/torhout/pol...-was~a3c1a9cd/
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stop ze gewoon vol. 3 maand cel = 3 maand cel. 15 dagen cel =15 dagen cel. Enz..... Maargoed justitie krijgt steevast te weinig geld. Net zoals defensie en veiligheid. Nochtans de kerntaken van de overheid, itt sociale zekerheid. |
|
![]() |
![]() |