![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/cnt/dmf20150...79f54c6d3edbd0
Citaat:
En hoe gaan we dat oplossen? Door die kankerplaatsen in onze maatschappij weg te snijden? Neen, we kunnen enkel zeggen: we weten van niets! We gaan dat oplossen door nog meer geld aan die lieden en hun omgeving te slijten. Waarvoor dienen de belastingen van de hier werkende mensen anders voor? Bedankt voor de beloofde multiculturele verrijking! We zouden het niet anders meer willen! Laatst gewijzigd door andev : 1 februari 2015 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Klopt, maar de kernvraag van andev is of er niet teveel geld in de multiculturele samenleving wordt gestoken. Of ze hier al dan niet geborenen zijn is bij die vraagstelling irrelevant. Persoonlijk denk ik dat vele inspanningen contraproductief zijn geweest, misschien zelfs stigmatiserend. De multiculturele samenleving is in mijn ogen een verrijking, maar als je specifiek geld stop in interculturele projecten kan dat averechts werken omdat je hierdoor bevestigd dat er een probleem zou zijn. Men denkt vaak dat alleen allochtone mensen het probleem zijn, maar de frustratie van autochtone mensen is evenzeer niet bevorderend. Daardoor is het ook niet verwonderlijk dat het juist verwesterde jongeren zijn die radicaliseren.
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"(Leonardo da Vinci). Laatst gewijzigd door Loki : 2 februari 2015 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit ervaring op dit forum weet ik dat iemand als Andev het liefst heeft dat alles bij het oude blijft. Loki. Waar haal je het lef vandaan te spreken in naam van Andev ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Maar niet opgevoed, dat is duidelijk, toch is er kinderbijslag uitbetaald aan hun ouders ... hoe komt dat dan ?
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kinderbijslag heeft niets met opvoeding gemeen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet toch dat de pastoors op de loonlijst staan van het departement justitie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja dat weet ik, maar ben helemaal niet akkoord. De gemeenschap mag niet opdraaien voor persoonlijke geloofsbeleving. De gebouwen zijn een moeilijke kwestie, maar ze behoren tot ons patrimonium en de kerkgemeenschap laat ze verkrotten. Ik ga vaak kerken bezoeken en de staat waarin ze verkeren is schandalig..
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooraleer onze maatschappij volledig ontwricht is moet men dringend die elementen opsporen die in onze maatschappij even goed passen als een vos in een kippenhok en die buitenwerken! Las zojuist een artikel over een klasje in een atheneum waar de leerlingen bijna allemaal de leraar geschiedenis willen doen ontslaan omdat hij durfde beweren dat aanslagen enz niet goed te praten zijn, voor welke reden ook! Terwijl bepaalde leerlingen lieten verstaan dat ze graag de hand zouden drukken van die helden! Een leerling die de petitie van die ingevoerde klootzak.... niet wilde ondertekenen werd achteraf in elkaar geslagen met een baseballknuppel! Maar... ze zijn hier geboren en ze zijn hier opgegroeid??? Oh ja? Van ratten kun je dat ook zeggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op voorwaarde dat ze iets positief meebrengen voor onze gemeenschappen en dat moeten we zeker niet zoeken in de ons opgelegde multicul, alle prietpraat ten spijt! Je kunt dagelijks halve en hele kranten vullen met de miserie van allerlei soort die we daardoor op ons dak krijgen! Over de positieve kanten valt echter zeer weinig te zeggen! Noem er maar eens een paar op!Er is trouwens al een onderwerp daarover op dit forum opgestart een tijdje geleden en naar ik me herinner heeft dat niet veel opgebracht! Om eventjes op jou zin terug te komen: indien het gaat over nieuwe maar negatieve evoluties heb ik liever dat het bij het oude blijft voor wat dat gedeelte betreft! Nogal vanzelfsprekend zeker! En waarom zou Loki niet mogen inspelen op wat ik al dan niet denk en beweer? Iedereen mag reageren op iedereen dacht ik... Voorlopig komen er nog geen "cartoonreacties" als er eens iets staat dat bepaalde leden van bepaalde bevolkingsgroepen niet aanstaat! Voorlopig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Hier geboren worden" heeft niets te betekenen, hier passen in onze maatschappij, daar gaat het om. Wetten worden gemaakt, wetten worden afgeschaft of aangepast volgens de noodzaak daartoe: tijd om er aan te beginnen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel daar de islam tegenover, die zijn precies nog altijd of weeral in hun bloeiperiode en dat is dus het laatste dat wij hier op onze nek moeten krijgen! Alle hypocrisie over de zogezegde "godsdienstvrijheid" ten spijt! Want die denken daarbij enkel aan zichzelf, al de anderen zijn "ongelovige honden". Waarom hebben ze het dan niet over "godsdienstvrijheid"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad. Het rechtse uitsluitingsdenken is wat te makkelijk. Nu onze Belgen moeilijk doen, willen we ze snel buitenkrijgen. Nee. Je hebt ze gewild, now f+cking deal with them.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarvoor dank. |
|
![]() |
![]() |