Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 februari 2015, 09:47   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard 8 Steden die langzaam autovrij worden

Het gezond verstand zegeviert. Mits het nodige plan- en denkwerk is het perfect mogelijk. Ook in België is er een stad die deze trend volgt, de stad van een van de beste burgemeester van de wereld.

http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...j-worden.dhtml
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 11:40   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.925
Standaard

Typ maar "autovrij" tussen " " want zonder "auto´s" kan men geen goederen terplaatse leveren.

En steeds meer wordt (vlot) fietsen in de regel verboden in die dan talrijkere voetgangersgebieden gedurende de tijd dat de winkels geopend zijn.

http://www.rijnmond.nl/nieuws/18-06-...ied-toegestaan

vb discussie: http://www.welt.de/motor/news/articl...engerzone.html
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2015 om 11:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 11:41   #3
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Hopelijk volgt Antwerpen ook vlug. Mijn fietsrit naar m'n nieuwe werkplaats is echt een hel. Gelijk langs welke route. Enkel 's nachts valt het wel mee.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 18:54   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Hopelijk volgt Antwerpen ook vlug. Mijn fietsrit naar m'n nieuwe werkplaats is echt een hel. Gelijk langs welke route. Enkel 's nachts valt het wel mee.
Een hel in welke zin? Uitlaatgassen of gewoon onveilige route?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 19:19   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Hopelijk volgt Antwerpen ook vlug. Mijn fietsrit naar m'n nieuwe werkplaats is echt een hel. Gelijk langs welke route. Enkel 's nachts valt het wel mee.
Wie gaat anno 2015 nog met de fiets naar het werk ? Zelfs in de armste landen ter wereld heeft iedereen op zijn minst een motor
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 19:39   #6
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie gaat anno 2015 nog met de fiets naar het werk ? Zelfs in de armste landen ter wereld heeft iedereen op zijn minst een motor
Waarom zou je niet met de fiets naar het werk aan?

Het is goedkoop, stil, milieuvriendelijk, je blijft erdoor in conditie en houd je gewicht onder controle, je komt relax aan op je werk of omgekeerd thuis, je kan er zelfs een vergoeding voor bekomen, ... kortom teveel voordelen om op te noemen. De vraag zou dus moeten zijn waarom je niet met de fiets naar het werk zou gaan.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een gezonde en veilige reisweg hebt.

De motor heeft het voordeel dat je niet in de file hoeft te staan zoals al die pendelaars die zich angstvallig vastklampen aan hun autogebruik. Daarentegen staat de relatieve onveiligheid. Ik ken genoeg motorrijders die ondertussen al onder de rond liggen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 20:01   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Waarom zou je niet met de fiets naar het werk aan?

Het is goedkoop, stil, milieuvriendelijk, je blijft erdoor in conditie en houd je gewicht onder controle, je komt relax aan op je werk of omgekeerd thuis, je kan er zelfs een vergoeding voor bekomen, ... kortom teveel voordelen om op te noemen. De vraag zou dus moeten zijn waarom je niet met de fiets naar het werk zou gaan.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een gezonde en veilige reisweg hebt.

De motor heeft het voordeel dat je niet in de file hoeft te staan zoals al die pendelaars die zich angstvallig vastklampen aan hun autogebruik. Daarentegen staat de relatieve onveiligheid. Ik ken genoeg motorrijders die ondertussen al onder de rond liggen.
Fietsen is gevaarlijker dan een 125 CC motor.Met een lichte motor kan je de verkeersstroom volgen.....met een fiets moet je maar hopen dat iedere voorbijrazende automobilist of vrachtwagen je niet van je sokkel blaast.
Een fietser op het einde van zijn krachten en die tegen de wind bergop klautert is dikwijls aan het zwalpen op de weg wat het nog gevaarlijker maakt....Ook de bijkomende nodige krachtinspanningen komen je concentratie zeker niet ten goede.....

Het is nog eens nefast voor de economie.Relax aankomen op het werk durf ik betwijfelen....Je staat nat in het zweet bevroren van de koude of zeiknat van de regen...dus sowieso moet je al ergens werken waar je ook zou kunnen douchen enz.....Nu ik zie de vrouwtjes op hoge hakken en modern kapsel dito maquillage nog niet door weer en wind de paterberg op fietsen naar hun kantoor in Brussel.
Kortom een fiets past niet (meer) in het huidige verkeer en beroepsleven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 februari 2015 om 20:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 22:43   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie gaat anno 2015 nog met de fiets naar het werk ? Zelfs in de armste landen ter wereld heeft iedereen op zijn minst een motor
Wel, sedert jaar en dag ga ik met de fiets naar het werk en doe ook veel andere verplaatsingen ermee, net als trouwens al de andere gezinsleden. In veel gevallen gaat het sneller dan met de wagen, is aangenamer en is ook op de koop toe ook nog goed voor lijf en leden. Daarnaast spaart het ongelooflijk op ons gezinsbudget.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 22:44   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Fietsen is gevaarlijker dan een 125 CC motor.Met een lichte motor kan je de verkeersstroom volgen.....met een fiets moet je maar hopen dat iedere voorbijrazende automobilist of vrachtwagen je niet van je sokkel blaast.
Een fietser op het einde van zijn krachten en die tegen de wind bergop klautert is dikwijls aan het zwalpen op de weg wat het nog gevaarlijker maakt....Ook de bijkomende nodige krachtinspanningen komen je concentratie zeker niet ten goede.....
Daarom ook wordt er in toenemende mate aparte infrastructuur voor fietsers aangelegd. Nederland staat ons natuurlijk lichtjaren voor, maar ondertussen doen we in Vlaanderen wel de nodige inspanningen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 07:58   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daarom ook wordt er in toenemende mate aparte infrastructuur voor fietsers aangelegd. Nederland staat ons natuurlijk lichtjaren voor, maar ondertussen doen we in Vlaanderen wel de nodige inspanningen.
In Nederland of Vlaanderen is dat inderdaad doenbaar gezien het er vlak is.Eenmaal er moet geklommen worden kan je de fiets vergeten.
In Oostenrijk of pakweg de Ardennen zal er niemand met de fiets (kunnen) of willen gaan werken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2015 om 07:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 09:48   #11
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Fietsen is gevaarlijker dan een 125 CC motor.Met een lichte motor kan je de verkeersstroom volgen.....met een fiets moet je maar hopen dat iedere voorbijrazende automobilist of vrachtwagen je niet van je sokkel blaast.
Een fietser op het einde van zijn krachten en die tegen de wind bergop klautert is dikwijls aan het zwalpen op de weg wat het nog gevaarlijker maakt....Ook de bijkomende nodige krachtinspanningen komen je concentratie zeker niet ten goede.....
Het is nog eens nefast voor de economie.Relax aankomen op het werk durf ik betwijfelen....Je staat nat in het zweet bevroren van de koude of zeiknat van de regen...dus sowieso moet je al ergens werken waar je ook zou kunnen douchen enz.....Nu ik zie de vrouwtjes op hoge hakken en modern kapsel dito maquillage nog niet door weer en wind de paterberg op fietsen naar hun kantoor in Brussel.
Kortom een fiets past niet (meer) in het huidige verkeer en beroepsleven.
Ik denk dat u met deze uitspraken een nieuw schoolvoorbeeld stelt van de welbekende Belgische bekrompenheid. U weet, zoals zoveel Belgen die angstvallig en halsstarrig vastklampen aan hun auto voor iedere verplaatsing, duidelijk niet waarover u spreekt en oordeelt dan maar zonder enige kennis van zaken op basis van vooroordelen om tot een totaal verkeerde conclusie te komen. De link die u legt tussen arm zijn en met de fiets rijden is nog des te driester op dat punt. Op het platteland ergens in het voormalig oostblok redeneren ze ook nog zo. Ik denk dat u mentaal wat bent blijven steken in de jaren ’70 van de vorige eeuw.

Bergop klauteren? Wat is dat nu weer voor een argument? Zijn hier dan zoveel bergen? Ik kom er in ieder geval geen enkele tegen op mijn rit van 15 km.

Nefast voor economie? Fietsende pendelaars zijn behoorlijk wat fitter dan hun uitgezakte gemotoriseerde collega’s en zijn bovendien minder vaak afwezig door ziekte. Bovendien dragen ze bij aan het verminderen van het fileleed.

Enfin, ik ga er verder niet op reageren want u betoog is van zo’n bedenkelijk niveau dat het kan gecatalogeerd worden als “wereldvreemde onzin”.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kortom een fiets past niet (meer) in het huidige verkeer en beroepsleven.


Vandaar dat de overheid er zwaar op inzet wellicht.

Zo'n redenering kan enkel door een



gemaakt worden.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 17 februari 2015 om 09:50.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 11:39   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik denk dat u met deze uitspraken een nieuw schoolvoorbeeld stelt van de welbekende Belgische bekrompenheid. U weet, zoals zoveel Belgen die angstvallig en halsstarrig vastklampen aan hun auto voor iedere verplaatsing, duidelijk niet waarover u spreekt en oordeelt dan maar zonder enige kennis van zaken op basis van vooroordelen om tot een totaal verkeerde conclusie te komen. De link die u legt tussen arm zijn en met de fiets rijden is nog des te driester op dat punt. Op het platteland ergens in het voormalig oostblok redeneren ze ook nog zo. Ik denk dat u mentaal wat bent blijven steken in de jaren ’70 van de vorige eeuw.

Bergop klauteren? Wat is dat nu weer voor een argument? Zijn hier dan zoveel bergen? Ik kom er in ieder geval geen enkele tegen op mijn rit van 15 km.

Nefast voor economie? Fietsende pendelaars zijn behoorlijk wat fitter dan hun uitgezakte gemotoriseerde collega’s en zijn bovendien minder vaak afwezig door ziekte. Bovendien dragen ze bij aan het verminderen van het fileleed.

Enfin, ik ga er verder niet op reageren want u betoog is van zo’n bedenkelijk niveau dat het kan gecatalogeerd worden als “wereldvreemde onzin”.





Vandaar dat de overheid er zwaar op inzet wellicht.

Zo'n redenering kan enkel door een



gemaakt worden.
Gezien je mij verdenkt van Belgische bekrompenheid .....laten we samen eens voorstellen aan een Oostenrijker of Zuid Duitser of hij het ziet zitten om met de fiets te gaan werken......? Oostenrijkse bekrompenheid zullen we het dan maar noemen zeker ? Maar we zullen het dichter bij huis houden.....ziet u een freel dametje van 58 jaar in die in de streek van Spa of Bastenaken woont met de fiets gaan werken ? Maar goed als jouw wereld stopt bij uw vlakke dorp in de Vlaanders doet me dat dan toch eerder denken aan wereldvreemdheid.....zelfs in Namen of Dinant zijn al hellingen om U tegen te zeggen.Iedereen is geen fitte wielertoerist.

En als jij nog denkt dat ik daarmee wereldvreemd ben dan moet je dringend eens naar China...waar 20 jaar geleden iedereen met de fiets ging werken en nu bijna niemand meer en zo zijn er wel meer landen.....dat heeft niks te maken met arm of rijk zijn.En in Singapore of Dubai of Bangkok zal je wel aanzien worden als een armoezaaier moest je vertellen met de fiest te komen werken....dat is nu niet direct het russische platteland dacht ik...zelfs een beetje welstellende Chinees zal je al eens al lachend aankijken.
En hoe je het ook draait of keert ..een automobilist brengt nog altijd veel meer geld in het laadje dan een fietser.Ook een reden waarschijnlijk dat in de groeilanden men graag zoveel mogelijk automobielen ziet verschijnen.

Maar U trekt de verkeerde conclusie (begrijpelijk hier op een geschreven forum) door te denken dat ik een groot voorstander ben van de auto. Niks is minder waar....integendeel.Echter zie ik de zaken ietsje ruimer dan in Vlaanderen mijn land waar idd de overheid zwaar inzet op fietsgebruik ..In Wallonië is dat al een pak minder......Zo kom ik tot de conclusie dat de fiets wel heel praktisch en doenbaar kan zijn in een vlakke stad als Gent maar dat al helemaal niet meer is in Grenoble.

Het gebruik van de fiets voor woon werk is mogelijk maar slecht is een zeer beperkte mate en zeker niet doen of haalbaar in heel veel gevallen of voor bepaalde beroepscategorieën.....(Was het niet Mieke Vogels en nog een paar andere groenen die destijds zouden gaan werken met de fiets ? ) lang heeft het niet geduurd dacht ik

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2015 om 12:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 11:43   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het gezond verstand zegeviert. Mits het nodige plan- en denkwerk is het perfect mogelijk. Ook in België is er een stad die deze trend volgt, de stad van een van de beste burgemeester van de wereld.

http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...j-worden.dhtml
Ik wens het de aanstokers van die onzin toe dat ze op latere leeftijd slecht te been zijn, zodat ze het kunnen vergeten om ooit nog eens naar het stadscentrum te kunnen gaan shoppen, koffie drinken, etc.
Ik gun ze een oude dag, gekluisterd op hun bejaardenkamertje zonder bezoek (diesel te duur voor de kinderen-geen parkeerplaats) en met enkel uitzicht op de grauwe lucht door hun zo klein mogelijke geluidsdicht geïsoleerde eco-venstertje.
En als het kan wil ik ook kunnen lachen als een van hun vrienden of verwanten crepeert omdat de MUGziekenwagen wegens de talrijke verkeersremmers en autovrije zones niet tijdig in een kliniek raakt...
Mijn wens zal uitkomen als die groene kiekens en eco-flikkers verder het beleid blijven bepalen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 17 februari 2015 om 11:44.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 11:58   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Waarom zou je niet met de fiets naar het werk aan?
Omdat je elke dag op een andere plaats werkt altijd zowat 60 �* 100 km van je woonplaats?
Omdat je niet in een koersbroek en T-shirt van FERYN op je job verwacht wordt.
Omdat je je op je werk niet kan douchen, en dus per auto komt om te vermijden dat je na een fietstocht van een paar tientallen km. geen hele dag loopt te stinken naar coureurszweet en Algipan?
Omdat je gezondheid het niet toelaat om op 60+ leeftijd in weer en wind je elke dag tweemaal het hart af te rijden?
Omdat je een normaal mens bent die vooruit wil in plaats van achteruit?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 17 februari 2015 om 12:06.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 12:06   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Omdat je elke dag op een andere plaats werkt altijd zowat 60 �* 100 km van je woonplaats?
Omdat je niet in een koersbroek en T-shirt van FERYN op je job verwacht wordt.
Omdat je je op je werk niet kan douchen, en dus per auto komt om te vermijden dat je na een fietstocht van een paar tientallen km. geen hele dag wil lopen stinken naar coureurszweet en Algipan?
Omdat je gezondheid het niet toelaat om op 60+ leeftijd in weer en wind je elke dag tweemaal het hart af te rijden?
Omdat je een normaal mens bent die vooruit wil in plaats van achteruit?
Volledig akkoord.....niet iedereen is tuinier bij de gemeente.....Ook daarom dat ik de lichte motorfiets een beter alternatief vindt voor wie toch de auto op stal wil laten om files te vermijden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 12:11   #16
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volledig akkoord.....niet iedereen is tuinier bij de gemeente.....Ook daarom dat ik de lichte motorfiets een beter alternatief vindt voor wie toch de auto op stal wil laten om files te vermijden.
Allemaal mooi in de zomer als het goed weer is.
En als je plaats hebt om je leren pak te ruilen voor een werkpak dat je op een vaste werkplaats kan laten hangen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 12:23   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In Nederland of Vlaanderen is dat inderdaad doenbaar gezien het er vlak is.Eenmaal er moet geklommen worden kan je de fiets vergeten.
In Oostenrijk of pakweg de Ardennen zal er niemand met de fiets (kunnen) of willen gaan werken.
In Oostenrijk en Zwitserland is de verkoop van elektrische fietsen aan het boomen. Volgens de Verkehrsclub Österreich zouden er in Oostenrijk alleen al meer dan honderdduizend elektrische fietsen in omloop zijn. In 2014 steeg de verkoop van "pedelecs" met liefst 25%.

Dus neen, wat u beweert, is alvast niet het hele plaatje. Ongetwijfeld zullen er wel bergdorpen bestaan waar je bijzonder moeilijk met de fiets naar toe komt, omdat de hellingsgraad te groot is. Als je evenwel weet dat in Zwitserland het grootste deel van de bevolking in de dalen woont, dan zijn daar ook gevolgen aan verbonden voor de keuze van mobiliteit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 12:26   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Nefast voor economie? Fietsende pendelaars zijn behoorlijk wat fitter dan hun uitgezakte gemotoriseerde collega’s en zijn bovendien minder vaak afwezig door ziekte. Bovendien dragen ze bij aan het verminderen van het fileleed.
Fietsende pendelaars zorgen juist wel voor een bekomende draai aan de economie: fietswinkels bijvoorbeeld. Uit mijn jeugdjaren weet ik nog heel goed dat er eigenlijk niet zo veel fietswinkels waren. Daarnaast was het aanbod ook vrij beperkt. Nu verschijnen er allerlei beginnende winkel(tje)s met soms een bijzonder fraai aanbod. Er is een hele industrie rond gadgets e.d.

In de meeste gevallen houdt dat trouwens niet in dat de garagist benadeeld wordt: pendelaars beschikken, uit familiale redenen, meestal wel over een wagen. Alleen wordt die anders ingezet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 12:26   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Allemaal mooi in de zomer als het goed weer is.
En als je plaats hebt om je leren pak te ruilen voor een werkpak dat je op een vaste werkplaats kan laten hangen.
Klopt maar daarom dat ik alleen wil houden bij een beter alternatief dan de fiets.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 12:29   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fietsende pendelaars zorgen juist wel voor een bekomende draai aan de economie: fietswinkels bijvoorbeeld. Uit mijn jeugdjaren weet ik nog heel goed dat er eigenlijk niet zo veel fietswinkels waren. Daarnaast was het aanbod ook vrij beperkt. Nu verschijnen er allerlei beginnende winkel(tje)s met soms een bijzonder fraai aanbod. Er is een hele industrie rond gadgets e.d.

In de meeste gevallen houdt dat trouwens niet in dat de garagist benadeeld wordt: pendelaars beschikken, uit familiale redenen, meestal wel over een wagen. Alleen wordt die anders ingezet.
Akkoord maar een pendelaar die met de auto rijdt zal altijd nog wel een pak meer aan accijnzen en btw spenderen dan een fietser.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2015 om 12:29.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be