![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Het gezond verstand zegeviert. Mits het nodige plan- en denkwerk is het perfect mogelijk. Ook in België is er een stad die deze trend volgt, de stad van een van de beste burgemeester van de wereld.
http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...j-worden.dhtml
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Typ maar "autovrij" tussen " " want zonder "auto´s" kan men geen goederen terplaatse leveren.
En steeds meer wordt (vlot) fietsen in de regel verboden in die dan talrijkere voetgangersgebieden gedurende de tijd dat de winkels geopend zijn. http://www.rijnmond.nl/nieuws/18-06-...ied-toegestaan vb discussie: http://www.welt.de/motor/news/articl...engerzone.html
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2015 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Hopelijk volgt Antwerpen ook vlug. Mijn fietsrit naar m'n nieuwe werkplaats is echt een hel. Gelijk langs welke route. Enkel 's nachts valt het wel mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Een hel in welke zin? Uitlaatgassen of gewoon onveilige route?
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is goedkoop, stil, milieuvriendelijk, je blijft erdoor in conditie en houd je gewicht onder controle, je komt relax aan op je werk of omgekeerd thuis, je kan er zelfs een vergoeding voor bekomen, ... kortom teveel voordelen om op te noemen. De vraag zou dus moeten zijn waarom je niet met de fiets naar het werk zou gaan. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een gezonde en veilige reisweg hebt. De motor heeft het voordeel dat je niet in de file hoeft te staan zoals al die pendelaars die zich angstvallig vastklampen aan hun autogebruik. Daarentegen staat de relatieve onveiligheid. Ik ken genoeg motorrijders die ondertussen al onder de rond liggen.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een fietser op het einde van zijn krachten en die tegen de wind bergop klautert is dikwijls aan het zwalpen op de weg wat het nog gevaarlijker maakt....Ook de bijkomende nodige krachtinspanningen komen je concentratie zeker niet ten goede..... Het is nog eens nefast voor de economie.Relax aankomen op het werk durf ik betwijfelen....Je staat nat in het zweet bevroren van de koude of zeiknat van de regen...dus sowieso moet je al ergens werken waar je ook zou kunnen douchen enz.....Nu ik zie de vrouwtjes op hoge hakken en modern kapsel dito maquillage nog niet door weer en wind de paterberg op fietsen naar hun kantoor in Brussel. Kortom een fiets past niet (meer) in het huidige verkeer en beroepsleven. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 februari 2015 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, sedert jaar en dag ga ik met de fiets naar het werk en doe ook veel andere verplaatsingen ermee, net als trouwens al de andere gezinsleden. In veel gevallen gaat het sneller dan met de wagen, is aangenamer en is ook op de koop toe ook nog goed voor lijf en leden. Daarnaast spaart het ongelooflijk op ons gezinsbudget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Oostenrijk of pakweg de Ardennen zal er niemand met de fiets (kunnen) of willen gaan werken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2015 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bergop klauteren? Wat is dat nu weer voor een argument? Zijn hier dan zoveel bergen? Ik kom er in ieder geval geen enkele tegen op mijn rit van 15 km. Nefast voor economie? Fietsende pendelaars zijn behoorlijk wat fitter dan hun uitgezakte gemotoriseerde collega’s en zijn bovendien minder vaak afwezig door ziekte. Bovendien dragen ze bij aan het verminderen van het fileleed. Enfin, ik ga er verder niet op reageren want u betoog is van zo’n bedenkelijk niveau dat het kan gecatalogeerd worden als “wereldvreemde onzin”. Citaat:
![]() Vandaar dat de overheid er zwaar op inzet wellicht. Zo'n redenering kan enkel door een ![]() gemaakt worden.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 17 februari 2015 om 09:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als jij nog denkt dat ik daarmee wereldvreemd ben dan moet je dringend eens naar China...waar 20 jaar geleden iedereen met de fiets ging werken en nu bijna niemand meer en zo zijn er wel meer landen.....dat heeft niks te maken met arm of rijk zijn.En in Singapore of Dubai of Bangkok zal je wel aanzien worden als een armoezaaier moest je vertellen met de fiest te komen werken....dat is nu niet direct het russische platteland dacht ik...zelfs een beetje welstellende Chinees zal je al eens al lachend aankijken. En hoe je het ook draait of keert ..een automobilist brengt nog altijd veel meer geld in het laadje dan een fietser.Ook een reden waarschijnlijk dat in de groeilanden men graag zoveel mogelijk automobielen ziet verschijnen. Maar U trekt de verkeerde conclusie (begrijpelijk hier op een geschreven forum) door te denken dat ik een groot voorstander ben van de auto. Niks is minder waar....integendeel.Echter zie ik de zaken ietsje ruimer dan in Vlaanderen mijn land waar idd de overheid zwaar inzet op fietsgebruik ..In Wallonië is dat al een pak minder......Zo kom ik tot de conclusie dat de fiets wel heel praktisch en doenbaar kan zijn in een vlakke stad als Gent maar dat al helemaal niet meer is in Grenoble. Het gebruik van de fiets voor woon werk is mogelijk maar slecht is een zeer beperkte mate en zeker niet doen of haalbaar in heel veel gevallen of voor bepaalde beroepscategorieën.....(Was het niet Mieke Vogels en nog een paar andere groenen die destijds zouden gaan werken met de fiets ? ) lang heeft het niet geduurd dacht ik ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2015 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gun ze een oude dag, gekluisterd op hun bejaardenkamertje zonder bezoek (diesel te duur voor de kinderen-geen parkeerplaats) en met enkel uitzicht op de grauwe lucht door hun zo klein mogelijke geluidsdicht geïsoleerde eco-venstertje. En als het kan wil ik ook kunnen lachen als een van hun vrienden of verwanten crepeert omdat de MUGziekenwagen wegens de talrijke verkeersremmers en autovrije zones niet tijdig in een kliniek raakt... Mijn wens zal uitkomen als die groene kiekens en eco-flikkers verder het beleid blijven bepalen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 17 februari 2015 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat je elke dag op een andere plaats werkt altijd zowat 60 �* 100 km van je woonplaats?
Omdat je niet in een koersbroek en T-shirt van FERYN op je job verwacht wordt. Omdat je je op je werk niet kan douchen, en dus per auto komt om te vermijden dat je na een fietstocht van een paar tientallen km. geen hele dag loopt te stinken naar coureurszweet en Algipan? Omdat je gezondheid het niet toelaat om op 60+ leeftijd in weer en wind je elke dag tweemaal het hart af te rijden? Omdat je een normaal mens bent die vooruit wil in plaats van achteruit?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 17 februari 2015 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je plaats hebt om je leren pak te ruilen voor een werkpak dat je op een vaste werkplaats kan laten hangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus neen, wat u beweert, is alvast niet het hele plaatje. Ongetwijfeld zullen er wel bergdorpen bestaan waar je bijzonder moeilijk met de fiets naar toe komt, omdat de hellingsgraad te groot is. Als je evenwel weet dat in Zwitserland het grootste deel van de bevolking in de dalen woont, dan zijn daar ook gevolgen aan verbonden voor de keuze van mobiliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de meeste gevallen houdt dat trouwens niet in dat de garagist benadeeld wordt: pendelaars beschikken, uit familiale redenen, meestal wel over een wagen. Alleen wordt die anders ingezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |