![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Tijdens het debat van de vice-presidenten vernemen we uit de mond van Dick
Cheney: "The Senator got his facts wrong. I never said that there was a connection between Iraq and 9-11" Maar in werkelijkheid, natuurlijk, heeft Cheney dat niet alleen wel gezegd, maar bleef hij dat nog herhalen toen een hoop andere bendeleden deze leugen al beschaamd hadden laten vallen. Bijvoorbeeld, "In Cheney's September 2003 appearance on Meet the Press he stated that '[Iraq is] the geographical base of the terrorists who had us under assault for many years, but most especially on 9-11'. Dit combineert goed met Bremer, die in 2003 beweerde, en herhaalde, dat er voldoende troepen waren - wat wil je; de generaal die dat durfde te ontkennen werd ontslagen - maar recent het tegendeel toegaf. Verder combineert het goed met Rumsfeld die nu zegt nooit het bewijs voor een band tussen Irak en Al Qaeda te hebben gezien, maar er destijds onder luid tromgeroffel om een oorlog om begon. En tenslotte met Blair en nogmaals Rumsfeld die nu opbiechten dat er in Irak geen WMD's waren, en die blij mogen zijn dat ze geen euro moeten betalen per keer dat ze met veel aplomb het tegendeel hebben beweerd. En er een oorlog om zijn begonnen. Ook Rumsfeld die een tijd geleden verklaarde "surprised" te zijn bij de intensiteit van de Iraakse weerstand komt voor de geest. Ze gingen op bloemen onthaald worden, remember? Dit brengt me op de volgende vragen. Als je *nog* betere voorbeelden van "flip-flopping" zou moeten verzinnen, wat zou dat dan zoal kunnen zijn? En twee, zijn er nog (veel?) meer dingen, die we een jaar lang pink op de naad moesten geloven, en die belangrijk genoeg waren om er een oorlog om te beginnen, en waarvan nu het letterlijke tegendeel blijkt waar te zijn, maar waarbij de oorlog desondanks "the right thing" was? Benieuwd, Koen |
![]() |
#2 |
|
![]() On Wed, 6 Oct 2004 18:05:38 +0200, "Luc Van Braekel"
<[email protected]> wrote: >Als de VS succesvol zouden zijn in Irak (wat voorlopig nog niet het geval >lijkt) en dus een democratie naar Westers model kan vestigen in het >Midden-Oosten, dan zou er een steek toegediend zijn aan het hart van de >geografische basis van de terroristen. Ik kan dit dus interpreteren als: de En dt gaat nooit gebeuren. In landen waar een zo groot deel zo van de bevolking fundamentalistisch moslim is kan en zal er nooit een deftige democratie kunnen bestaan. De Islam is per definitie ondemocratisch. |
![]() |
#3 |
|
![]() "Koen Robeys" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > Maar in werkelijkheid, natuurlijk, heeft Cheney dat niet alleen wel > gezegd, > maar bleef hij dat nog herhalen toen een hoop andere bendeleden deze > leugen > al beschaamd hadden laten vallen. Bijvoorbeeld, "In Cheney's September > 2003 appearance on Meet the Press he stated that '[Iraq is] the > geographical base of the terrorists who had us under assault for many > years, but most especially on 9-11'. Fijn dat je "Iraq is" zo mooi tussen vierkante haakjes plaatst. http://www.antiwar.com/eland/?articleid=2847 Het letterlijke citaat is immers: "if we’re successful in Iraq ... we will have struck a major blow right at the heart of the base, if you will, the geographical base of the terrorists who have had us under assault now for many years, but most especially on 9/11." Als de VS succesvol zouden zijn in Irak (wat voorlopig nog niet het geval lijkt) en dus een democratie naar Westers model kan vestigen in het Midden-Oosten, dan zou er een steek toegediend zijn aan het hart van de geografische basis van de terroristen. Ik kan dit dus interpreteren als: de geografische basis van het terrorisme bevindt zich in het Midden-Oosten, en de totstandkoming van een democratie naar Westers model in het Arabische of islamitische deel van die regio, zou een dusdanig rolmodel kunnen zijn, dat de voedingsbodem van het terrorisme erdoor verminderd wordt. Je hoeft het niet met die interpretatie eens te zijn, om vast te stellen dat de letterlijke woorden van Cheney zo bedoeld hadden kunnen zijn, eerder dan dat hij bedoelde dat de terroristen die 9/11 veroorzaakt hebben, hun geografische basis in Irak hadden. Luc |
![]() |
#4 |
|
![]() "xeno" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 6 Oct 2004 18:05:38 +0200, "Luc Van Braekel" > <[email protected]> wrote: > > >Als de VS succesvol zouden zijn in Irak (wat voorlopig nog niet het geval > >lijkt) en dus een democratie naar Westers model kan vestigen in het > >Midden-Oosten, dan zou er een steek toegediend zijn aan het hart van de > >geografische basis van de terroristen. Ik kan dit dus interpreteren als: de > > En dt gaat nooit gebeuren. In landen waar een zo groot deel zo van de > bevolking fundamentalistisch moslim is kan en zal er nooit een deftige > democratie kunnen bestaan. De Islam is per definitie ondemocratisch. Hoe weet jij dat 'een groot deel van de bevolking' fundamentalistisch moslim is? En élk geloof is trouwens per definitie ondemocratisch. |
![]() |
#5 |
|
![]() "Luc Van Braekel" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Koen Robeys" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > > > Maar in werkelijkheid, natuurlijk, heeft Cheney dat niet alleen wel > > gezegd, > > maar bleef hij dat nog herhalen toen een hoop andere bendeleden deze > > leugen > > al beschaamd hadden laten vallen. Bijvoorbeeld, "In Cheney's September > > 2003 appearance on Meet the Press he stated that '[Iraq is] the > > geographical base of the terrorists who had us under assault for many > > years, but most especially on 9-11'. > > Fijn dat je "Iraq is" zo mooi tussen vierkante haakjes plaatst. > > http://www.antiwar.com/eland/?articleid=2847 > > Het letterlijke citaat is immers: "if we're successful in Iraq ... we will > have struck a major blow right at the heart of the base, if you will, the > geographical base of the terrorists who have had us under assault now for > many years, but most especially on 9/11." > > Als de VS succesvol zouden zijn in Irak (wat voorlopig nog niet het geval > lijkt) en dus een democratie naar Westers model kan vestigen in het > Midden-Oosten, dan zou er een steek toegediend zijn aan het hart van de > geografische basis van de terroristen. Ik kan dit dus interpreteren als: de > geografische basis van het terrorisme bevindt zich in het Midden-Oosten, en > de totstandkoming van een democratie naar Westers model in het Arabische of > islamitische deel van die regio, zou een dusdanig rolmodel kunnen zijn, dat > de voedingsbodem van het terrorisme erdoor verminderd wordt. Je hoeft het > niet met die interpretatie eens te zijn, om vast te stellen dat de > letterlijke woorden van Cheney zo bedoeld hadden kunnen zijn, eerder dan dat > hij bedoelde dat de terroristen die 9/11 veroorzaakt hebben, hun > geografische basis in Irak hadden. Vreemd, aangezien 'het' terrorisme meestal uit SA komt, en vooral gevestigd is en was in Afghanistan/Pakistan. Misschien hadden we tijdens WO2 Moskou moeten platbombarderen om den duits klein te krijgen? ;) > > Luc > > > |
![]() |
#6 |
|
![]() "Paul" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "xeno" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> On Wed, 6 Oct 2004 18:05:38 +0200, "Luc Van Braekel" >> <[email protected]> wrote: >> >> >Als de VS succesvol zouden zijn in Irak (wat voorlopig nog niet het >> >geval >> >lijkt) en dus een democratie naar Westers model kan vestigen in het >> >Midden-Oosten, dan zou er een steek toegediend zijn aan het hart van de >> >geografische basis van de terroristen. Ik kan dit dus interpreteren als: > de >> >> En dt gaat nooit gebeuren. In landen waar een zo groot deel zo van de >> bevolking fundamentalistisch moslim is kan en zal er nooit een deftige >> democratie kunnen bestaan. De Islam is per definitie ondemocratisch. > > Hoe weet jij dat 'een groot deel van de bevolking' fundamentalistisch > moslim > is? > En élk geloof is trouwens per definitie ondemocratisch. > Belgisch koningshuis is christelijk, *ondemocratisch* dus. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.chegevaar.info/ |
![]() |
#7 |
|
![]() On Wed, 06 Oct 2004 16:30:42 GMT, "Paul" <[email protected]> wrote:
>> En dt gaat nooit gebeuren. In landen waar een zo groot deel zo van de >> bevolking fundamentalistisch moslim is kan en zal er nooit een deftige >> democratie kunnen bestaan. De Islam is per definitie ondemocratisch. > >Hoe weet jij dat 'een groot deel van de bevolking' fundamentalistisch moslim >is? Beelden op TV spreken boekdelen... |
![]() |
#8 |
|
![]() "Luc Van Braekel" <[email protected]> wrote
> Fijn dat je "Iraq is" zo mooi tussen vierkante haakjes plaatst. Toen ik dit zinnetje zag staan dacht ik, oei, ik heb het inderdaad maar met copy and paste van een democratische site overgenomen - met haakjes en al, overigens. > http://www.antiwar.com/eland/?articleid=2847 > > Het letterlijke citaat is immers: "if we're successful in Iraq ... we will > have struck a major blow right at the heart of the base, if you will, the > geographical base of the terrorists who have had us under assault now for > many years, but most especially on 9/11." Gelukkig staat er dus wel degelijk dat Irak de geografische basis, en nog wel het hart daarvan, is van de terroristen die Amerika hebben aangevallen, en in het bijzonder op 11 septmeber. Dus ik blijf bij dit citaat als één van de voorbeelden van Cheney die dit nog blijft liegen als de rest van de bende dit al heeft opgegeven. Natuurlijk bewonder ik de kronkels ("ja, maar het was eigenlijk 'de base' van iets anders." Je moet er maar opkomen.) die je weet uit te halen om nog pink op de naad de leugens van de regering Bush te rechtvaardigen, nadat de meesten dat niet eens meer zelf proberen. Uimmm, denk je dat het de moeite is om andere voorbeelden op te zoeken waar Cheney datgene zegt waarvan hij nu beweert dat hij het niet gezegd heeft? Beste groeten, Koen |
![]() |
#9 |
|
![]() "xeno" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 06 Oct 2004 16:30:42 GMT, "Paul" <[email protected]> wrote: > > >> En dt gaat nooit gebeuren. In landen waar een zo groot deel zo van de > >> bevolking fundamentalistisch moslim is kan en zal er nooit een deftige > >> democratie kunnen bestaan. De Islam is per definitie ondemocratisch. > > > >Hoe weet jij dat 'een groot deel van de bevolking' fundamentalistisch moslim > >is? > > Beelden op TV spreken boekdelen... Serieus? Ik heb ooit eens een planeet vol apen op TV gezien. Wedden dat ze een invasie voorbereiden? :p Het is ongelofelijk dat jij je conclusies trekt op basis van TV-beelden, waarop dan nog uitsluitend - zoals de wet van de media het voorschrijft - joelende mannen te zien zijn. Zo zag ik ook eens beelden van hooligans. Echt, élke voetbalsupporter bezie ik nu als hooligan. Die steken zo een mes tussen uw ribben joh. Zelfs Carl Huybrechts vertrouw ik voor geen haar meer ;) |
![]() |
#10 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Paul" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > "xeno" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> On Wed, 6 Oct 2004 18:05:38 +0200, "Luc Van Braekel" > >> <[email protected]> wrote: > >> > >> >Als de VS succesvol zouden zijn in Irak (wat voorlopig nog niet het > >> >geval > >> >lijkt) en dus een democratie naar Westers model kan vestigen in het > >> >Midden-Oosten, dan zou er een steek toegediend zijn aan het hart van de > >> >geografische basis van de terroristen. Ik kan dit dus interpreteren als: > > de > >> > >> En dt gaat nooit gebeuren. In landen waar een zo groot deel zo van de > >> bevolking fundamentalistisch moslim is kan en zal er nooit een deftige > >> democratie kunnen bestaan. De Islam is per definitie ondemocratisch. > > > > Hoe weet jij dat 'een groot deel van de bevolking' fundamentalistisch > > moslim > > is? > > En élk geloof is trouwens per definitie ondemocratisch. > > > Belgisch koningshuis is christelijk, *ondemocratisch* dus. Je hebt me dan ook nooit horen beweren dat het koningshuis democratisch zou zijn, toch? > > -- > Ghingis Khan > http://chinggiskhanfoundation.com/ > http://www.khadag.org/ > http://www.chegevaar.info/ > > |
![]() |
#11 |
|
![]() "Paul" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Paul" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > >> > "xeno" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> On Wed, 6 Oct 2004 18:05:38 +0200, "Luc Van Braekel" >> >> <[email protected]> wrote: >> >> >> >> >Als de VS succesvol zouden zijn in Irak (wat voorlopig nog niet het >> >> >geval >> >> >lijkt) en dus een democratie naar Westers model kan vestigen in het >> >> >Midden-Oosten, dan zou er een steek toegediend zijn aan het hart van > de >> >> >geografische basis van de terroristen. Ik kan dit dus interpreteren > als: >> > de >> >> >> >> En dt gaat nooit gebeuren. In landen waar een zo groot deel zo van de >> >> bevolking fundamentalistisch moslim is kan en zal er nooit een deftige >> >> democratie kunnen bestaan. De Islam is per definitie ondemocratisch. >> > >> > Hoe weet jij dat 'een groot deel van de bevolking' fundamentalistisch >> > moslim >> > is? >> > En élk geloof is trouwens per definitie ondemocratisch. >> > >> Belgisch koningshuis is christelijk, *ondemocratisch* dus. > > Je hebt me dan ook nooit horen beweren dat het koningshuis democratisch > zou > zijn, toch? > Nee dat niet, maar je doet alsof. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.chegevaar.info/ |
![]() |
#12 |
|
![]() >Het letterlijke citaat is immers: "if we’re successful in Iraq ... we will
>have struck a major blow right at the heart of the base, if you will, the >geographical base of the terrorists who have had us under assault now for >many years, but most especially on 9/11." > >Als de VS succesvol zouden zijn in Irak (wat voorlopig nog niet het geval >lijkt) en dus een democratie naar Westers model kan vestigen in het >Midden-Oosten, dan zou er een steek toegediend zijn aan het hart van de >geografische basis van de terroristen. Ik kan dit dus interpreteren als: de >geografische basis van het terrorisme bevindt zich in het Midden-Oosten, en >de totstandkoming van een democratie naar Westers model in het Arabische of >islamitische deel van die regio, zou een dusdanig rolmodel kunnen zijn, dat >de voedingsbodem van het terrorisme erdoor verminderd wordt. Je hoeft het >niet met die interpretatie eens te zijn, om vast te stellen dat de >letterlijke woorden van Cheney zo bedoeld hadden kunnen zijn, eerder dan dat >hij bedoelde dat de terroristen die 9/11 veroorzaakt hebben, hun >geografische basis in Irak hadden. Uw uitleg is totaal van de pot gerukt. |
![]() |
#13 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Paul" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> > >> "Paul" <[email protected]> schreef in bericht > >> news:[email protected]... > >> > > >> > "xeno" <[email protected]> schreef in bericht > >> > news:[email protected]... > >> >> On Wed, 6 Oct 2004 18:05:38 +0200, "Luc Van Braekel" > >> >> <[email protected]> wrote: > >> >> > >> >> >Als de VS succesvol zouden zijn in Irak (wat voorlopig nog niet het > >> >> >geval > >> >> >lijkt) en dus een democratie naar Westers model kan vestigen in het > >> >> >Midden-Oosten, dan zou er een steek toegediend zijn aan het hart van > > de > >> >> >geografische basis van de terroristen. Ik kan dit dus interpreteren > > als: > >> > de > >> >> > >> >> En dt gaat nooit gebeuren. In landen waar een zo groot deel zo van de > >> >> bevolking fundamentalistisch moslim is kan en zal er nooit een deftige > >> >> democratie kunnen bestaan. De Islam is per definitie ondemocratisch. > >> > > >> > Hoe weet jij dat 'een groot deel van de bevolking' fundamentalistisch > >> > moslim > >> > is? > >> > En élk geloof is trouwens per definitie ondemocratisch. > >> > > >> Belgisch koningshuis is christelijk, *ondemocratisch* dus. > > > > Je hebt me dan ook nooit horen beweren dat het koningshuis democratisch > > zou > > zijn, toch? > > > Nee dat niet, maar je doet alsof. Volgens jou is *iedereen* die geen blokker is een fanatieke anti-democraat die zich gewillig door het koningshuis laat misbruiken. Think twice. > > -- > Ghingis Khan > http://chinggiskhanfoundation.com/ > http://www.khadag.org/ > http://www.chegevaar.info/ > > |
![]() |
#14 |
|
![]() "Paul" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Paul" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > >> > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> >> >> "Paul" <[email protected]> schreef in bericht >> >> news:[email protected]... >> >> > >> >> > "xeno" <[email protected]> schreef in bericht >> >> > news:[email protected]... >> >> >> On Wed, 6 Oct 2004 18:05:38 +0200, "Luc Van Braekel" >> >> >> <[email protected]> wrote: >> >> >> >> >> >> >Als de VS succesvol zouden zijn in Irak (wat voorlopig nog niet >> >> >> >het >> >> >> >geval >> >> >> >lijkt) en dus een democratie naar Westers model kan vestigen in >> >> >> >het >> >> >> >Midden-Oosten, dan zou er een steek toegediend zijn aan het hart > van >> > de >> >> >> >geografische basis van de terroristen. Ik kan dit dus >> >> >> >interpreteren >> > als: >> >> > de >> >> >> >> >> >> En dt gaat nooit gebeuren. In landen waar een zo groot deel zo van > de >> >> >> bevolking fundamentalistisch moslim is kan en zal er nooit een > deftige >> >> >> democratie kunnen bestaan. De Islam is per definitie >> >> >> ondemocratisch. >> >> > >> >> > Hoe weet jij dat 'een groot deel van de bevolking' >> >> > fundamentalistisch >> >> > moslim >> >> > is? >> >> > En élk geloof is trouwens per definitie ondemocratisch. >> >> > >> >> Belgisch koningshuis is christelijk, *ondemocratisch* dus. >> > >> > Je hebt me dan ook nooit horen beweren dat het koningshuis democratisch >> > zou >> > zijn, toch? >> > >> Nee dat niet, maar je doet alsof. > > Volgens jou is *iedereen* die geen blokker is een fanatieke anti-democraat > die zich gewillig door het koningshuis laat misbruiken. Think twice. > Waar heb ik dat geschreven ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.chegevaar.info/ |
![]() |
#15 |
|
![]() Paul wrote:
> "xeno" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > >>On Wed, 6 Oct 2004 18:05:38 +0200, "Luc Van Braekel" >><[email protected]> wrote: >> >> >>>Als de VS succesvol zouden zijn in Irak (wat voorlopig nog niet het geval >>>lijkt) en dus een democratie naar Westers model kan vestigen in het >>>Midden-Oosten, dan zou er een steek toegediend zijn aan het hart van de >>>geografische basis van de terroristen. Ik kan dit dus interpreteren als: > > de > >>En dt gaat nooit gebeuren. In landen waar een zo groot deel zo van de >>bevolking fundamentalistisch moslim is kan en zal er nooit een deftige >>democratie kunnen bestaan. De Islam is per definitie ondemocratisch. > > > Hoe weet jij dat 'een groot deel van de bevolking' fundamentalistisch moslim > is? > En élk geloof is trouwens per definitie ondemocratisch. We gaan lachen. U gelieve nu uit te leggen hoe precies "Ik geloof in God" ondemocratisch is. -- Karel "de Jazz" Jansens 'There is a deepness in the sky, and it extends forever.' (Sherkaner Underhill, in "a Deepness In the Sky" by Vernor Vinge) |
![]() |
#16 |
|
![]() Paul wrote:
> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > >>"Paul" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]... >> >>>"Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected]... >>> >>>>"Paul" <[email protected]> schreef in bericht >>>>news:[email protected] t-ops.be... >>>> >>>>>"xeno" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>news:[email protected] om... >>>>> >>>>>>On Wed, 6 Oct 2004 18:05:38 +0200, "Luc Van Braekel" >>>>>><[email protected]> wrote: >>>>>> >>>>>> >>>>>>>Als de VS succesvol zouden zijn in Irak (wat voorlopig nog niet het >>>>>>>geval >>>>>>>lijkt) en dus een democratie naar Westers model kan vestigen in het >>>>>>>Midden-Oosten, dan zou er een steek toegediend zijn aan het hart > > van > >>>de >>> >>>>>>>geografische basis van de terroristen. Ik kan dit dus interpreteren >>> >>>als: >>> >>>>>de >>>>> >>>>>>En dt gaat nooit gebeuren. In landen waar een zo groot deel zo van > > de > >>>>>>bevolking fundamentalistisch moslim is kan en zal er nooit een > > deftige > >>>>>>democratie kunnen bestaan. De Islam is per definitie ondemocratisch. >>>>> >>>>>Hoe weet jij dat 'een groot deel van de bevolking' fundamentalistisch >>>>>moslim >>>>>is? >>>>>En élk geloof is trouwens per definitie ondemocratisch. >>>>> >>>> >>>>Belgisch koningshuis is christelijk, *ondemocratisch* dus. >>> >>>Je hebt me dan ook nooit horen beweren dat het koningshuis democratisch >>>zou >>>zijn, toch? >>> >> >>Nee dat niet, maar je doet alsof. > > > Volgens jou is *iedereen* die geen blokker is een fanatieke anti-democraat > die zich gewillig door het koningshuis laat misbruiken. Think twice. Zo langzamerhand blijven er weinig anderen over... -- Karel "de Jazz" Jansens 'There is a deepness in the sky, and it extends forever.' (Sherkaner Underhill, in "a Deepness In the Sky" by Vernor Vinge) |
![]() |
#17 |
|
![]() Ghingis Khan wrote:
> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > >>Paul wrote: >>>En élk geloof is trouwens per definitie ondemocratisch. >> >>We gaan lachen. >> >>U gelieve nu uit te leggen hoe precies "Ik geloof in God" ondemocratisch >>is. >> > > Omdat iets anders dan "Ik geloof in Verhofstadt nu eenmaal > ondemocratisch is. LOL! -- Karel "de Jazz" Jansens 'There is a deepness in the sky, and it extends forever.' (Sherkaner Underhill, in "a Deepness In the Sky" by Vernor Vinge) |
![]() |
#18 |
|
![]() "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > Paul wrote: > >> "xeno" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> >>>On Wed, 6 Oct 2004 18:05:38 +0200, "Luc Van Braekel" >>><[email protected]> wrote: >>> >>> >>>>Als de VS succesvol zouden zijn in Irak (wat voorlopig nog niet het >>>>geval >>>>lijkt) en dus een democratie naar Westers model kan vestigen in het >>>>Midden-Oosten, dan zou er een steek toegediend zijn aan het hart van de >>>>geografische basis van de terroristen. Ik kan dit dus interpreteren als: >> >> de >> >>>En dt gaat nooit gebeuren. In landen waar een zo groot deel zo van de >>>bevolking fundamentalistisch moslim is kan en zal er nooit een deftige >>>democratie kunnen bestaan. De Islam is per definitie ondemocratisch. >> >> >> Hoe weet jij dat 'een groot deel van de bevolking' fundamentalistisch >> moslim >> is? >> En élk geloof is trouwens per definitie ondemocratisch. > > We gaan lachen. > > U gelieve nu uit te leggen hoe precies "Ik geloof in God" ondemocratisch > is. > Omdat iets anders dan "Ik geloof in Verhofstadt nu eenmaal ondemocratisch is. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.chegevaar.info/ |
![]() |
#19 |
|
![]() On Wed, 06 Oct 2004 16:48:35 GMT, "Paul" <[email protected]> wrote:
>> Beelden op TV spreken boekdelen... > >Serieus? Ik heb ooit eens een planeet vol apen op TV gezien. Wedden dat ze >een invasie voorbereiden? :p > >Het is ongelofelijk dat jij je conclusies trekt op basis van TV-beelden, >waarop dan nog uitsluitend - zoals de wet van de media het voorschrijft - >joelende mannen te zien zijn. > >Zo zag ik ook eens beelden van hooligans. Echt, élke voetbalsupporter bezie >ik nu als hooligan. Die steken zo een mes tussen uw ribben joh. Zelfs Carl >Huybrechts vertrouw ik voor geen haar meer ;) Allee hup... schaf de TV en de radio dan ook maar af want het beetje dat ze laten zien is volgens Paul ook geen referentie. Wat is er dan wel een goede weerspiegeling van de feiten ? Laat me raden... hetgeen u vertelt is het enige juiste.. |
![]() |
#20 |
|
![]() "Koen Robeys" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > "Luc Van Braekel" <[email protected]> wrote > >> Fijn dat je "Iraq is" zo mooi tussen vierkante haakjes plaatst. > > Toen ik dit zinnetje zag staan dacht ik, oei, ik heb het inderdaad maar > met > copy and paste van een democratische site overgenomen - met haakjes en al, > overigens. > >> http://www.antiwar.com/eland/?articleid=2847 >> >> Het letterlijke citaat is immers: "if we're successful in Iraq ... we >> will >> have struck a major blow right at the heart of the base, if you will, the >> geographical base of the terrorists who have had us under assault now for >> many years, but most especially on 9/11." > > Gelukkig staat er dus wel degelijk dat Irak de geografische basis, en nog > wel het hart daarvan, is van de terroristen die Amerika hebben > aangevallen, > en in het bijzonder op 11 septmeber. Neen, dat lees ik er helemaal niet in. Als er in een boek staat dat de Slag bij Groeninge in 1302 een slag toebracht aan de macht van de Fransen in Vlaanderen, of aan de geografische basis van de onderwerping van Vlaanderen, staat daar dan dat alle Fransen zich in Groeninge bevonden, of dat Groeninge de geografische basis was van de Franse overheersers? Luc |