Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2015, 10:09   #1
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard Armoede

Hoe bepaalt men eigenlijk of iemand in armoede leeft?

Ik ken bijvoorbeeld mensen die van een uitkering leven, maar wel bijwerken in het zwart of drugs verkopen. Die leven dan ook officieel in armoede?
Oud 28 maart 2015, 10:18   #2
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik ken bijvoorbeeld mensen die van een uitkering leven, maar wel bijwerken in het zwart of drugs verkopen. Die leven dan ook officieel in armoede?
HEti s je burgerplicht criminelen aan te geven
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 10:55   #3
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
HEti s je burgerplicht criminelen aan te geven
U verward burgerplicht met jaloezie en afgunst. Heeft niets met rechtvaardigheid te maken, u bent klaar voor -of heeft natte dromen over- de totalitaire politiestaat.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 11:05   #4
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Laat me je helpen..wie zwart werkt of drugs verkoopt, geeft die dit aan bij de belasting? Nou dan heb jij dus je antwoord!Sorry hoor maar discussies die al beginnen met domme opmerkingen hebben we al genoeg!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 12:31   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Laat me je helpen..wie zwart werkt of drugs verkoopt, geeft die dit aan bij de belasting? Nou dan heb jij dus je antwoord!Sorry hoor maar discussies die al beginnen met domme opmerkingen hebben we al genoeg!
In Nederland kan dat, en niet alleen dat, daar heeft de belastingdienst zwijgplicht tegenover de politie.

Begrijp je, daar zijn mensen die op hun belastingformulier 'softdrughandelaar' opgeven en daadwerkelijk belasting betalen op hun crimineel geld, waardoor het natuurlijk legaal geld wordt.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 maart 2015 om 12:32.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 12:43   #6
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
U verward burgerplicht met jaloezie en afgunst. Heeft niets met rechtvaardigheid te maken, u bent klaar voor -of heeft natte dromen over- de totalitaire politiestaat.
Wanneer je beseft wat voor psychische, familiale en sociale ellende drugs veroorzaken, dan denk ik dat het melden van dergelijke criminele activiteit bij de politie niet zo maar kan geklasseerd worden als "natte dromen over- de totalitaire politiestaat".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 06:41   #7
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wanneer je beseft wat voor psychische, familiale en sociale ellende drugs veroorzaken, dan denk ik dat het melden van dergelijke criminele activiteit bij de politie niet zo maar kan geklasseerd worden als "natte dromen over- de totalitaire politiestaat".
Tja het loopt vol criminelen en zo goed als iedereen gebruikt drugs dat moet je ook goed beseffen. Spreek dan niet enkel over wat als legaal bestempeld wordt want drugs zijn drugs en de impact op een mens zijn gelijk. Maar dat men daar geen rekening met houdt is overduidelijk en past perfect in ons disfunctioneel denken als mens en maatschappij.

Men veroordeelt ook de dronken chauffeur maar niemand houd een stomdronken persoon tegen om met de auto te rijden, men rijd zelfs zonder verpinken mee met mensen die meer dan 0.5 of 1 promille in hun bloed hebben.
Het is publiek geheim dat minstens de helft van de topsporters doping en/of andere illegale substanties gebruiken maar we moedigen ze zonder verpinken aan en het zijn zelfs onze helden waar naar opkijken.
Hoe rijker en beroemder iemand is hoe meer drugs hij gebruikt maar we sluiten onze ogen ervoor en het zijn onze idolen (acteurs, muzikanten, advocaten, ministers, wetenschappers, directeurs, reclame mensen,...)

Maar iemand die in de armoede zit, depressief is en zijn miserabel bestaan probeert te ontvluchten die zetten we graag op de brandstapel.

Da's de realiteit, da's de wereld waarin we leven en die we zo graag in stand houden, die we als het summen van beschaving zien.
De werkelijke levensstandaard of niveau van een beschaving lees je af in het drugs gebruik binnen die beschaving.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 07:58   #8
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk dat je zoiets ook kan omdraaien.
Soms wordt je geconfronteerd met zoveel familiale ellende dat je elders een toevlucht zoekt... wat snel een vicieuze cirkel wordt.
Is het werkelijk drugs die de sociale overlast veroorzaakt?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 12:54   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is 'men'
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 08:56   #10
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vraag me enkel af hoe representatief statistieken over armoede zijn in de wetenschap dat dergelijke figuren ook officieel als armoedzaaiers worden aanzien.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 31 maart 2015 om 08:56.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2015, 06:06   #11
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me enkel af hoe representatief statistieken over armoede zijn in de wetenschap dat dergelijke figuren ook officieel als armoedzaaiers worden aanzien.
Met statistieken kan men alles bewijzen, statistieken zeggen dan ook niets.
Wie bepaalt bvb hoeveel een bestaansminimum is? Juist, zij die meer dan 5k per maand vangen...

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 2 april 2015 om 06:09.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be