Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2015, 18:22   #1
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard "Koninklijke - STASI - familie

Bron

Citaat:
...
"Mijn familie heeft me nooit gesteund", zo herhaalde Laurent, de jongste van de drie kinderen van koning Albert, z'n klassieke mantra op de RTBF-radio. De prins, ondertussen ook al 51 jaar, was de laatste tijd terug in de gratie: hij mocht de familie opnieuw officieel vertegenwoordigen op events en dus zo z'n broer de koning vertegenwoordigen.

"Net zoals met de Stasi"

Maar nu is er dus opnieuw de uitval naar z'n familie. Daarbij hanteerde hij nogal forse beeldtaal: "Het is begonnen met mijn oom, koning Boudewijn, daarna kwam mijn vader, Albert II. Met hen was het zoals met de Stasi." Diezelfde Stasi die als veiligheidsdienst in de DDR zowat alles en iedereen in het oog hield en de bevolking onderdrukte.
En dan doet Laurent iets straf, hij valt ook de huidige machthebber bij de Coburgs aan. "Vandaag heb ik de indruk dat dit voortduurt met mijn broer, koning Filip. Hun fout is dat ze een entourage hebben aanvaard die mij wil beschadigen en me verhindert te werken."
...
Je zal maar onder zo'n glazen stolp moeten leven.
Oud 9 april 2015, 18:24   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk is zo'n erfopvolging in deze tijden, voor gans de familie een onmenselijke opdracht.

Ze verdienen geld gelijk slijk, ze leven koninklijk en prinselijk, maar tegenwoordig niet meer menswaardig.

Afschaffen !

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 18:56   #3
rub1615
Schepen

Standaard

Als jullie het zo oneerlijk vinden dat bloedbanden het lot van een mens bepalen moeten jullie consequent zijn en ook pleiten voor het afschaffen van erfenisrechten. Het doorgeven van geld en prestige is heus geen monopolie van de Koninklijke Familie.
rub1615 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 19:49   #4
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Stasi was wel heel erg fout!
Oud 9 april 2015, 19:50   #5
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Afschaffen !

.
Dat spreekt voor zich. Toch bizar hoe het "democratische Europa" nog heel wat monarchieën telt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 19:53   #6
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Als jullie het zo oneerlijk vinden dat bloedbanden het lot van een mens bepalen moeten jullie consequent zijn en ook pleiten voor het afschaffen van erfenisrechten. Het doorgeven van geld en prestige is heus geen monopolie van de Koninklijke Familie.
Slechte vergelijking. Een erfenis is geld dat je ouders (grootouders...) verdiend hebben. Bij het koningshuis gaat het echter niet enkel om geërfd geld. De koninklijke familie blijft geld krijgen van de belastingbetaler.

Het is niet omdat Marc Coucke x miljoen euro verdient, dat zijn kinderen, kleinkinderen... later op kosten van de belastingbetaler ook recht zouden hebben op x miljoen euro per jaar. Dat Marc Coucke met zijn geld doet wat hij wil (bijvoorbeeld laten vererven via zijn nalatenschap), is zijn zaak.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 april 2015 om 19:54.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 20:43   #7
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Moet zowat de grootste nietsnut zijn die er in West-Europa rondloopt.
Oud 9 april 2015, 20:54   #8
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik pleit voor het herinvoeren van twee zaken naar aloude Frankische tradities, salische Franken, Karolingers, en hun opvolgers:
  • de salische wet: enkel mannelijk afstammelingen komen in aanmerking voor een erfenis
  • de primogenituur (ontstaan 11de eeuw): om ruzie tussen broers te vermijden is de oudste zoon de bevoorrechte erfgenaam
Zo maak je van vrouwen opnieuw vrouwen in plaats van er halve mannen van te maken.
Oud 9 april 2015, 21:09   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap er geen fluit van, van jouw bericht.

Mijn nakomelingen erven mijn job niet.

Met mijn centen en bezittingen doe ik wat ik wil.
De staat pakt na mijn dood wel een percentje, ok tot daartoe.
Maar dan liefst voor iedereen gelijk.
En met zo weinig mogelijk gefoefel.
Sos Di Rupo gaf het al aan: er zijn ethische imperatieven voor dotatie-trekkers.

Democratie, redelijk simpel in theorie; ietwat moeilijker in de praktijk in dit onland, in dit tweeland ...

En verder nog meer ruzie in 't kot van Laeken.
Ook PHphphphphphphillip krijgt van de lat.

En daarmee denk ik dat zijn lot beschoren is. En tegelijk zal zijn zuske haar dotatie ook in rook zien opgaan.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150409_01622392
Citaat:
Mijn familie heeft me nooit gesteund’, zei Laurent (51) in een telefonisch interview. ‘Het is begonnen met mijn oom, koning Boudewijn. Daarna ging het verder met mijn vader, koning Albert II. Met hen was het als met de Stasi (de inlichtingendienst van de DDR, het communistische Oost-Duitsland, red.). Vandaag heb ik de indruk dat het dezelfde weg opgaat met mijn broer, koning Filip. Hun fout? Ze hebben een entourage aangenomen die me wil beschadigen, en me wil verhinderen om te werken.’

Laurent deed de uitspraken in een telefonisch interview met de radiozender van RTBF. Deze ochtend had hij in de krant La Libre al uitgehaald naar zijn vader, koning Albert. ‘Mijn vader saboteerde me jarenlang’, zei hij in een interview over zijn twee bedrijven REC Arlon 67 en Cerbux Invest, die voor 2,6 miljoen euro in het rood zouden staan.

De uithaal naar koning Filip is opmerkelijk, want nadat Laurent een tijdlang uit zijn functie werd ontheven als koninklijk vertegenwoordiger, was het zijn broer Filip die hem terug toestond om het koningshuis te vertegenwoordigen op officiële aangelegenheden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 april 2015, 21:11   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik pleit voor het herinvoeren van twee zaken naar aloude Frankische tradities, salische Franken, Karolingers, en hun opvolgers:
  • de salische wet: enkel mannelijk afstammelingen komen in aanmerking voor een erfenis
  • de primogenituur (ontstaan 11de eeuw): om ruzie tussen broers te vermijden is de oudste zoon de bevoorrechte erfgenaam
Zo maak je van vrouwen opnieuw vrouwen in plaats van er halve mannen van te maken.
Uitdaging: maak daar eens een aparte draad over, en met een poll !

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be