Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2015, 10:46   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard duur

waarom moet de lijn met bijna 50% opslaan,terwijl wij het al zo moeilijk hebben om rond te komen,en onze index word afgenomen !!!!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 10:48   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

lijnkaart van 10.00 € naar 14.00€

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 5 april 2015 om 10:49.
Oud 5 april 2015, 10:56   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus ok jullie wille fillo op den antwarpse ring,ok just gaste !!!!
Oud 5 april 2015, 12:39   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
waarom moet de lijn met bijna 50% opslaan,terwijl wij het al zo moeilijk hebben om rond te komen,en onze index word afgenomen !!!!
Onder impuls van N-VA is alles legitiem ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 12:41   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel kost een gemiddelde rit van de Lijn in werkelijkheid ?

En hoeveel van die prijs wordt gedekt door het kaartje of het abonnement ?
En hoeveel moet ik - ongevraagd maar dik verplicht - bijleggen als belastingbetaler ?

Via welke andere kanalen moet ik zo "solidair" zijn ?
Som deze eens op. In het kader van transparantie ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 12:45   #6
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Onder impuls van N-VA is alles legitiem ?
Als je echt de puinhoop van decennia wanbeleid wil opkuisen kunnen sommige beslissingen pijn doen.
Oud 5 april 2015, 14:35   #7
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoeveel kost een gemiddelde rit van de Lijn in werkelijkheid ?

En hoeveel van die prijs wordt gedekt door het kaartje of het abonnement ?
En hoeveel moet ik - ongevraagd maar dik verplicht - bijleggen als belastingbetaler ?

Via welke andere kanalen moet ik zo "solidair" zijn ?
Som deze eens op. In het kader van transparantie ...

.
Hoeveel moet ik - als belastingbetaler en niet-autobezitter - 'ongevraagd maar dik verplicht bijleggen' aan het onderhoud van onze wegen en weginfrastructuur !?

Daar al eens over nagedacht ? Ooit gehoord van solidariteit ? Een goedkoop en efficiënt O.V. komt vaak de armere bevolkingsgroepen ten goede, ik beschouw uw belastingplicht in deze dus als rechtvaardige, sociale herverdeling.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 14:40   #8
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
lijnkaart van 10.00 € naar 14.00€
Jaarabonnement van De Lijn (Omniopass voor volwassenen tussen 26 en 64 jaar) gaat van 249 naar 294 euro, ondertussen worden steeds meer buslijnen (vooral op het platteland en buiten de 'reguliere' uren) afgeschaft of afgebouwd. Steeds minder service voor meer geld. Is dat het neoliberale en nationalistische principe van Dalrymple dat de N-VA zo aanhangt ? Dit is de grootste Vlaamsche asoregering sinds mensenheugenis ! Geven we daar commentaar op, dan schermen ze ermee dat openbaar vervoer in het buitenland nog een stuk duurder is. Kan goed zijn, maar maakt onze zaak niet ! Ze kunnen ook alle mensen zonder uitkering zetten, hen in een kartonnen doos onder een brug laten slapen, ze dan verplicht naar de Voedselbank sturen en dan zeggen dat we niet moeten klagen, want in Somalië sterven de mensen van de honger en hier niet. Is een beetje dezelfde belachelijke redenering.
Oud 5 april 2015, 14:49   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Hoeveel moet ik - als belastingbetaler en niet-autobezitter - 'ongevraagd maar dik verplicht bijleggen' aan het onderhoud van onze wegen en weginfrastructuur !?

Daar al eens over nagedacht ? Ooit gehoord van solidariteit ? Een goedkoop en efficiënt O.V. komt vaak de armere bevolkingsgroepen ten goede, ik beschouw uw belastingplicht in deze dus als rechtvaardige, sociale herverdeling.
Slecht voorbeeld.
De auto is een gewillige en joviale melkkoe voor de belastingen.
Belasting op inverkeerssteling, jaarlijkse wegentaks, btw op aankoop en onderhoud, btw op verzekering, belastingen op de werkuren van het garagepersoneel, boetes, tolgelden, belastingen op de benzine/diesel, ...

U zult ook willen aannemen dat alle dingen die u in de winkel ziet liggen, daar naartoe gebracht zijn met auto's/vrachtwagens; en dat om deze dingen te kunnen fabriceren, er grondstoffen/onderdelen/... vervoerd geweest zijn door auto's/vrachtwagens/..., via verkopers met voertuigen enz. enz.

Niet alleen een slecht voorbeeld, maar ook een slecht antwoord op mijn vraag.
Hoeveel procent betaalt de gebruiker van de Lijn-rit, en hoeveel betaalt de belastingbetaler ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 april 2015, 14:56   #10
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem de fiets, dat is gratis

Als je in Antwerpen stad woont lijkt me dat goed te doen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 14:59   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Als je echt de puinhoop van decennia wanbeleid wil opkuisen kunnen sommige beslissingen pijn doen.
En vooral torenhoge lonen wil blijven betalen.
Oud 5 april 2015, 15:01   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaarabonnement van De Lijn (Omniopass voor volwassenen tussen 26 en 64 jaar) gaat van 249 naar 294 euro, ondertussen worden steeds meer buslijnen (vooral op het platteland en buiten de 'reguliere' uren) afgeschaft of afgebouwd. Steeds minder service voor meer geld. Is dat het neoliberale en nationalistische principe van Dalrymple dat de N-VA zo aanhangt ? Dit is de grootste Vlaamsche asoregering sinds mensenheugenis ! Geven we daar commentaar op, dan schermen ze ermee dat openbaar vervoer in het buitenland nog een stuk duurder is. Kan goed zijn, maar maakt onze zaak niet ! Ze kunnen ook alle mensen zonder uitkering zetten, hen in een kartonnen doos onder een brug laten slapen, ze dan verplicht naar de Voedselbank sturen en dan zeggen dat we niet moeten klagen, want in Somalië sterven de mensen van de honger en hier niet. Is een beetje dezelfde belachelijke redenering.
De Lijn staat symbool voor Belgie, steeds duurder en duurder en er steeds minder voor terug krijgen.

:Leve Belgie:

Juicht Vlaming en span de broeksriem aan, de vakbond en de ziekenkasssen hebben uw geld nodig voor belangrijke zaken.
Oud 5 april 2015, 15:13   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De Lijn staat symbool voor Belgie, steeds duurder en duurder en er steeds minder voor terug krijgen.

Juicht Vlaming en span de broeksriem aan, de vakbond en de ziekenkasssen hebben uw geld nodig voor belangrijke zaken.
Vooral ziekenkassen.
Binnenkort vragen ze dokters een voodoo dansje te doen.
Dat is nog goedkoper.
Oud 5 april 2015, 15:18   #14
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Jij gelooft echt dat ziekenfondsen en vakbonden het Ultieme Kwaad zijn he?
Dat is een comfortabele gedachte voor jou, is het niet?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 15:25   #15
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Solidariteit mag niet te zot worden. De Lijn heeft een kostendekkingsgraad van ~15%, belachelijk laag en te vergelijken met Sovjet-toestanden.

De laatste studie van Mobiel Vlaanderen:
http://www.mobielvlaanderen.be/studi...markstudie.php

Vergelijkende grafiek, Vlaanderen bengelt onderaan in de groep.
Merk de daling op sinds de waanzin van het "gratis" beleid.
Te zot voor woorden!

Klik op grafiek voor grotere versie:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  kdgvl.jpg
Bekeken: 220
Grootte:  76,4 KB
ID: 97739
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 16:13   #16
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Solidariteit mag niet te zot worden. De Lijn heeft een kostendekkingsgraad van ~15%, belachelijk laag en te vergelijken met Sovjet-toestanden.

De laatste studie van Mobiel Vlaanderen:
http://www.mobielvlaanderen.be/studi...markstudie.php

Vergelijkende grafiek, Vlaanderen bengelt onderaan in de groep.
Merk de daling op sinds de waanzin van het "gratis" beleid.
Te zot voor woorden!

Klik op grafiek voor grotere versie:
Bijlage 97739
In onze buurlanden is het O.V. dan vaak ook schandalig duur en zijn er arme mensen die hun woning niet meer uitgeraken omdat ze geblokkeerd zitten ! In Frankrijk zijn daar talloze schrijnende voorbeelden van terug te vinden, vele streken worden niet meer bediend door bezuinigingen op bussen, met alle gevolgen van dien. We moesten absoluut niet deze toer opgaan !

O.V. voorzien is een maatschappelijke plicht en dat mag de belastingbetaler ook iets kosten ! Waarmee ik niet zeg dat het niet efficiënter kan of er geen kosten bespaard kunnen worden in bepaalde werkingen en nevenactiviteiten.
Oud 5 april 2015, 16:23   #17
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Slecht voorbeeld.
De auto is een gewillige en joviale melkkoe voor de belastingen.
Belasting op inverkeerssteling, jaarlijkse wegentaks, btw op aankoop en onderhoud, btw op verzekering, belastingen op de werkuren van het garagepersoneel, boetes, tolgelden, belastingen op de benzine/diesel, ...

U zult ook willen aannemen dat alle dingen die u in de winkel ziet liggen, daar naartoe gebracht zijn met auto's/vrachtwagens; en dat om deze dingen te kunnen fabriceren, er grondstoffen/onderdelen/... vervoerd geweest zijn door auto's/vrachtwagens/..., via verkopers met voertuigen enz. enz.

Niet alleen een slecht voorbeeld, maar ook een slecht antwoord op mijn vraag.
Hoeveel procent betaalt de gebruiker van de Lijn-rit, en hoeveel betaalt de belastingbetaler ?
Geen appelen met citroenen hier vergelijken ! Ik doelde hier op personenvervoer en dus particulier transport ! Geen vrachtvervoer en dus ook zaken als distributie, want dat is inderdaad een ander gegeven. Al ben ik ervan overtuigd dat veel vrachtwagens van de weg kunnen worden gehaald en vervangen door trein- en binnenschipvervoer, maar dat is een ander topic waard.

Een auto hebben zou een vrije keuze moeten zijn, eigenlijk een luxeproduct dat weliswaar leuk kan zijn, maar dat geen basisbehoefte is. Helaas zorgt de afbouw van het aanbod van De Lijn en de NMBS ervoor dat mensen terug in een auto worden gedreven (voor hun woon-werkverkeer) en dit dus een noodzakelijk en duur product wordt.

Want dat is het sarcastische en sociaal onrechtvaardige aan heel die 'evolutie': mensen die al een mooi loon hebben en een hoge positie, die krijgen vaak nog wagen van hun werkgever; mensen die sowieso een lager inkomen hebben en dito functie, die moeten vaak zelf voor hun vervoer instaan en die kunnen zich dus moeilijk een eigen wagen veroorloven. Net die 'zwakkere' groep die afhankelijk is van het O.V., die wordt nog meer getroffen. En als 'compensatie' voor het beperktere aanbod, worden de abonnementen en tarieven nog eens duurder gemaakt ook !

Gevolg is ook dat een slechtere dienstverlening en duurdere prijs ervoor zal zorgen dat het reizigersaantaal van De Lijn verder versneld zal dalen. Met als gevolg dat de 'kostendekkingsgraad' nog lager zal zijn. En zo krijgt men een heus sneeuwbaleffect, met als gevolg dat het O.V. nog verder afgebouwd wordt. Maar ik vrees dat zulks allicht de langetermijn bedoeling is van 'rechts' !
Oud 5 april 2015, 17:16   #18
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zjust een vraagske : Jij komt nooit buiten je woning ? Of ga jij altijd langs de akkers en weiden en gebruik je nooit het voetpad of het fietspad enz ?
Oud 5 april 2015, 17:20   #19
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
294 euro : 12 = 24.5 euro per maand of ongeveer 1 euro per werkdag .
Vind u dat duur ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 17:41   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij gelooft echt dat ziekenfondsen en vakbonden het Ultieme Kwaad zijn he?
Dat is een comfortabele gedachte voor jou, is het niet?
Ziekenfondsen en vakbonden, zijn zoals alle menselijke organisaties, inbegrepen bedrijven, nogal variabel op de schaal van kwaad/slecht/onnuttig/... naar goed/nuttig/....

Maar hier bij ons vertonen ze toch een paar eigenschappen, onder andere hun deel uitmaken van een zuil en hun weigering om mee te evolueren naar de 21° eeuw, die niet zo leuk zijn.
Hun deel uitmaken van een zuil, doet hen neigen naar maffia toestanden;
niet evolueren, doet hen de economie fnuiken en onze welvaart bedreigen.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be