Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2015, 18:08   #1
Edward De Vere
Banneling

Standaard En dat is dan professor ...

Citaat:
De Vrije Universiteit Brussel (VUB) distantieert zich van professor Willem Elias, decaan van de faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen. Een Facebook-post van Elias naar aanleiding van het overlijden van Steve Stevaert doet immers nogal wat stof opwaaien.
Stevaert en Elias, die naast decaan ook voorzitter is van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten en voorzitter van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschap en Kunsten, waren vrienden. Elias is dan ook onder de indruk van de dramatische gebeurtenissen van gisteren. "We zullen je missen, Steve. Je was een fijne man en bijzonder intelligent", schrijft hij op Facebook.

Het zou een gewone uiting van verdriet kunnen zijn, ware het niet dat Elias het nodig vond om verder te gaan. "De vrouwen ... een zwakheid die we begrijpen. Aan de dame die deze beslissing op haar geweten heeft, toch graag dit. Voor een verkrachting ga je onmiddellijk naar de politie, of desnoods de dag nadien. Niet drie jaar later."
Ik zou in de eerste plaats stellen, Willem Elias, dat u uw vrienden beter moet zien te kiezen. En u bent decaan van de faculteit psychologie? Zo ziet u maar, hoe gewiekst en achterbaks uw goede vriend 'de verkrachter' was.

Ten tweede, zou u uw zogenaamd wijze raad "Nog even dit" ... aan uw vriend gericht moeten zijn. Nog even dit, Steve: 'Verkrachten doe je niet!'

Ik zou me beschaamd voelen in uw plaats. Eens te meer wordt van een slachtoffer een dader gemaakt.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 18:12   #2
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Ik zou in de eerste plaats stellen, Willem Elias, dat u uw vrienden beter moet zien te kiezen. En u bent decaan van de faculteit psychologie? Zo ziet u maar, hoe gewiekst en achterbaks uw goede vriend 'de verkrachter' was.

Ten tweede, zou u uw zogenaamd wijze raad "Nog even dit" ... aan uw vriend gericht moeten zijn. Nog even dit, Steve: 'Verkrachten doe je niet!'

Ik zou me beschaamd voelen in uw plaats. Eens te meer wordt van een slachtoffer een dader gemaakt.

Niets uitzonderlijk !
Het gaat enkel om de geplogenheden van de rode vriendenkring als 1 van hen in moeilijkheden geraakt is.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 18:15   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De Vrije Universiteit Brussel (VUB) distantieert zich van professor Willem Elias, decaan van de faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen. Een Facebook-post van Elias naar aanleiding van het overlijden van Steve Stevaert doet immers nogal wat stof opwaaien.
Stevaert en Elias, die naast decaan ook voorzitter is van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten en voorzitter van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschap en Kunsten, waren vrienden. Elias is dan ook onder de indruk van de dramatische gebeurtenissen van gisteren. "We zullen je missen, Steve. Je was een fijne man en bijzonder intelligent", schrijft hij op Facebook.

Het zou een gewone uiting van verdriet kunnen zijn, ware het niet dat Elias het nodig vond om verder te gaan. "De vrouwen ... een zwakheid die we begrijpen. Aan de dame die deze beslissing op haar geweten heeft, toch graag dit. Voor een verkrachting ga je onmiddellijk naar de politie, of desnoods de dag nadien. Niet drie jaar later."

Hoe is het spreekwoord ook weer, 'toon mij uw vrienden, en ik zeg u wie u bent?'

De VUB durft zich toch distantiëren, er is misschien nog hoop voor de rede in dit land.
Oud 3 april 2015, 18:31   #4
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Doet mij denken aan die documentaire over die verkrachters in Indië...de daders en hun advocaten waren van 't zelfde 'principe'....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 3 april 2015 om 18:32.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 18:44   #5
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Niet veel kaas gegeten van psychologie blijkbaar...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 18:52   #6
Spitting Image
Banneling

Standaard

Gelukkig vergeet deze sukkelaar dat de vrouw in kwestie dadelijk medische vaststellingen heeft laten maken, waarop de doorverwijzing naar de correctionele steunde.
Stevaert kon zo niet blijven ontkennen.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 19:00   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Niet veel kaas gegeten van psychologie blijkbaar...
Citaat:
professor Willem Elias, decaan van de faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen.
Dat is inderdaad een heel zieke aprilgrap.

Hoe bruin gaan die mensen het nu nog bakken?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 april 2015 om 19:01.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 19:04   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is inderdaad een heel zieke aprilgrap.

Hoe bruin gaan die mensen het nu nog bakken?
Even terloops: hij was de mentor van Zjaan-Zjaak De Gucht.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 19:05   #9
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Zou dat familie zijn van Hendrik Elias, notoir collaborateur tijdens WO2 en supporter van Hitler??
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 19:05   #10
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Zou dat familie zijn van Hendrik Elias, notoir collaborateur tijdens WO2 en supporter van Hitler??
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 19:07   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Even terloops: hij was de mentor van Zjaan-Zjaak De Gucht.

Er komt geen einde gewoon.
Oud 3 april 2015, 20:14   #12
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Hallucinant.

De dader is dus het slachtoffer, indirect gedood door het slachtoffer en met als enige misdaad een "zwakheid".
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 20:29   #13
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Vraag het hem eens : [email protected]
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 20:35   #14
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de dame die deze beslissing op haar geweten heeft, toch graag dit. Voor een verkrachting ga je onmiddellijk naar de politie, of desnoods de dag nadien. Niet drie jaar later.

Om zo een uitspraak zou Pat Robertson zelfs verlegen zitten.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 20:37   #15
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Vraag het hem eens : [email protected]
Als dat zo is dan moet die man volgens Kallikles 'extra zijn best doen'.
Fail!
Oud 3 april 2015, 20:44   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Na 3 jaar u afvragen of je nu wel of niet verkracht was terwijl je gezellig ging dineren en een flesje wijn uit zoop uitgerekent in een leeg gebouw met knus kantoor en zo.
Komaan...welke achterlijke ....
Oud 3 april 2015, 22:07   #17
Stormram
Banneling

Standaard

Hij heeft overschot van gelijk, al kan ik erg goed begrijpen dat zulke uitspraken in politiek correct Feminazistan niet door de beugel kunnen.

3 jaar na de feiten ... Ga toch weg!
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 22:12   #18
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Een Norbert gaat het precies niet worden.
Oud 3 april 2015, 22:40   #19
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Wat mag nog wel tegenwoordig ? Roddelen op facebook over je eten, kleding en kookkunsten ? SAAI !
Oud 4 april 2015, 09:09   #20
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Elias heeft overschot van gelijk. Waarom zou je drie jaar na de vermeende feiten wachten? Politieke afrekening en geldhonger zijn de enige motieven die ik kan verzinnen.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be