Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2015, 10:41   #1
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard Flitspalen mogen uit als boets zich opstapelen.

Het moet maar eens gedaan zijn met die ruime marges bij snelheidscontroles, zo besliste justitieminister Geens (CD&V) onlangs. Maar wat blijkt nu? Overbelaste politiezones en parketten kunnen in plaats daarvan gewoon stoppen met flitsen zodra ze een quotum bereikt hebben.
Met dank aan Het Laatste Nieuws.

Wat is dit nu weer?
Ipv te zorgen voor verkeersveiligheid gaan ze de flitspalen uitzetten als er teveel boetes zijn. Neem mensen aan die zich alleen bij boetes bezighouden, zorgt voor werkgelegenheid. Of laat politiemensen die voor de één of andere reden niet meer de straat opkunnen dit verwerken aan een bureau en neem nieuwe politiemensen aan, zorgt ook voor werkgelegenheid.
Want nu is het precies van: het heeft genoeg geld opgebracht maar we willen het werk ervoor niet doen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 11:03   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.684
Standaard

Ik moet dit krantenverhaal momenteel op zijn waarde nemen.....


...en ben nog steeds verbijsterd...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 11:14   #3
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Flitsen verhoogt NIET de verkeersveiligheid, laat het nu eindelijk gedaan zijn met dat fabeltje aub....

Daarom dat het ook geen ramp is dat die flitspalen vaak niet werken en er zo'n ruime marges zijn.
Iedereen met een beetje verstand van zaken weet dat wat sneller rijden geen probleem is, maar het bekt nu eenmaal goed bij hersenloze autoloze populatie of de hersenloze chauffeurs die tegen 100 kmh op het middenbaanvak tuffen om de """snelheidsduivels""" aan te pakken.
Verder is het ook een gigantische inkomstenbron voor de overheid.

Verkeersveiligheid verhoog je niet met flitsers of trajectcontroles....
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 11:18   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Laat ze gewoon stoppen met die waanzin van snelheidscontroles- en boetes. Stop met het demoniseren van mensen die een klein beetje te snel rijden. Stop met het volplanten van Vlaanderen met flitspalen en trajectcontroles, en wil je dit toch verder drijven, doe het dan in Wallonië.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 11:42   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 8 juni 2015 om 11:42.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 11:43   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.533
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De enige reden waarom de overheid flitspalen zou uitschakelen is de kans dat ze teveel gezeik van vriendjes gaan krijgen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 11:58   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.504
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Wat is dit nu weer?
Ipv te zorgen voor verkeersveiligheid gaan ze de flitspalen uitzetten als er teveel boetes zijn.
Zorgen voor verkeersveiligheid is heel wat anders als het wereldrecord flitspalen inplanten.

Waar die flitsmanie - en ook daardoor het verwaarlozen van echte verkeersveiligheid - toe geleid heeft kunnen we in de statistieken aflezen...

Met stip het *onveiligste land van West-Europa, en op de EU-ladder staan we ondertussen vermoedelijk 21e of slechter op nu 28 EU-landen, we komen van plaats 12 op 27 EU-landen(1996-1997) toen er in flits-BE nog geen enkele flitspaal gehomologeerd was !

* http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130421_00548797
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2015 om 12:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 12:26   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ipv te zorgen voor verkeersveiligheid gaan ze de flitspalen uitzetten als er teveel boetes zijn.
Flitspalen zorgen niet voor meer verkeersveiligheid, integendeel.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 13:49   #9
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Ik weet ook dat de flitspalen er staan om de staatskas te spijzigen maar dat de regering dat dan toegeeft ipv rond de pot te draaien.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 22:26   #10
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.872
Standaard

Citaat:
Stop met het demoniseren van mensen die een klein beetje te snel rijden.
Wat zou het limiet moeten wezen ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 23:21   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.504
Standaard

http://www.n56ml.com/andover/



Here's your clue that whatever speed limit you were just following (30 mph in town, in this example) is now gone, and you may return to the "national speed limit", which is 60 mph on a two lane road.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2015 om 23:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 23:26   #12
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.872
Standaard

Euh .... ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 23:30   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.504
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Euh .... ??
Euh wat ?



NSL sign on a single-track road implying a speed limit of 60 mph (97 km/h), 50 mph (80 km/h) or 40 mph (64 km/h) depending on vehicle type


http://en.wikipedia.org/wiki/Road_sp...United_Kingdom


http://www.geograph.org.uk/photo/2799739
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2015 om 23:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 08:10   #14
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

De volgende dorpsidioot moeit zich!
Meneer Weyts denkt ook nog eens interessant te zijn:

Citaat:
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) ziet het niet zitten dat politiezones flitspalen uitschakelen als het aantal boetes een afgesproken limiet overschrijdt. 'Je moet flitspalen niet uitzetten als er 'genoeg' geflitst is. Met 400 doden op de Vlaamse wegen in 2014, moeten we niet minder, maar net meer controleren. In Vlaanderen gaan we meer investeren in onder andere trajectcontroles. Maar wat voor zin hebben die investeringen als men elders beslist niet meer te gaan beboeten?'
Het probleem is mee een gevolg van een beslissing van minister van Justitie Koen Geens (CD&V). Die maakte onlangs komaf met de verschillen die er inzake de snelheidscorrecties tussen de politiezones bestaan. Wettelijk bedraagt de correctie 6 km per uur bij een toegelaten snelheid tot 90 km per uur. Maar een op de zes politiezones is in de praktijk milder, meldt Het Laatste Nieuws. Anders krijgen de politiezones en de parketten de boetes niet verwerkt. Geens maakte een einde aan de verschillen, maar in ruil mochten de politiezones 'quota' invoeren om de werklast aan te kunnen. Weyts dringt aan op overleg.
http://www.tijd.be/r/t/1/id/9642690



Laatst gewijzigd door SanderK : 9 juni 2015 om 08:40.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 08:48   #15
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Het moet maar eens gedaan zijn met die ruime marges bij snelheidscontroles, zo besliste justitieminister Geens (CD&V) onlangs. Maar wat blijkt nu? Overbelaste politiezones en parketten kunnen in plaats daarvan gewoon stoppen met flitsen zodra ze een quotum bereikt hebben.
Misschien de koffie betalend maken en een controle op hun urenlange middagpauzes? Dat zou ook veel helpen!!!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 08:56   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.523
Standaard

maar enfin

van de 1000 flitspalen zijn er 100tal aktief... dus wat beeld je u in, er zoeven daar duizenden automobilisten voorbij en jawel de boetedruk is zodanig hoog dat moesten alle flitspalen permanent werken zou elke Belg elk jaar 2 boetes opstapelen.. of de gerechtelijke achterstand kan nauwelijks 2miljoen boetes per jaar. We kopen allemaal flitsdetector software om op tijd verwittigd te worden, en vooral om aan een geijkt nauwkeurige snelheid voorbij de flitspaal te cruizen zodat we geen fout-stress hebben en aangenaam kunnen rijden naar onze lievelingsbestemming.

Moet dat nu zo'n gemechaniseerd en geautomatiseerd systeem van boeteinning ? Is dit niet in feite een verkapte vorm van verkeersbelasting ? Een verkapte vorm van kilometerheffing ?
Jawel onze flitspalen zijn kilometerheffingpalen voor de haastige chauffeurs. Is er nog uberhaupt een flitspaal afschrikeffect, of wordt het een flitspaalgewenning
Wij wennen allemaal aan de flitspalen en weten nu stillekesaan als we daar braafjes voorbijrijden doet dat ding niets. Dus of het nu werkt of niet, we willen het niet weten, we riskeren het niet, we rijden daar gewoon braafjes en slakkerig voorbij.

Moeten we ons daar nu zorgen rond maken ? In feite is dit het zoveelste bewijs van de ambtelijke inefficientie. Laat daar 300tal PWA'ers op werken om de flitsdruk nog gezellig te verhogen, en dan kun je als ambtenaar niet meer zeggen dat de schuld bij de burger ligt, want dan ga je elke flitspaalovertreding effectief omzettten in boetes. Met een fantastische stijging van het fiskaal afroompercentage als gevolg. Als we maar de kas kunnen spijzen met onrendabele penalisaties.

Wat is dat nu weer ? De vraag die we ons moeten stellen, heeft het zin om onze economie te doorspekken met 1% BNP boetes... op de mobiliteit. Moeten we daar niet eens bij stilstaan als we de burger 1% van zijn inkomen afnemen om via een boetedruk zo de staatskas te spijzen en flikken hun porsche cayenne te bezorgen ? Ik denk niet dat dit een gezond systeem is.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be