![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Ik weet niet zeker of dit onderwerp in dot forumonderdeel thuishoort, maar ik waag het erop.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...al-561659.html Citaat:
Minder kosten. Minder kans op ontsnappingen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen goed idee. Ik denk dat niets boven werkelijke menselijke interactie gaat in waarheidsvinding.
Maar ongetwijfeld zitten sommige sujets zich af te rukken op dergelijke besparingsmaatregelen, zeker als een gedetineerde daarbij wordt geminimaliseerd tot boekhoudkundige kostenpost.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() U vraagt, wij draaien
![]()
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verhoor in de gevangenis. Rechter komt naar de gevangenis ipv omgekeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Voorzitter van zijn fanclub
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het N-VA voorstel een discussie waard. Ik zie wel een paar problemen. Je hebt de betrokken gevangene, zijn advocaat, de rechter, het openbaar ministerie en de rechter. Dat wordt al een behoorlijk complexe videoconferentie en geen gewoon skype-gesprek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe dat mijn advocaat bijvoorbeeld een verzoekschrift gaat indienen over Skype tijdens de zitting is me voorlopig een raadsel. Misschien moet hij dat verzoekschrift dan voor de camera moeten houden terwijl de griffier ter zitting het overschrijft en dan tekent in naam van mijn advocaat ofzo, ik twijfel een beetje aan de realiteitszin van de indieners van dit voorstel. Stel dat de video-conferentie niet doorgaat door welke problemen dan ook, de verbinding wordt verbroken, dan zitten we met een procedurefout want ik ben niet binnen de vastgestelde tijd verschenen voor de raadkamer. Dan wordt ik dezelfde dag vrijgelaten wegens procedurefout? Je moet niet vergeten dat je met personeel zit op de rechtbanken en de gevangenissen die met potlood en papier werken omdat er hetzij geen computers zijn, of omdat de kennis om er mee te werken ontbreekt.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan dit:
Citaat:
Hoe gaat de gevangene zijn dossier in zien? Gaat er dan een flik op de griffie dat dossier voor de camera houden?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, als het onderzoek afgesloten is, maar als het dossier open is, elke raadkamer, elk beroepshof moet de gevangene zijn dossier kunnen inzien, er zijn dan geen kopies van het dossier vermits het niet gesloten is, er is enkel het origineel op de griffie.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, als de zitting over Skype gaat is het een kleintje om de zitting te tapen.
De beschuldigde kan dan de rechter laten wraken van zo gauw hij in slaap valt. want tot nu toe zegt die rechter, ik deed even mijn ogen dicht om na te denken en het is afgelopen, met een slapende rechter op tape is dat natuurlijk iets anders, in slaap vallen is wraken, automatisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er nog maar 6 banpunten voor gekregen, waarvan 4 nog actief. Zelfs een motivering in de openingspost over het waarom van de keuze, helpt geen zier. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er staan ook wel leuke dingen in:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat de vorige regering er haar tanden op stukgebeten heeft en het uiteindelijk heeft laten vallen.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar puur technisch gezien is zo'n videoconferentie geen enkel probleem.
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn dus weldegelijk ook de processen die over Skype zouden gaan. Ik zie het niet gebeuren, er moet maar ergens ten velde een router connectie verliezen of het internet valt uit en dan wat? We verdagen de zitting tot binnen drie maand?
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is de link naar het voorstel: http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/54/0993/54K0993001.pdf
![]() |