![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Parlementslid
|
Schaf werknemersstatuten af en verplicht iedereen om ondernemer te worden.
Dan kan je werken voor je "baas" als onderaannemer tegen het beste loon dat je zelf kan bedingen. Het voordeel: De ondernemers betalen minder omdat de werknemers mekaar beconcurreren voor werk. De werknemers leren wat het is om te ondernemen en misschien krijgen ze de smaak wel te pakken. Iedereen wint.
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk eerlijk gezegd wel dat we naar zulke vorm van economische interactie gaan, hoor.
|
|
|
#3 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dat die bomen ondertussen bijna haaks naar elkaar toe zijn gebogen doet er blijkbaar niet toe. Ze zijn optimistisch omdat ze toch nog enkele blaadjes hebben.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 29 maart 2015 om 14:53. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Statuten zijn manifestaties van dwang.
Schaf ze allemaal af. Dan zal niemand winnen / verliezen. En zo hoort het. Prestatie bezorgt dan op vrijwillige basis een statuut, en niet korter of langer dan ze duurt.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vreemdeling
|
hhhhmmmmmvoor mij , als je iets wat je nooit had willen , doe iets wat je nooit gedaan , ,
op deze manier , kun je winnen voor iedereen. Laatst gewijzigd door edward222 : 30 maart 2015 om 09:12. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
Als men de statuten voor werknemers afschaft moet men dat ook doen met deze voor werkgevers. Gedaan met vennootschappen en iedereen voor eigen risico. Eens zien hoe goed dat nog gaat draaien of hoeveel geweld je gaat nodig hebben om iedereen die niet mee kan of ergens wordt ingeluisd er onder te houden.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar ben ik het 100% mee eens. Er is niks gekker dan "morele personen".
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een vennootschap is ook maar een juridische bescherming voor de ondernemer (aangezien eenpersoonsvennootschappen schering en inslag zijn geworden). Ook een soort statuut. Mag dus ook verdwijnen. Indien bedrijf falliet met schulden, eigenaar ook falliet en travakken tot het einde der tijden om die schuld af te lossen. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2015 om 15:33. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nog zo iets. Sun Tzu of Clausewitz, ik weet het niet meer, stelt dat overeenkomsten slechts gelden zolang de omstandigheden niet veranderen. Beide partijen leven in dat besef en overeenkomsten zijn dus nooit helemaal zeker. Trek dat door naar het economische : contracten kunnen nooit helemaal bindend zijn. Alle contractanten beseffen dat de ander zich maar aan een contract hoeft te houden zolang het goed uitkomt en de omstandigheden niet veranderen. Een contract bestaat maar zolang alle partijen er beter van worden. Als dat niet meer het geval is mag men niet door geweld gebonden worden. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
Ik denk dat veel ultra liberalen niet beseffen dat de wereld niet functioneert zoals zij denken.
Waarom zou ik moeten spelen volgens de regels die een ander bepaalt ? Als ik meer te winnen heb bij ze te breken ? |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De rente is de prijs van lening, zoals elke prijs, waar vraag en aanbod elkaar vinden.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2015 om 06:05. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op 1 punt na, natuurlijk, en daar heb je gelijk dat dat niet is zoals de wereld werkt: opdat iets een liberaal principe zou zijn, moet het geweldloos zijn en de vrijheid respecteren van anderen. Iemand een pistool onder de neus duwen is dus GEEN liberaal principe. Maar het is wel een manier waarop de wereld werkt. Vandaar dat liberale principes onhoudbaar zijn in de praktijk, want er zijn altijd geweldenaars.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2015 om 06:26. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het pistool, dat is de staat he. Bij definitie: de staat is de geweldsmonopolist, die de regels (met zijn pistool) oplegt.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2015 om 06:08. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Blijkbaar is mijn geld morgen niet evenveel waard dan dat van de bank ook al gaat het om hetzelfde geld. Neen wanneer de bank me geld leent mag ze geen been hebben om op te staan als ik niet terug betaal. Pas dan heeft ze gelijk om zoveel rente te vragen. Wat vraag en aanbod betreft. Dat is slechts een minieme factor in prijsbepaling. Gewoonte, macht, nabijheid, afspraken, onwetendheid, ... zijn zeker zo bepalend. Vraag en aanbod is een schone theorie maar een werkelijkheid is ze niet. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De staat dat zijn alle kiezers en die hebben volgens jou dus allemaal zelfmoordneigingen?
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 1 april 2015 om 10:07. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als de meerderheid via een democratie bepaalt dat jij als rijkere je daarbij moet neerleggen, moet dat kunnen. Dat is evenzeer te beschouwen als een liberaal principe. En dan kan je dat nog zo sneu vinden zoveel je wil, zo is het. Ik rijd graag hard, maar de meerheid heeft beslist dat het niet kan, dus ik moet mij aanpassen en niet omgekeerd. De rijken zijn wat dat betreft in de minderheid en daar betalen zij op dat moment het gelag voor. Niet voor niks dat de rijkeren graag dictatoriale regimes hebben. Of dan dan liberaal is, daar stel ik mij vragen bij. Het gaat in een dictatoriaal regime immers evenzeer om het gebruik van geweld.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 1 april 2015 om 10:08. |
|
|
|
|