![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het concept gerecht is den Koen duidelijk vreemd. Niet verwonderlijk, 't is een advokaat....
Citaat:
Bron: http://trends.knack.be/economie/bele...campaign=knack
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te gek voor woorden. 1 van de grondprincipes van de moderne rechtstaat overboord kieperen. Ik heb die man al veel zinnige dingen weten verkondigen met betrekking tot justitie, maar dit is gewoon belachelijk. Zoiets debiels had ik niet verwacht van Geens.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Feit is dat men nu reeds niet in beroep kan gaan louter omdat men in beroep wenst te gaan. Men dient eerst procedurefouten of nieuwe feiten aan te brengen die dan worden beoordeeld alvorens men in beroep kan gaan.
Het voorstel van Koen Geens lijkt me een aanzet tot verbetering om sneller tot een afwikkeling te komen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is nieuw.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Voor mij ook. Bij mijn weten dient een beroepsakte gewoon gemotiveerd te zijn, i.e. een schriftelijke argumentatie gericht tegen het oordeel van de eerste rechter (dit hoeft niet om procedurefouten dan wel nieuwe feiten te gaan). We hebben het hier over burgerlijke zaken voor alle duidelijkheid, hetgeen ook Geens beoogt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Waarom zou dat debiel zijn? Als de staat in eerste aanleg dat geld ontvangt en later dient terug te betalen, komt dat met een flinke opslag voor de betrokkene waardoor dat misschien zelfs een interessante investering blijkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs een kathedraal van een rechtsfiguur als het beroep, kan misbruikt worden.
En misbruiken moeten vermeden worden. Evenwel zonder dat de remedie erger wordt dan de kwaal. En daar zal de nva wel een oogje voor in het zeil houden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in mijn tijd moest je 250.000Fr betalen op voorhand. Maar beroepshof, gewoon beroep aantekenen volstaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik herinner mij een prof die zei: "De beste bank is de rechtbank".
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij gaat de beroepsprocedure afschaffen, er komt geen terugbetalen van de staat vermits je tegen je veroordeling niet meer in beroep kan gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Aan uw advocaat misschien. En als die u heeft wijsgemaakt dat dat het rolrecht was, heeft die u dik in't zak gezet.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed, jij weet het het beste.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Tiens, dat lees ik niet. Ik lees dat hij de schorsing van uitvoering door instelling van hoger beroep wil afschaffen in burgerlijke zaken.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Grapjas, alsof de renteloze lening die veel belastingbetalers nu aan de staat geven, ooit al een goeie investering is gebleken 3. Als je niks verkeerd hebt gedaan en je geen geld genoeg hebt om die boete te betalen, wat dan?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij beschouwt 2e aanleg niet als een heilig recht...Wat bedoelt hij daar dan wel mee eigenlijk, anders dan dat hij dat wenst in te perken?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 22 april 2015 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een universeel recht op hoger beroep wordt bovendien inderdaad niet erkend door internationale verdragen, hoven en rechtbanken. Er moet wel dringend iets gebeuren. 4-5 jaar achterstand is meer regel dan uitzondering bij de hoven van beroep.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 22 april 2015 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |