![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wat hebben Ben Weyts en de dierenartsen-groep al gedaan tegen pijnlijke of gruwelijke experimenten op dieren?
Ik vraag het me toch af, als ze al zo bekommerd zijn om het slachten van dieren. Laatst gewijzigd door Guinevere : 5 mei 2015 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als het kan, uiteraard bedwelmen maar sommige proeven zijn gewoon noodzakelijk om mogelijk mensenlevens te redden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik ben bereid langer te wachten op een medicijn voor alzeimer, en zo dus eventueel vroeger te sterven.
Er worden momenteel apen voor misbruikt. Je moet zelf maar eens bekijken op je eigen tempo hoe diep dat leed geworteld zit. Als je na het kijken ervan zegt: goed ga er maar mee door... dan scheelt er iets aan uw ethiek, normen en waarden imho. Een oor op de rug van een muis groeien is iets anders, dat zou in principe pijnloos kunnen. Bij die Alzeimer onderzoeken stel ik me toch serieuze vragen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Heb je zelf al gezocht?
Dit is misschien al een goede start, mocht je werkelijk geïnteresseerd zijn: Koninklijk besluit betreffende de bescherming van proefdieren |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als ge geen idee hebt aan welke strenge reguleringen dierenproeven gebonden zijn, dan zou ik die maar eens eerst opzoeken
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer waren die beelden naar buiten gelekt, ergens vorig jaar? En waarom zouden ze niet jaarlijks een onafhankelijke controle toelaten van dierenrechtorganisaties? Hint: Wanneer zoiets niet mag is er daar iets niet koosjer/halal. En als dat niet meer mag, stopt dan verdomme met onze soortgenoten te vermasacreren omdat ge als mens te laf zijt alleen te sterven en eeuwig wilt leven. En in die strijd heel de wereld met zich meetrekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals de reden waarom ritueel slachten noodzakelijk is, om de toorn van imaginaire boskabouters in te dijken ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 mei 2015 om 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb dus inderdaad meer vertrouwen in de richtlijnen van God dan gaskamers, pinnen door de kop of electroshocks. Ik verwijs u ook naar de discussie: ritueel slachten diervriendelijker dan reguliere methode |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En als het toch een kwestie van geloof of overtuiging is, zie ik inderdaad niet in waarom dierproeven noodzakelijk zijn. Ter info, onnodige dierproeven zijn vele malen erger dan het slachten van dieren ter consumptie. Ik mag als burger toch terecht de vraag stellen waarom er nu plots door overheid en allerlei organisaties zo'n heisa wordt gemaakt rond onverdoofd slachten, iets dat men tientallen jaar geleden niet zo erg vond, en er als de dood wordt gezwegen over dierproeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() For example, the breast cancer drug tamoxifen – arguably one of the most important cancer drugs of all time – was developed with the aid of animal research. Over the years, it has saved hundreds of thousands of women’s lives.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Het verschil is dat ik niet geloof maar weet dat het zo is. Dieren hebben ons geholpen om mensenlevens te redden en doen dat nog. Dat is een feit. Experimenten op dieren leveren ons een karrevracht aan nuttige informatie. Uiteraard moeten we daar niet licht overgaan en tevens het leven van dit dier respecteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() elke beginnende (cardiovasculaire) chirurg oefent de eerste jaren talloze keren op een verdoofd varken. Wanneer die opgebouwde ervaring jaren later uw leven redt, moogt ge die varkens wel dankbaar zijn
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Natuurlijk! En voor Guinevere moet dat als muziek in de oren klinken. Weer een varken minder joehoe...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dierproeven voor kosmetica en dergelijke rommel, moeten van mij niet meer.
Dierproeven voor geneesmiddelen edm, moeten wel kunnen. Mits voorwaarden natuurlijk. (en: als ik eens tijd heb, ga ik die link met dat kb over dierenproeven eens lezen) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Universiteiten en bedrijven hebben ethische commissies die alle punten tegen elkaar afwegen, waarbij die commissies ook weer landelijk overzien worden. Ik zal eerlijk toegeven dat ik er pas een handvol in het wild ben tegengekomen bij beginnerscolleges over het onderwerp, maar het proces kwam ongeveer op het volgende neer:
Ten eerste weegt mee of het probleem dat je probeert op te lossen ernstig genoeg is om dierproeven te rechtvaardigen. Mijn persoonlijke mening is dat het antwoord hierop al gauw ja is, ik ben tenslotte ook bereid een koe te laten sterven voor een lekkere maaltijd. Daarna wordt het veel interessanter, de commissie gaat dan kijken naar de inhoud van de proef. Hier wordt gefocust op vervanging, verfijning en vermindering, zoals dat kennelijk heet binnen het vakgebied. Oftewel: ook als je echt heel dicht bij een algemeen medicijn tegen kanker, HIV en verkoudheid zit toetst de commissie nog steeds of jij A je proeven niet zonder dieren kan draaien, bijvoorbeeld op een celkweek (of bijvoorbeeld wormpjes of vliegen kan gebruiken in plaats van varkens of labradors) B het lijden van de dieren niet kan verminderen, bijvoorbeeld door onder verdoving te werken of stress te minimaliseren en C wel het aantal dieren nodig hebt dat jij aanvraagt, of nog steeds je doel kan bereiken met de helft. Deze commissies toetsen elke onderzoeksvoorstel waarbij een of meer dieren meer "ongerief" wordt aangedaan (ik verzin de termen niet) dan het inbrengen van een naald. Dus ook het ontleden van een sardientje door studenten zou hier bijvoorbeeld onder vallen, iemand heeft die vis tenslotte dood gemaakt, en dat is heet wat ernstiger dan hem met een naald prikken. Het proces is vast niet perfect, maar er wordt wel degelijk per geval goed over nagedacht.
![]() |