Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2014, 15:59   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Obesitas als handicap? De EU denkt erover na

Bron

Detail tekst:

Citaat:
De zaak van een Deense kinderoppas die werd ontslagen omdat hij te dik zou zijn, kan verregaande gevolgen hebben voor de hele Europese Unie. Denemarken heeft het Europees Hof van Justitie gevraagd om uitspraak te doen in de zaak. De uitspraak kan werkgevers in de hele EU verplichten om obesitas als een handicap te behandelen, met alle gevolgen van dien. Dat meldt de BBC.
Als je de online BMI berekening doet, zit je bijna altijd met 'obesitas'

BMIberekenen

Ik zou zo bijvoorbeeld 16.5kg moeten afvallen (ik heb er geen last van die overtollige kilokes )

De 'gevallen' waar de EU over nadenkt om het als handicap te behandelen zijn dan in de meeste gevallen ook mensen die echt te zwaar zijn, met alle respect daarvoor in de zin van, het blijven ook altijd mensen.

Oud 12 juni 2014, 16:04   #2
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
wij zijn ook allemaal te vet
anyway, elk pondje gaat door het mondje

op je lijn letten en je bent snel van deze 'handicap' af.

Laatst gewijzigd door 1207 : 12 juni 2014 om 16:05.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 16:18   #3
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Als die obesitas wordt veroorzaakt door een aandoening, zoals bv. een schilklierprobleem, zie ik er geen graten in.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 17:25   #4
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron

Detail tekst:

BMIberekenen

Ik zou zo bijvoorbeeld 16.5kg moeten afvallen (ik heb er geen last van die overtollige kilokes )

De 'gevallen' waar de EU over nadenkt om het als handicap te behandelen zijn dan in de meeste gevallen ook mensen die echt te zwaar zijn, met alle respect daarvoor in de zin van, het blijven ook altijd mensen.

DE EU mag er van spreken , hoeveel dikzakken zitten er daar niet in dat Europees Parlement ? hele dagen maar freten op restaurant alles van het duurste en zuipen achter de schermen ... dat het geen gezicht meer heeft ... zwijg ervan denken zij nu echt dat ze GOD zijn
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 17:27   #5
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

altijd maar wetjes maken voor de kleine burgerij en zelf zo dik als een vette koe rondlopen ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 18:31   #6
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

gewoon BTW op vet, zoetig en calorierijk voedsel met 500 procent verhogen en je bent binnen 12 maanden af van obesitas in hele EU. Kassa dus voor Brussel nu.

of EU Obesitas BMI apartheid invoeren:

vetkleppen betalen standaard 10 procent meer voor hen vetrijk en calorierijk voedsel in elke supermarkt via een EU apartheids decreet. Zo leren zij snel af om te vet te eten en zijn zij snel van deze vetklep ziekte af.

dewa en wieroe

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2014, 19:05   #7
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron

Detail tekst:

Dan moet het toch wel al over serieus overgewicht gaan! Mijn echtgenoot, die ik persoonlijk véél te dik vindt, vertoont zogezegd "overgewicht", geen obesitas, en moet 4.77 kg afvallen, terwijl ik vind dat er minstens 10 kg af mag. Zelf heb ik "een normaal en gezond gewicht", wat ikzelf ook vind, maar mijn kinderen zijn zogezegd allemaal "te mager", terwijl die nét goed zijn: slank, maar niet mager.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 10:38   #8
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
gewoon BTW op vet, zoetig en calorierijk voedsel met 500 procent verhogen en je bent binnen 12 maanden af van obesitas in hele EU. Kassa dus voor Brussel nu.

of EU Obesitas BMI apartheid invoeren:

vetkleppen betalen standaard 10 procent meer voor hen vetrijk en calorierijk voedsel in elke supermarkt via een EU apartheids decreet. Zo leren zij snel af om te vet te eten en zijn zij snel van deze vetklep ziekte af.

dewa en wieroe
En mijn crème-glacekes en pateekes dan?
Oud 17 juli 2014, 10:39   #9
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Krijgen mensen met overgewicht dan ook invalidengeld? Dan doe ik absoluut geen moeite meer om af te vallen
Oud 17 juli 2014, 10:40   #10
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Krijgen mensen met overgewicht dan ook invalidengeld? Dan doe ik absoluut geen moeite meer om af te vallen
Sowieso daar "moeite" voor doen.....

Afvallen is zo simpel, alleen aankomen is nog makkelijker.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 17 juli 2014 om 10:41.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 09:37   #11
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als de invaliditeitsuitkering gelijk omhoog gaat met het aantal kilo's teveel ga ik direct terug pateekes en hamburgers eten.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 09:40   #12
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Zou een alcolieker ook geen invalide kunnen zijn?????????????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 22:33   #13
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamil Bekijk bericht
dat zeggen alle dikkerds
bedankt voor de lach
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 23:02   #14
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Dan moet het toch wel al over serieus overgewicht gaan! Mijn echtgenoot, die ik persoonlijk véél te dik vindt, vertoont zogezegd "overgewicht", geen obesitas, en moet 4.77 kg afvallen, terwijl ik vind dat er minstens 10 kg af mag. Zelf heb ik "een normaal en gezond gewicht", wat ikzelf ook vind, maar mijn kinderen zijn zogezegd allemaal "te mager", terwijl die nét goed zijn: slank, maar niet mager.
Oud 26 juli 2014, 12:48   #15
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Bron

Detail tekst:

BMIberekenen

BMI houdt alleen rekening met lengte en gewicht, terwijl vetmassa de factor moet zijn.
Een bodybuilder die jaren lang keihard traint en explosieve spiermassa heeft, heeft volgens BMI ''overgewicht". Zo'n test is dus beperkt

De boosdoener voor gezondheidsproblemen is vooral abdominaal vet.
Als een man te veel bier drinkt, zal het vet zich vooral opstapelen in de buikholte tussen alle organen. Een vette lever, vervet hart etc als resultaat, en dat heeft een effect op de levensverwachting.

Vrouwen zitten hormonaal anders in elkaar en stapelen vooral vet op in hun achterwerk, waar het vet minder schade kan aanrichten.
Als resultaat leven vrouwen gemiddeld 2 jaar langer dan mannen
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 16:33   #16
Mendall
Vreemdeling

Standaard doorvoering

Gelukkig is het nog steeds niet doorgevoerd.

@TS
Volgens de BMI berekening van bmi-uitrekenen.com is het zo dat er bij het berekenen van de BMI de gewicht in totaliteit wordt meegenomen. Dit terwijl het de bedoeling is dat alleen vetmassa wordt meegenomen.

Om dit te doen kun je altijd het vetpercentage berekenen.

Ik neem aan dat als Europa het plan doorvoert dat ze hier rekening mee houden, anders gaat iedereen lekker profiteren van de handicap bij de uitkeringen, terwijl dit dan overbodig is. Ik denk dan ook niet dat BMI een correcte meetmiddel is.
Mendall is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 20:29   #17
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De meeste mensen vreten uit verveling. Niet zo verwonderlijk dat vetzucht in het klootjesvolk klimaat gevonden moet worden. Kijk maar eens rond bij Lidl. Waar veel werkelozen zijn is overgewicht geen uitzondering.
Oud 9 mei 2015, 20:39   #18
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
BMI is nutteloos voor opgroeiende kinderen.
Zo lang kinderen groeien, moet je aan je huisarts/diëtist vragen om de normaal waarden voor kinderen.
BMI geldt pas echt vanaf een leeftijd van 18 jaar (al kan het een indicator zijn vanaf 14 j eventueel (groeispurt voorbij)) MET de beperkingen die hier al gezegd zijn. Zo zou ook de buikomtrek standaard genomen moeten worden bij het bepalen van een BMI. Er is namelijk een verschil tussen 'gewicht'-obesitas en abdominale obesitas

Verder moet je weten dat ondergewicht even ongezond is als overgewicht voor kinderen. Zeker meisjes hebben een bepaald vetpercentage en gewicht nodig om in volle ontwikkeling te komen en te blijven!
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 09:44   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

We zijn niet allemaal te vet....

Jouw BMI is 21.07
Proficiat! Handhaaf zeker jouw gezond gewicht!
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2015, 11:36   #20
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ben je het beu om te werken? Vreet jezelf tot obese proporties en laat jezelf invalide verklaren, zo simpel zal het zijn om heelder dagen in de zetel te hangen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be