![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag me af in hoeverre het oorspronkelijk grappig bedoeld was?
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...erenbond.dhtml Zoiets vind ik echt smerig. Dit kan helemaal niet in de beugel! Om die reden mag voor mij alle mogelijkheid om ook maar 1 zin ergens anonym te plaatsen, volledig onmogelijk gemaakt worden. Ik huiver bij de gedachte dat anderen, mensen woorden in de mond leggen. En dat zoiets komt uit de kringen van groen, stelt me ook wel teleur.
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is je echte naam, adres? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat viswijf heeft de wet overtreden.
Ze verdient daarvoor een gepaste korreksionele straf. En de veroordeling tot een billijke schadevergoeding. (ik ben natuurlijk geen publiek persoon, maar ik zou begot toch niet graag hebben dat men mij zo een toer zou lappen dat ik bij al mijn vrienden en kollega's, werkgevers of klanten, familieleden en buren ..., moet gaan uitleggen "dat ik dat niet was, dat ik dat niet gezegd heb ...." Een mens zou van minder slapeloze nachten krijgen) (en nu ook niet overdrijven: een voorwaardelijke straf van drie maanden sel, een geldboete effektief van 1000 €; een schadevergoeding van 5000 € met publikasie van het vonnis ... lijkt me billijk) o sorrie: eventjes iets vergeten: de verbeurdverklaring van de zaak waarmee het misdrijf gebeurd is: de laptop natuurlijk. o tweede maal sorrie: een onderzoek moet ook gevoerd worden of er geen medeplichtigen waren; ten slotte was de mail verstuurd vanuit een politieke partij !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 juli 2009 om 09:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() met boeren wordt niet gesold of ze zwieren een bal stro naar je hoofd
met de ex-opper-boer ook niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() je kan een grap uithalen tot daaraan toe, maar onder iemand anders zijn naam zomaar kritiek gaan spuien is niet 'grappig'. Heb dan het lef om het zelf te ondertekenen. Het is gemakkelijk om nadien af te komen met 'het was een grap hé'.
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Als een 14-jarige zoiets uithaalt dan kan je er nog mee weggeraken met "sorry het was maar een grapje".
Maar van een volwassen mens mag je toch iets meer inschattingsvermogen verwachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Er is een groot verschil tussen het hanteren van een pseudoniem en identity theft, wat Decoster hier deed. Het eerste is gemeen goed, het laatste is strafbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Garry : 16 juli 2009 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Toch een storm in een glas water.
Een (flinke) tik op de vingers, akkoord, maar doorverwezen worden naar de Brusselse correctionele rechtbank vind ik toch ook er wat over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ge kunt dat persoonlijk erover vinden; maar het parlement heeft dit gestemd. En de rechtbanken zijn er om dit toe te passen. Nu wil ik hier helemaal dat boerenopperhoofd verdedigen, maar het moet toch gezegd worden: het zal je maar overkomen dat je zo voor schut gezet wordt voor heel je professionele wereld van kollega's en vrienden ... in Gent zeggen ze: ge moet daarvoor een slecht vel hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Er is ook zoiets als context. Ze heeft een domme, idiote fout begaan, maar de zaak wordt buiten proportie opgeblazen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal bakkes troe en zwijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al zei (en hiermee mijn tikfout rechtzettende): ik moet die boerenbaas niet verdedigen, helemaal niet, maar ik zou niet willen meemaken wat hij meegemaakt heeft. Gij wel misschien ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind jij dat men iemand mag kloten, pesten, een slechte naam bezorgen, bekladden bij zijn vrienden .... enz. zolang zijn leven maar niet in gevaar is geweest?
Als ik jouw auto zou stelen, is het dan zinnig dat ik me zou verdedigen met de bewering dat je leven toch niet in gevaar geweest is? Of ben en blijf ik dan een ordinaire dief? Heeft iemand gezegd dat dat krimineel wijf voor 't hof van assisen moet komen ? Of overdrijft ge nu een beetje met zo'n weinig relevante opmerking?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals Kiko al zei, een storm in een glas water. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen hoor. Het wordt eens tijd dat ook de groene wereldverbeteraars door krijgen dat de realiteit verschilt van wat er zich in de Efteling afspeelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwetst de waarheid? Schokkeert de realiteit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke waarheid ??? Waarschijnlijk staat er op wildplassen ook wel gevangenisstraf.
|
![]() |
![]() |