Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2009, 22:06   #1
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard Devisch VS De Coster.

Ik vraag me af in hoeverre het oorspronkelijk grappig bedoeld was?

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...erenbond.dhtml

Zoiets vind ik echt smerig. Dit kan helemaal niet in de beugel! Om die reden mag voor mij alle mogelijkheid om ook maar 1 zin ergens anonym te plaatsen, volledig onmogelijk gemaakt worden. Ik huiver bij de gedachte dat anderen, mensen woorden in de mond leggen.

En dat zoiets komt uit de kringen van groen, stelt me ook wel teleur.
Oud 15 juli 2009, 22:08   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik vraag me af in hoeverre het oorspronkelijk grappig bedoeld was?

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...erenbond.dhtml

Zoiets vind ik echt smerig. Dit kan helemaal niet in de beugel! Om die reden mag voor mij alle mogelijkheid om ook maar 1 zin ergens anonym te plaatsen, volledig onmogelijk gemaakt worden. Ik huiver bij de gedachte dat anderen, mensen woorden in de mond leggen.

En dat zoiets komt uit de kringen van groen, stelt me ook wel teleur.
Ok, begin bij jezelf.
Wat is je echte naam, adres?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 08:59   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat viswijf heeft de wet overtreden.

Ze verdient daarvoor een gepaste korreksionele straf.

En de veroordeling tot een billijke schadevergoeding.
(ik ben natuurlijk geen publiek persoon, maar ik zou begot toch niet graag hebben dat men mij zo een toer zou lappen dat ik bij al mijn vrienden en kollega's, werkgevers of klanten, familieleden en buren ..., moet gaan uitleggen "dat ik dat niet was, dat ik dat niet gezegd heb ...."
Een mens zou van minder slapeloze nachten krijgen)

(en nu ook niet overdrijven: een voorwaardelijke straf van drie maanden sel, een geldboete effektief van 1000 €; een schadevergoeding van 5000 € met publikasie van het vonnis ... lijkt me billijk)

o sorrie: eventjes iets vergeten: de verbeurdverklaring van de zaak waarmee het misdrijf gebeurd is: de laptop natuurlijk.

o tweede maal sorrie: een onderzoek moet ook gevoerd worden of er geen medeplichtigen waren; ten slotte was de mail verstuurd vanuit een politieke partij !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 juli 2009 om 09:01.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 09:53   #4
FDM
Banneling

Standaard

met boeren wordt niet gesold of ze zwieren een bal stro naar je hoofd
met de ex-opper-boer ook niet
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 10:04   #5
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

je kan een grap uithalen tot daaraan toe, maar onder iemand anders zijn naam zomaar kritiek gaan spuien is niet 'grappig'. Heb dan het lef om het zelf te ondertekenen. Het is gemakkelijk om nadien af te komen met 'het was een grap hé'.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 12:14   #6
ijsbeer
Vreemdeling

Standaard

Als een 14-jarige zoiets uithaalt dan kan je er nog mee weggeraken met "sorry het was maar een grapje".

Maar van een volwassen mens mag je toch iets meer inschattingsvermogen verwachten.
ijsbeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 12:36   #7
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Er is een groot verschil tussen het hanteren van een pseudoniem en identity theft, wat Decoster hier deed. Het eerste is gemeen goed, het laatste is strafbaar.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 20:21   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ok, begin bij jezelf.
Wat is je echte naam, adres?
Kan hij niet geven, hij is nog volop aan het huiveren.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 20:23   #9
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat viswijf heeft de wet overtreden.

Ze verdient daarvoor een gepaste korreksionele straf.

En de veroordeling tot een billijke schadevergoeding.
(ik ben natuurlijk geen publiek persoon, maar ik zou begot toch niet graag hebben dat men mij zo een toer zou lappen dat ik bij al mijn vrienden en kollega's, werkgevers of klanten, familieleden en buren ..., moet gaan uitleggen "dat ik dat niet was, dat ik dat niet gezegd heb ...."
Een mens zou van minder slapeloze nachten krijgen)

(en nu ook niet overdrijven: een voorwaardelijke straf van drie maanden sel, een geldboete effektief van 1000 €; een schadevergoeding van 5000 € met publikasie van het vonnis ... lijkt me billijk)

o sorrie: eventjes iets vergeten: de verbeurdverklaring van de zaak waarmee het misdrijf gebeurd is: de laptop natuurlijk.

o tweede maal sorrie: een onderzoek moet ook gevoerd worden of er geen medeplichtigen waren; ten slotte was de mail verstuurd vanuit een politieke partij !!
Wat dacht je van de galg?

Laatst gewijzigd door Garry : 16 juli 2009 om 20:25.
Oud 16 juli 2009, 20:44   #10
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Toch een storm in een glas water.

Een (flinke) tik op de vingers, akkoord, maar doorverwezen worden naar de Brusselse correctionele rechtbank vind ik toch ook er wat over.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 20:56   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Een (flinke) tik op de vingers, akkoord, maar doorverwezen worden naar de Brusselse correctionele rechtbank vind ik toch ook er wat over.
Het parlement heeft gestemd dat een valse naam aannemen, dermate sosiaal onwenselijk is, dat het bedacht wordt met een korreksionele straf.

Citaat:
Art. 231. Hij die in het openbaar een naam aanneemt, die hem niet toekomt, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van vijfentwintig frank tot driehonderd frank, of met een van die straffen alleen.

Ge kunt dat persoonlijk erover vinden; maar het parlement heeft dit gestemd.
En de rechtbanken zijn er om dit toe te passen.

Nu wil ik hier helemaal dat boerenopperhoofd verdedigen, maar het moet toch gezegd worden: het zal je maar overkomen dat je zo voor schut gezet wordt voor heel je professionele wereld van kollega's en vrienden ...
in Gent zeggen ze: ge moet daarvoor een slecht vel hebben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 juli 2009, 21:12   #12
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het parlement heeft gestemd dat een valse naam aannemen, dermate sosiaal onwenselijk is, dat het bedacht wordt met een korreksionele straf.
Er is ook zoiets als context. Ze heeft een domme, idiote fout begaan, maar de zaak wordt buiten proportie opgeblazen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 21:22   #13
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is ook zoiets als context. Ze heeft een domme, idiote fout begaan, maar de zaak wordt buiten proportie opgeblazen.
Ach Flupke en zijn broertje heeft al zoveel domme dingen gedaan en gezegd die ze wettelijk niet moge doen of zeggen, moete die dan ook niet voor de rechter en gestraft worden? Is niet iedere belg gelijk voor de wet?

Allemaal bakkes troe en zwijgen.
Oud 17 juli 2009, 09:59   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rechters worden verondersteld slim en bedachtzaam genoeg te zijn (als ze tenminste geen lid zijn van franskiljonse organizasies en zich dan toch niet laten vervangen in sommige prosessen ...) om rekening te houden met de kontekst.

Maar zoals ik al zei (en hiermee mijn tikfout rechtzettende): ik moet die boerenbaas niet verdedigen, helemaal niet, maar ik zou niet willen meemaken wat hij meegemaakt heeft.
Gij wel misschien ?

Oud 17 juli 2009, 12:43   #15
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rechters worden verondersteld slim en bedachtzaam genoeg te zijn (als ze tenminste geen lid zijn van franskiljonse organizasies en zich dan toch niet laten vervangen in sommige prosessen ...) om rekening te houden met de kontekst.

Maar zoals ik al zei (en hiermee mijn tikfout rechtzettende): ik moet die boerenbaas niet verdedigen, helemaal niet, maar ik zou niet willen meemaken wat hij meegemaakt heeft.Gij wel misschien ?
Is zijn leven in gevaar geweest ??
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 12:52   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Is zijn leven in gevaar geweest ??
Vind jij dat men iemand mag kloten, pesten, een slechte naam bezorgen, bekladden bij zijn vrienden .... enz. zolang zijn leven maar niet in gevaar is geweest?

Als ik jouw auto zou stelen, is het dan zinnig dat ik me zou verdedigen met de bewering dat je leven toch niet in gevaar geweest is? Of ben en blijf ik dan een ordinaire dief?

Heeft iemand gezegd dat dat krimineel wijf voor 't hof van assisen moet komen ?

Of overdrijft ge nu een beetje met zo'n weinig relevante opmerking?

Oud 17 juli 2009, 12:57   #17
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind jij dat men iemand mag kloten, pesten, een slechte naam bezorgen, bekladden bij zijn vrienden .... enz. zolang zijn leven maar niet in gevaar is geweest?

Als ik jouw auto zou stelen, is het dan zinnig dat ik me zou verdedigen met de bewering dat je leven toch niet in gevaar geweest is? Of ben en blijf ik dan een ordinaire dief?

Heeft iemand gezegd dat dat krimineel wijf voor 't hof van assisen moet komen ?

Of overdrijft ge nu een beetje met zo'n weinig relevante opmerking?
Ik vind vooral dat jij overdrijft. "Crimineel wijf" LOL !!!
Zoals Kiko al zei, een storm in een glas water.
Oud 17 juli 2009, 12:59   #18
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen hoor. Het wordt eens tijd dat ook de groene wereldverbeteraars door krijgen dat de realiteit verschilt van wat er zich in de Efteling afspeelt.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 13:05   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik vind vooral dat jij overdrijft. "Crimineel wijf" LOL !!!
Zoals Kiko al zei, een storm in een glas water.
Welk adjektief zou jij gebruiken voor iemand die een wet overtreedt waar een gevangenisstraf op staat (zie eer in deze draad, 'k weet niet meer juist hoeveel maanden)?

Kwetst de waarheid? Schokkeert de realiteit?

Oud 17 juli 2009, 13:12   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk adjektief zou jij gebruiken voor iemand die een wet overtreedt waar een gevangenisstraf op staat (zie eer in deze draad, 'k weet niet meer juist hoeveel maanden)?

Kwetst de waarheid? Schokkeert de realiteit?
Welke waarheid ??? Waarschijnlijk staat er op wildplassen ook wel gevangenisstraf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be