![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() http://www.knack.be/nieuws/belgie/ne...on-575881.html
Welke rol moet Brussel spelen in het vernieuwde België? Wat kan de hoofdstad betekenen in een federale staat? De problematiek mag dan complex zijn, het antwoord op de vraag naar de rol van Brussel in het geheel van België is in essentie eenvoudig, schrijft Luc Van der Kelen van B-Plus. En zoals met bijna alle artikels van de regimemedia leren we meer met het commentaar van de lezers dan met het artikel zelf. Voorbeelden: Karel Lemmens 2015-06-04 12:24:16 Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Hart en ziel van een onafhankelijk Vlaanderen kan Brussel niet zijn. Ik heb altijd gezegd dat we Brussel moeten loslaten. Maak er een EU-bestuurde enclave van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je gek? Wie geeft er nu zijn eigen hoofdstad weg aan een ander volk?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik heb daar gemengde gevoelens bij. Ik zou toch liever een deftig gearrangeerd Europa zien. Eerder dat dan de splitsing van BE.
Wat was er mis met dat confederalisme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En n-va kiest als nieuwe traditionele partij uiteraard voor machtsdeelname boven het eigen programma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben 2e, had 'quercus' reactie niet gelezen. Waar ik mij volledig bij aansluit trouwens.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 4 juni 2015 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn steun maar wel op voorwaarde dat die EU eens wat kloten aan het lijf groeit en start met het verdedigen van lokale waarden ipv hun gemekker : Maar ze zijn zo lief, mijnheer...
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zult er toch moeten leren mee leven, want het is voor vijf jaar, vijf lange, lange jaren... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin niet dat ik zo een voorstander ben. Maar beter alles makkelijker maken dan moeilijker? Laat de EU BE maar regeren en alle andere landen via een republiek. Met referenda uiteraard. Laat ons vrij ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fiscale autonomie.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Brussel is een restant van het oude Beulemans België van weleer. Zie daar de ziel van België. Bah.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Anders hadden ze het onnozele 'Wallo-Brux' niet moeten uitvinden. En tenslotte, wanneer de dag komt dat Belgie stopt, dan gaat de Belgische grondwet in de vuilbak, en dan ligt Brussel als Vlaamse hoofdstad in Vlaanderen, dat is nu eenmaal de realiteit op het terrein Wat gaan ze doen de Walen, Vlaanderen binnenvallen met tanks om Brussel te bezetten?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De realiteit is dat Brussel als Vlaamse hoofdstad in Vlaanderen ligt. Ik weet wel dat de Walen niet begrijpen dat als ze naar 'hun' Brussel rijden ze Vlaanderen moeten binnen rijden. Maar dat de Vlamingen het niet begrijpen... ^^
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Aangezien 8/10 van de bevolking en overheidspersoneel daar eerder Franstalig is, denk ik dat het eerder Vlaamse tanks zullen moeten zijn als ge uw claim hard wilt maken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ik. Al altijd. Wat ben je met een Vlaamse hoofdstad waar je nauwelijks in je eigen taal terechtkan? Trouwens het is een van de drie voornaamste struikelblokken voor de onafhankelijkheid. Geef het op. Het is trouwens toch al een vreemdelingen enclave.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tien jaar communautaire vrede in de federale politiek, mooi resultaat. Ik heb trouwens veel meer interesse in communautaire stilstand, dan in de vraag of crombez er volgende keer zijn partij terug kan in krijgen. (mijn gok = neen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |