![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Liechtenstein is een staatje waar ik me al heel lang aan erger. Liechtenstein is overigens niet het enige. Dit soort staatjes en staten zijn in zekere zin de opvolgers van de vroegere piratenvrijplaatsen. Criminelen en belastingontduikers kunnen hier bijna ongestraft grote sommen crimineel en zwart geld wegzetten. Merkel heeft mijn steun voor haar eis aan financiële transparantie. Zo’n schertsfiguur als prins Alois, die het begrip soevereiniteit misbruikt ter bescherming van illegale praktijken, zou men zo snel mogelijk een toontje lager moeten laten zingen.
Citaat:
Ga Europa, ga ervoor tegen de criminaliteit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De EU doet daar niets aan. Ze vullen liever hun eigen zakken. citaat vk: Fraude europarlementariërs ontdekt BRUSSEL - OLAF, het anti-fraudebureau van de Europese Unie, gaat een onderzoek instellen naar mogelijk geknoei met vergoedingen die de europarlementariërs krijgen voor hun staf. Volgens parlementariërs blijkt uit een intern accountantsonderzoek van het europarlement dat er van alles mis is met de besteding van dat geld. De inhoud van het rapport is vertrouwelijk. Alleen europarlementariërs mogen in een speciale kamer in het parlement het rapport bekijken, maar ze mogen geen aantekeningen maken of een telefoon of opnameapparaat meenemen. Volgens de Britse liberaal-democraat Chris Davies, die inzage heeft gehad in het rapport, zijn de conclusies van de onafhankelijke accountant zo ernstig dat er mogelijk strafrechtelijke stappen zullen volgen tegen sommige europarlementariërs. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 22 februari 2008 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Liechtenstein,das toch waar de grote Belgische fortuinen hun centjes zitten hebben.Want onder de 10 milj€ moet je daar niet gaan zenne.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook een kleine staat heeft zelfbeschikkingsrecht.
Wanneer mensen zich "ergeren" aan een ander land dan is er een probleem met de intolerantie van die mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik voel me vrij om me aan veel dingen te ergeren. Ik erger me bijvoorbeeld ook aan allochtonen die een buurt terroriseren. Ik vind niet dat ik daar al te tolerant tegenover hoef te staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En inderdaad moet de EU bepalingen opleggen. Liechtenstein accepteert financiële transparantie of de grenzen met de EU gaan dicht om het extreem uit te drukken. Als je jezelf een soeverein land vindt, dan ben je groot genoeg om je broek op te houden. Stel bij grenzen dicht dat het omgekeerde gebeurde, dat Liechtenstein zijn grenzen voor de EU zou sluiten. Zou de EU daar ook maar één moment wakker van liggen? Laatst gewijzigd door Sjaax : 23 februari 2008 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En u denkt dat Liechtenstein ook maar enigszins wakker ligt van dergelijke dreigementen...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? Blijkbaar heeft de soevereiniteit van de staten voor u geen enkele betekenis. U gaat er dus van uit dat de EU een soort strafmaatregelen mag afkondigen tegen staten die haar financiële politiek niet wensen te volgen... Trouwens, de EU neemt een bijzonder twijfelachtige houding aan. Over de financiële paradijzen op de Kanaaleilanden horen we niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() ipv landen waarbij de economie op een duidelijk vraag ingaat kan je beter de PSers en consoorten bestraffen die hun geld daar illegaal gaan parkeren.
cfr Hermanus en de familiale rekening in Luxmburg ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mee akkoord. Zonder zo'n staatjes zou de overheid hier helemaal vrij spel hebben om iedereen helemaal leeg te zuigen. (Wat natuurlijk de achterliggende gedachte is). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zolang de taxatievoeten hier als onredelijk worden aangevoeld zullen mensen altijd proberen om eraan te ontsnappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
wit te wassen. Misschien worden de EU ambtenaren er wel voor betaald? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De de belangrijkste klanten van die "paradijzen" zijn niet bepaald kleine spaarders, netzomin als beurzen niet voor kleine beleggers bestaan/draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2008 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je je gaat vestigen in een ander land, ontduik je toch geen belastingen in eigen land?! Je betaalt immers voortaan die belastingen die in je nieuw thuisland worden geheven. Fijn natuurlijk als die minder zwaar zijn of als men je vrijstelt op zaken waar men in het land van herkomst wel op moest betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zijn er mensen die hun beschuldigingen wat kunnen staven? Of gaat het hier om idiote verdachtmakingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n belastingsvrije staten trekken trouwens vaak hefboomfondsbeheerders aan om de belastingen te ontduiken. Ook logisch, als je fonds met een kapitaal van 30 miljard euro hier moet beheren, dan ben je onmiddelijk al enkele miljarden kwijt aan belastingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zie ook: http://www.z24.nl/bijzaken/slimgeld/...htenstein.html |
|
![]() |
![]() |