Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2015, 10:55   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard belastingbrief vereenvoudigde aangifte

Minister Van Overtveldt begrijpt niet dat nog zoveel mensen komen aanschuiven met hun belastingbrief.De meesten zegt hij krijgen een vereenvoudigde aangifte en moeten niks anders doen dan deze eens nakijken.

Wat de wereldvreemde man blijkbaar niet weet dat is dat veel van die vereenvoudigde aangiftes niet kloppen en je dan toch een nieuwe aangifte moet doen......
Reeds drie jaar achter elkaar is de vereenvoudigde brief van mijn moeder niet correct.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 12:32   #2
Spitting Image
Banneling

Standaard

Dus ook voor Van Overtvelt was dat probleem er met de aangifte van je moeder al. Al eens contact opgenomen met de belastingdienst die de aanslag van je moeder behandelt? Als er zaken bijkomen of wegvallen, hebben die daar geen zicht op. Ook de aftrek van een hypotheek moet jezelf nog invullen omdat dat van jaar tot jaar kan veranderen.
Nochtans blijkt dat 93% van de vereenvoudigde aangiften kloppen.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 13:21   #3
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Van sommige dingen is de overheid nu eenmaal niet op de hoogte.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 15:22   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wij gaan door Bekijk bericht
De eeste twee jaren heb je natuurlijk niet geklaagd .
Lees wat er staat.Sinds mijn moeder een vereenvoudigde aangifte krijgt is er telkenmale 1 aftrekpost niet correct.
Ook de eerste 2 jaren heb ik dit moeten corrigeren.Maar telkenmale wordt dit niet in rekening gebracht.
De dienst op de hoogte brengen kan je niet......ik heb het gemeld met als enig antwoord...als het niet klopt moet u toch maar een aangifte doen.
Oud 9 juni 2015, 15:26   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Dus ook voor Van Overtvelt was dat probleem er met de aangifte van je moeder al. Al eens contact opgenomen met de belastingdienst die de aanslag van je moeder behandelt? Als er zaken bijkomen of wegvallen, hebben die daar geen zicht op. Ook de aftrek van een hypotheek moet jezelf nog invullen omdat dat van jaar tot jaar kan veranderen.
Nochtans blijkt dat 93% van de vereenvoudigde aangiften kloppen.
Ik heb het gemeld vanaf de eerste vereenvoudigde berekening.Het antwoord was simpel als de vereenvoudigde berekening niet klopt moet u alsnog een nieuwe indienen.De 2 berekeningen nadien waren precies hetzelfde...niet correct en onvolledig
Als je bij die 7 % niet correcte bent is het blijkbaar onmogelijk om bij de 93 % correcten te geraken
Oud 9 juni 2015, 18:56   #6
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wij gaan door Bekijk bericht
Waar staat dat?
Minister Van Overtveldt begrijpt niet dat nog zoveel mensen komen aanschuiven met hun belastingbrief.De meesten zegt hij krijgen een vereenvoudigde aangifte en moeten niks anders doen dan deze eens nakijken.

Wat de wereldvreemde man blijkbaar niet weet dat is dat veel van die vereenvoudigde aangiftes niet kloppen en je dan toch een nieuwe aangifte moet doen......
Reeds drie jaar achter elkaar is de vereenvoudigde brief van mijn moeder niet correct.
Waar staat dan wel dat ik de eerste 2 jaren niet heb geklaagd ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juni 2015 om 19:03.
Oud 9 juni 2015, 20:27   #7
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Van Overtveldt zal hier ook maar de spreekbuis zijn van zijn administratie. Maar die aangiftes via tax on web lijken mij toch niet zo ingewikkeld. En aangezien elke familie tegenwoordig wel ne bachelor of master in de familie heeft, verwondert het mij ook dat er nog zoveel mensen aanschuiven.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 01:39   #8
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik vul de vereenvoudigde in maar zet mezelf daarbij in het zak. Zo gebruik ik mijn laptop en internetverbinding voor het werk en studeer geregeld thuis maar trek daar dus allemaal niets voor af. En ik vermoed dat er nog wel mogelijkheden zijn om het belastbaar inkomen naar beneden te krijgen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 06:27   #9
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Van Overtveldt zal hier ook maar de spreekbuis zijn van zijn administratie. Maar die aangiftes via tax on web lijken mij toch niet zo ingewikkeld. En aangezien elke familie tegenwoordig wel ne bachelor of master in de familie heeft, verwondert het mij ook dat er nog zoveel mensen aanschuiven.
Het is niet omdat er een bachelor of een master in de familie is dat die persoon iets van belastingen afweet.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 15:02   #10
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Het is niet omdat er een bachelor of een master in de familie is dat die persoon iets van belastingen afweet.
Gaan die bachelors en masters ook mee aanschuiven om hunne belastingbrief te laten invullen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 15:38   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Gaan die bachelors en masters ook mee aanschuiven om hunne belastingbrief te laten invullen ?
Misschien wel meer dan je denkt

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juni 2015 om 15:38.
Oud 10 juni 2015, 15:44   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

De vereenvoudigde belastingsaangifte van mijn moeder is altijd heel juist berekend geweest. Dat systeem is een serieuze verbetering.

Als er een nieuwe aftrekpost is moet je die natuurlijk invullen, maar eens dat gedaan was werd die de volgende jaren ook correct berekend.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 18:22   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De vereenvoudigde belastingsaangifte van mijn moeder is altijd heel juist berekend geweest. Dat systeem is een serieuze verbetering.

Als er een nieuwe aftrekpost is moet je die natuurlijk invullen, maar eens dat gedaan was werd die de volgende jaren ook correct berekend.
Ik wou dat ik dat ook kon zeggen.Ik heb dat nu driemaal achter elkaar zelf moeten aanpassen (aanpassing betreffende de zware handicap).
Ik heb eveneens kontakt opgenomen met de belastingsdienst en het enige dat ze me konden zeggen was dat indien iets niet klopte ik via tax on web de aanpassing (zie nieuwe aangifte) moest indienen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be