Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2015, 14:33   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.376
Talking middenstrookhanger(sters)

U bent ze allemaal al wel eens tegengekomen, die mensen die halsstarrig hun weg op de midden rijbaan blijven verderzetten tot groot jolijt van vele andere bestuurders.

Heeft dat misschien een 'geldige' reden, dat middenbaanhangen?

Ik denk dat de mensen die dat doen dit uitrekenen in de vorm van bandenslijtage in de zin van: Als ik nu om de drie tellen van rijbaan moet veranderen slijten mijn banden meer dan dat ik mijn weg gewoon blijf vervolgen.

Ga ik te ver nu met mijn denken of is het weer een prachtig staatltje bochtenwerk.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 14:45   #2
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Vooral Fransen en vrouwen zijn daar goed in
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 14:46   #3
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.602
Standaard

Zou het niet gaan om een attitude van zover mogelijk van de boorden aan weerskanten rijden? Bij zwaar regenweer bezondig ik me er zelf wel eens aan, wanneer ik merk dat je rechts aan het driften gaat in de sporen die door het zwaar vervoer zijn gevormd.

Laatst gewijzigd door dalibor : 10 april 2015 om 14:47.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 14:55   #4
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U bent ze allemaal al wel eens tegengekomen, die mensen die halsstarrig hun weg op de midden rijbaan blijven verderzetten tot groot jolijt van vele andere bestuurders.

Heeft dat misschien een 'geldige' reden, dat middenbaanhangen?

Ik denk dat de mensen die dat doen dit uitrekenen in de vorm van bandenslijtage in de zin van: Als ik nu om de drie tellen van rijbaan moet veranderen slijten mijn banden meer dan dat ik mijn weg gewoon blijf vervolgen.

Ga ik te ver nu met mijn denken of is het weer een prachtig staatltje bochtenwerk.
Als U wat meer bochtenwerk had verricht, zou je gemerkt hebben dat links van het middenvak de snelrijders zitten en rechts de traagrijdende vrachtwagens en andere trage voertuigen. Wat blijft erover als je je aan de snelheidslimiet wil houden : inderdaad het middenrijvak.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 15:13   #5
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Als U wat meer bochtenwerk had verricht, zou je gemerkt hebben dat links van het middenvak de snelrijders zitten en rechts de traagrijdende vrachtwagens en andere trage voertuigen. Wat blijft erover als je je aan de snelheidslimiet wil houden : inderdaad het middenrijvak.
als er rechts vrachtwagens rijden, mag u idd op het middenvak rijden. Dan bent u geen middenvakrijder maar een inhalende chauffeur.

Middenvakrijders = mensen die op het middenvak blijven, ook al is daar geen aanleiding voor.
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 15:14   #6
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als er rechts vrachtwagens rijden, mag u idd op het middenvak rijden. Dan bent u geen middenvakrijder maar een inhalende chauffeur.

Middenvakrijders = mensen die op het middenvak blijven, ook al is daar geen aanleiding voor.
Ik zit voor 60.000 km per jaar op de baan. Hoeveel gij ?

Al eens die muren van vrachtwagens gezien op de E17, E40, E313, E314 ?

Als ik netjes 120 km/u en gij besluit 140 te rijden staat het je vrij om je bij de linksrijders te vervoegen.

Ik zie het probleem alvast niet.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 10 april 2015 om 15:15.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 15:15   #7
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ik zit voor 60.000 km per jaar op de baan. Hoeveel gij ?

Al eens die muren van vrachtwagens gezien op de E17, E40, E313, E314 ?
ja en? Als er op het eerste vak vrachtwagens rijden, mag u perfect op het tweede vak gaan rijden om die in te halen. Dat zegt de wet ook.

Als er echter op het eerste vak niets of niemand rijdt, dan hoort u op te schuiven naar dat vak. Dat zegt de wet ook.
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 15:17   #8
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ja en? Als er op het eerste vak vrachtwagens rijden, mag u perfect op het tweede vak gaan rijden om die in te halen. Dat zegt de wet ook.

Als er echter op het eerste vak niets of niemand rijdt, dan hoort u op te schuiven naar dat vak. Dat zegt de wet ook.
Als ik 120 rijd, dan heb jij mij zelfs wettelijk niet in te halen en als je dan werkelijk meer rijdt kan je je gemakkelijk links bij de snelrijders vervoegen.

Ik zie het probleem niet. Integendeel, constant van rijstrook veranderen is veel gevaarlijker.

Maar goed, wij gaan het nooit eens worden over iets.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 10 april 2015 om 15:17.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 17:04   #9
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Als ik 120 rijd, dan heb jij mij zelfs wettelijk niet in te halen en als je dan werkelijk meer rijdt kan je je gemakkelijk links bij de snelrijders vervoegen.

Ik zie het probleem niet. Integendeel, constant van rijstrook veranderen is veel gevaarlijker.

Maar goed, wij gaan het nooit eens worden over iets.
Uiterst rechts rijden is verplicht . Dus zonder reden op het middenvak blijven rijden is een overtreding .
Bovendien is het irritant voor correcte chauffeurs die voorbij willen .
Die moeten 4 x van rijvak wisselen om u voorbij te gaan .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 17:47   #10
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Als ik 120 rijd, dan heb jij mij zelfs wettelijk niet in te halen en als je dan werkelijk meer rijdt kan je je gemakkelijk links bij de snelrijders vervoegen.

Ik zie het probleem niet. Integendeel, constant van rijstrook veranderen is veel gevaarlijker.

Maar goed, wij gaan het nooit eens worden over iets.
wie heeft het over u inhalen? Als de weg rechts vrij is, hoort u daar te rijden. Maar goed om weten dat u geen legalist bent
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 19:52   #11
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Ik heb daar ooit een simpel tekeningetje over gemaakt. Het maakt NIET uit of dat u de maximumsnelheid rijdt (120 kmh) en dus en principe niemand u voorbij mag. Het gaat over de capaciteit van de snelweg!
Als u op het middenbaanvak rijdt, tegen 120, terwijl er rechts niets rijdt, of er rechts een grote afstand is tussen 2 vrachtwagens, beneemt u onnodig capaciteit van andere weggebruikers. Dankzij u, kunnen er rechts geen auto's rijden, en u zorgt ervoor dat de capaciteit onvolledig benut wordt en er sneller file ontstaat.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 21:00   #12
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Ik heb daar ooit een simpel tekeningetje over gemaakt. Het maakt NIET uit of dat u de maximumsnelheid rijdt (120 kmh) en dus en principe niemand u voorbij mag. Het gaat over de capaciteit van de snelweg!
Als u op het middenbaanvak rijdt, tegen 120, terwijl er rechts niets rijdt, of er rechts een grote afstand is tussen 2 vrachtwagens, beneemt u onnodig capaciteit van andere weggebruikers. Dankzij u, kunnen er rechts geen auto's rijden, en u zorgt ervoor dat de capaciteit onvolledig benut wordt en er sneller file ontstaat.
Daar heeft het net alles mee te maken. Als je aan de maximumsnelheid rijdt, kan je in principe iemand die in het midden rijdt niet inhalen en als je dat per sé wilt kan je nog naar het linker rijvak.

Het essentiële is : als de afstand groot genoeg is tussen 2 vrachtwagens. In BE is de afstand zelden groter dan 200 meter, met als gevolg dat je links moet gaan, je dan vermoedelijk er terug tussen moet wringen, waardoor de één of de andere idioot die op het middenvak tegen 140 dan op zijn rem gaat staan en alle achterliggende voertuigen ook op hun rem moeten gaan staan. Vergelijk het met een vrachtwagen die inhaalt op het middenrijvak.

Als iedereen netjes in zijn rijvak zijn snelheid aanhoudt heeft de autosnelweg de meeste kans op een verhoogde capaciteit ipv voertuigen die om de haverklap van rijstrook wisselen en daarbij manoeuvers uithalen die alleen voor extra gevaar zorgen en andere bestuurders op hun rem doen staan

Als je natuurlijk hoort bij degene die graag heel hard gaan zal het inderdaad ambetant zijn dat iemand netjes 120 rijdt op het middenrijvak.

Met een tekeningetje op papier zal je waarschijnlijk gelijk hebben. In de praktijk echter.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 10 april 2015 om 21:03.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 21:02   #13
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
wie heeft het over u inhalen? Als de weg rechts vrij is, hoort u daar te rijden. Maar goed om weten dat u geen legalist bent
Ik veeg inderdaad mijn gat aan sommige regels en dat zal jij dus niet veranderen. Overigens heb ik daar nog geen enkel probleem mee gehad.

Meer zelfs, ik heb de afgelopen 10 jaar, ondanks mijn jaarlijkse kilometers (in die 10 jaar meer dan 600.000) geen boete meer gehad.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 10 april 2015 om 21:08.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 21:03   #14
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Rechtervak =camions en bompas die 85willen rijden.
Middenvak= normale chauffeurs die 120 karren
Linkervak = leasebakroetsjbaan
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 21:04   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Ik heb daar ooit een simpel tekeningetje over gemaakt. Het maakt NIET uit of dat u de maximumsnelheid rijdt (120 kmh) en dus en principe niemand u voorbij mag. Het gaat over de capaciteit van de snelweg!
Als u op het middenbaanvak rijdt, tegen 120, terwijl er rechts niets rijdt, of er rechts een grote afstand is tussen 2 vrachtwagens, beneemt u onnodig capaciteit van andere weggebruikers. Dankzij u, kunnen er rechts geen auto's rijden, en u zorgt ervoor dat de capaciteit onvolledig benut wordt en er sneller file ontstaat.
Wat noemt u een grote afstand en hoe druk is het verkeer op het middenvak?
Als u naar rechts opschuift en de rest niet dan komen ze naast u rijden waardoor het voorbij rijden bemoeilijkt wordt.
Waarom kunnen volgens u dan geen andere auto's rechts rijden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 21:04   #16
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Rechtervak =camions en bompas die 85willen rijden.
Middenvak= normale chauffeurs die 120 karren
Linkervak = leasebakroetsjbaan
Dikke X2
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 21:12   #17
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Rechtervak =camions en bompas die 85willen rijden.
Middenvak= normale chauffeurs die 120 karren
Linkervak = leasebakroetsjbaan
Zitten er op dat middenvak nu juist hopen krukken die tussen 95 en 110 rijden, onderwijl wat telefonerend of sms-end.
Degene die wel normaal rijdt op het rechterrijvak mag dus ineens uitwijken naar vak 3 om te passeren, met het risico dat er een telefonerende sms-er daar net op dat moment aan 200/u wil doorrijden.
En net als je op vak 3 aankomt, gaat die 110 /u rijdende sms-er natuurlijk versnellen naar jouw snelheid.
Gebeurt vaak genoeg. Dat zijn nu de types die hun gat vegen aan sommige regels, zoals niet sms-en of niet versnellen als je gepasseerd wordt, of rechts rijden.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 22:16   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zitten er op dat middenvak nu juist hopen krukken die tussen 95 en 110 rijden, onderwijl wat telefonerend of sms-end.
Degene die wel normaal rijdt op het rechterrijvak mag dus ineens uitwijken naar vak 3 om te passeren, met het risico dat er een telefonerende sms-er daar net op dat moment aan 200/u wil doorrijden.
En net als je op vak 3 aankomt, gaat die 110 /u rijdende sms-er natuurlijk versnellen naar jouw snelheid.
Gebeurt vaak genoeg. Dat zijn nu de types die hun gat vegen aan sommige regels, zoals niet sms-en of niet versnellen als je gepasseerd wordt, of rechts rijden.
+1
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2015, 22:56   #19
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zitten er op dat middenvak nu juist hopen krukken die tussen 95 en 110 rijden, onderwijl wat telefonerend of sms-end.
Degene die wel normaal rijdt op het rechterrijvak mag dus ineens uitwijken naar vak 3 om te passeren, met het risico dat er een telefonerende sms-er daar net op dat moment aan 200/u wil doorrijden.
En net als je op vak 3 aankomt, gaat die 110 /u rijdende sms-er natuurlijk versnellen naar jouw snelheid.
Gebeurt vaak genoeg. Dat zijn nu de types die hun gat vegen aan sommige regels, zoals niet sms-en of niet versnellen als je gepasseerd wordt, of rechts rijden.
Als dat van die gat vegende etc op mij bedoeld was. 90% van de tijd rijd ik met cruise control, dus daar gaat de vlieger al niet op. En wat betreft sms'en zal je bij mij ver moeten gaan zoeken. Ik heb een hekel aan die gsm en die overal-bereikbaar-zijn-mentaliteit.

Maar zoals ik het al zei, we gaan het hier nooit eens worden.

Ze doen maar op, het interesseert me zelfs geen reet of ze nog 100.000 keer adverteren dat iedereen rechts moet gaan rijden. Het is levensgevaarlijk dat te doen en constant van rijvak te moeten wisselen.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2015, 06:32   #20
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Ik heb daar ooit een simpel tekeningetje over gemaakt. Het maakt NIET uit of dat u de maximumsnelheid rijdt (120 kmh) en dus en principe niemand u voorbij mag. Het gaat over de capaciteit van de snelweg!
Als u op het middenbaanvak rijdt, tegen 120, terwijl er rechts niets rijdt, of er rechts een grote afstand is tussen 2 vrachtwagens, beneemt u onnodig capaciteit van andere weggebruikers. Dankzij u, kunnen er rechts geen auto's rijden, en u zorgt ervoor dat de capaciteit onvolledig benut wordt en er sneller file ontstaat.
zo is dat. Maar dat zien die mensen niet in. Rechts durven ze niet rijden, de broekschijters. Liever de wet overtreden, de anderen hinderen en files veroorzaken. Zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die niet ritsen bij wegenwerken en al vanaf één km op voorhand van vak veranderen om dan alles dicht te gooien
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be