![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
CD&V N-VA Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
Bekijk resultaten enquête: Wie is beste CD&V-voorzitter voor N-VA'ers? | |||
Van Deurzen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 42,86% |
De Crem |
![]() ![]() ![]() |
7 | 50,00% |
Van Butsel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom Vandeurzen?
#3 |
Minister-President
|
![]() Van Butsel uiteraard. Een militant van het eerste uur krijgt mijn stem. Ondanks dat mijn favo Pieter De Crem meedoet.
#4 |
Minister-President
|
![]() De Crem heeft geen ideologie, gewoon veel ambitie ... en die trekt de Vlaamse kaart alleen als het hem goed uitkomt ...
Daar Van Deurzen een leterme-man is, steun ik hem. Die andere ken ik niet.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() De Crem geniet mijn voorkeur, omdat hij tegen het cordon sanitaire is. Met de Crem als CD&V-leider ligt de weg open om Vlaanderen te geven waar het recht op heeft, nl. een ongecomplexeerd rechts beleid.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De Crem al zeker niet. Véél te rechts en herrieschopper. Andere kandidaten zijn ofwel te onbekend ofwel te kleurloos.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() De Crem zie ik wel zitten in die zin dat hij geen ACV-lullo is. Al had ik liever een Vlaamsgezinde zoals Grouwels of Sauwens gehad, maar die zijn waarschijnlijk nog niet belangrijk genoeg in de CD&V
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
christelijke humanist en centrum-democraat Laatst gewijzigd door Thomas Hx : 6 oktober 2004 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Ik heb De Crem gestemd omdat de CD&V dringend nood heeft aan iemand die niet door de zuilen wordt gedirigeerd en een gezond meningsverschil heeft met de poel oude krokodillen zoals Dehaene en Eyskens.
Al heeft Vandeurzen mij aangenaam verrast door de kracht waarmee hij de uitvoering van het akkoord over BHV verdedigde. In feite worden die voorzittersverkiezingen nog een win-winsituatie voor ons! ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind de crem intellectueel nogal licht wegen.
#12 |
Minister-President
|
![]() Idd, op ter zake woog ie toch weer echt te ligt...
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() De Crem is een reactionair. Daar kan ik wel mijn sympathie voor opbrengen. Dit heeft soms wel voor spektakel leid in de kamer gezorgd. Maar door gebrek aan dossierkennis en ondoordacht oppositie te voeren heeft hij vaak de CD&V in het zand doen bijten.
Dat hij waarschijnlijk de Vlaamse kaart trekt, ben ik bijna zeker van. Maar dit doet Jo Van Deurzen ook. Dit leid ik af in zijn consequentie houding inzake de Vlaamse kwesties zoals BHV. hij blijft de resoluties eisen die in het regeerakkoord zijn opgenomen. Ik vindt hem persoonlijk ook wat beter overkomen op vlak van dossierkennis en communicatie. Vandaar mijn lichte voorkeur voor Van Deurzen. |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Persoonlijk, als Vlaams Blokker zijnde, zou ik kiezen voor De Crem, die toch al dikwijls heeft aangetoond dat hij de Vlaamse en rechtse kaart wil trekken.
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind hem net te belgischgezind ![]()
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kan je even toelichten waarom je hem van Belgicistische gedachten verdenkt?
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() De Crem in Aalter kennende zou ik hem niet echt als voorzitter van de CD&V zien zitten. Het is nogal een machtswellustelingetje met een net iets te grote mond
![]() |
![]() |