![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Wie belegt er hier allemaal en in wat precies? (aandelen, fondsen, vastgoed, obligaties, kasbons ..)
Investeren hier mensen geld in bv. vastgoed met het oogpunt te verhuren en/of later te verkopen? Koopt hier iemand goud of zilver? Wat vinden jullie van de huidige rente op het spaarboekje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Niemand ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik heb een jaar terug via de website van De Tijd via een simulatietool, aandelen gekocht van Ball.
Toprendement, Had ik het geweten, ik had er effectief ook gekocht. Ik speel ook met de idee dat daadwerkelijk te doen, maar vrees (zoals je altijd zal zien), dat net dan die aandelen zullen dalen in waarde. Fictief aangekochte waarde: € 2 000 Portefuille momenteel (fictief dus): € 2 430 Ik heb bewust gekozen voor Ball. Ball, zie je terug op blikjes, zoals bijvoorbeeld Coca-Cola. Het was (en is nog steeds een beetje) mijn vooruitzicht, dat op termijn er een grote economische terugval zal plaatsvinden, waardoor prijzen voor voedsel enorm zullen stijgen. Veel mensen zullen genoodzaakt zijn, om in de plaats van vers voesdsel, voedsel in blik te kopen. Bedrijven, zoals Ball, gaan daar enorm van kunnen profiteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als onwetende die 'belegt' via tussenpersonen wordt ge steeds gejost door de real-time-traders die het vet van de soep scheppen.
Ik investeer enkel in mezelf en mijn gezin. Ik teerde al een heel leven elke euro op, en ik zie geen reden om daar verandering in te brengen. Ik ga nu niet beginnen om mijn centen naar de bedrijven of banken te dragen. Ik speel er liever zelf schoon weer mee.
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Hesp, kaas of confituur en goede boter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Momenteel in port: Ablynx, Tigenix, Galapagos, Ageas, Recticel, Siemens, Volkswagen, Vale, Silver Wheaton, Elbit Systems, Raytheon, Apple, Tesla, Petrobras, Vietnam-ETF, Soc. Gen., Gilead en de beruchte leterme-obligaties
De rest staat op een spaarboekje.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 24 mei 2015 om 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Aangezien de rente op de spaarboekjes bleef dalen, ben ik begonnen met beleggen. Momenteel staat ca. 90 % van mijn vermogen op een effectenrekening.
Deze aandelen heb ik momenteel in portefeuille: Lotus Bakeries, IBA, Nyrstar, Galapagos, Ontex, Argen-X, Celyad, Resilux, Delta Lloyd NV en Abiomed (NASDAQ). Ik bezit ook meerdere distributiefondsen met beleggingen in groeilanden (India, China) en specifieke sectoren (farmaceutica, technologie & wetenschap en vastgoed). Ik koop en verkoop vooral op maandelijkse basis. In de periode tussen november '14 en maart '15 heb ik goed verdiend aan de val van de Euro t.o.v. de Amerikaanse dollar. Ik zit nu aan 17,09 % groei voor het jaar 2015 totnogtoe. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() 90 procent is wel erg veel. Ik beperk het tot 40 procent van mijn roerend vermogen.
Ben nu ook stilletjes wat winst aan het nemen. Met de Fed die de intrest waarschijnlijk in september zal optrekken, de perikelen met Griekenland en de stilaan oververhitte beurs is er m.i. een stevige correctie op komst.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door DebianFox : 24 mei 2015 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als straks de aandelenmarkt instort kun je bij mij een blik bonen krijgen in ruil voor je inboedel. Laatst gewijzigd door Thuleander : 24 mei 2015 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Oh, sweet summer child
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik in aandelen (vooral de financiële sector) voor lange termijn en derivaten op korte termijn (de laatste tijd vooral volatility trackers zoals vxx en uvxy). Begin dit jaar nog een future op de olieprijzen genomen, maar ondertussen ook al afgesloten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft daar al iemand ervaring mee ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Een paar jaar geleden heb ik daar wel eens aan gedacht. Na wat cijferwerk vond ik het sop de kool niet waard.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn enige andere belegging is mijn eigen woonst. En een klein spaarpotje voor onvoorziene spoedgevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Het voordeel van garages is dat ze onder gemeen huurrecht vallen en je dus als verhuurder niet wordt belemmerd door allerlei wettelijke beschermingsmechanismen en termijnen in de woninghuurwet bij problemen
![]() |
![]() |