![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten heeft in juni geen volledige parlementaire vergoeding van het Vlaams Parlement gekregen. Dat komt omdat ze onvoldoende aanwezig was bij de stemmingen in de plenaire vergadering, zo vernam Belga.
Als ik onvoldoende aanwezig ben op mijn werk dan volgt mijn c4. Waarom in de politiek niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alvast een mooi begin
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij bepaalt waar het politieke werk dient te gebeuren. En dat is in hoofdzaak net niet in het parlement. In het parlement telt het alleen: - voor de meerderheid, dat er voldoende stemmers aanwezig zijn om de nodige wetten er door te krijgen - voor de minderheid, de meerderheid te jennen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe weet gij wat mijn kwalificaties zijn? En wat als mijn baas heeft gevraagd om voor hem te komen werken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.elections.fgov.be/index.p...=1&L=1&print=1 Het is bijgevolg de partij en NIET de kiezer die de "werkgever" is van de parlementariër. Het is evenmin de kiezer maar de partij die bepaalt waar het politieke werk moet gebeuren. Dat werk strookt in de regel immers maar voor een klein deel van wat de kiezer beloofd werd voor de verkiezingen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 augustus 2015 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |